www.ppcarp.cz

Sezona 2016

Svazová řeka (Říjen 2016)

Další výpravu jsem uskutečnil společně s bráchou Petrem a opět na řeku. Konečně se nám podařilo vypravit se společně k vodě na delší dobu. Pro lov jsme měli vyhrazeno 48 hodin. Po příjezdu k vodě jsme silněji zakrmili cca 3kg boilies mixem (švestka, pitbull a tuňák) zalitého fish proteinem. Pod háček jsme nastražili pitbulla s pop up brusinka, tuňáka a Petr zkoušel místo pitbulla chiméru green.

dscn1282 dscn1279

Druhý den jsme opět zakrmili 3kg boilies mixem. Dále jsme dokrmovali po záběru. Celkem se povedlo udělat tři záběry, které jsme proměnili v krásné podzimní pupkáče. Bohužel se nepovedla žádná větší ryba. I tak jsme si užívali klid a krásu u vody. Všechny záběry byly tentokrát pouze na tuňáka. Tak snad zase brzy vyrazíme společně k vodě a třeba se povede i větší ryba…

Svazová řeka (Září 2016)

Na pár hodin jsem navštívil svazovou řeku s kamarádem Honzou. Počasí bylo velmi přívětivé a pevně jsem věřil, že nějaké záběry uděláme. A také že jsme udělali. Já jsem do podběráku dostal 3 krásné kapry a Honza 2 (oba měli mezi 60-70cm). Můj první šupináč se nechal zlákat na Chimeeru green, která opět skvěle zafungovala a měřil 65cm. Zhruba po dvou hodinách jsem měl opravdu „říční“ jízdu na Pitbull superfish a ihned po záseku jsem si říkal, že by to mohl být větší kapr. Po podebrání jsem mu naměřil 80cm s váhou 8.5kg. Měl jsem obrovskou radost, že jsem tak krásného šupináče mohl ukázat objektivu svého mobilního telefonu. Na závěr výpravy jsem ještě zdolal lysce, který měřil 63cm a zachutnala mu opět Chimeera green. Musím říct, že jsem po delší době neodjížděl s prázdnou pamětí mého „foťáku“ a byl to vážně skvělý pocit. Velmi povedená výprava, která se určitě musí zopakovat.

\\ za ppcarp Petr Bařina

Po neúspěšné výpravě na začátku měsíce, kvůli velkému tlaku rybářů, kdy jsem se rozhodl výpravu předčasně ukončit, jsem se k vodě vypravil znovu. Tentokrát jsem zvolil jiné místo, na kterém jsem si v minulých letech dobře zachytal. Po příjezdu k vodě jsem zakrmil ke každému prutu cca 0,5 kg čerstvých mraženek. Bohužel po takovémto zákrmu najeli na místo tloušti. Proto jsem v dalších dnech takto nekrmil, pouze jsem dohazoval po každém záběru několik kuliček boilies. Tlouště jsem tím značně omezil. Na prutech jsem zkoušel pitbulla s popkou švestka a na druhém prutu tuňáka s popkou česnek. Nakonec se mi podařilo chytit několik menších ryb do 70 cm a jeden nádherný šupináč 91 cm 13,5 kg. Pevně věřím, že další výprava bude brzy následovat…

dscn1192 dscn1181

Svazová tůň (Srpen 2016)

V průběhu první poloviny měsíce srpna jsem se několikrát vydal na jednu svazovou pískovnu. Tuto vodu mám velice rád, protože je kolem ní nádherná příroda a když se na ni člověk vydá v týdnu, tak i božský klid. Plán a cíl byl jasný. Chtěl jsem si hlavně odpočinout a pokusit se udělat hodně záběrů klidně i od menších ryb.

DSCN1117 DSCN1114

Jako krmení jsem si připravil partikl (kukuřici s řepkou) a halibut pelety 16mm zalité lososovým olejem. Na jednom prutu jsem chytal pouze na kukuřici. Na druhém jsem zkoušel postupně boilie (CHIMERA GREEN), peletu (HALIBUT 16mm) a pop-up (švestka).

DSCN1130 DSCN1120

Bohužel tyto vycházky nedopadly podle mých představ, jelikož jsem čekal, že záběrů od kapra bude více. Nakonec se mi ale podařilo dostat z vody několik kaprů do 65cm, jednoho amura a spoustu bílé ryby. Z tohoto důvodu jsem poslední den zcela vynechal krmení partiklem, což mi sice lehce zlepšilo záběry od větší ryby, ale to už jsem se chystal domu. Další vycházku už se pravděpodobně přesunu na řeku, kde bych chtěl chytat po zbytek sezony. Tak snad se ryby brzo rozhýbou.

DSCN1128 DSCN1125

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Klubová voda (Červenec 2016)

Konečně i já jsem se v tomto roce dostal na delší dobu k vodě. Konkrétně na 6 dní, na klubovou vodu v Severních Čechách, na které jsem již 4 roky nerybařil. Na tuto výpravu jsem vyrazil, společně se svou přítelkyní Marci. 14 dní před výpravou jsem se každý den odpoledne připravoval a dával dohromady taktiku lovu. Nakonec jsem vše stihnul podle navrženého časového harmonogramu a tak mohla výprava začít. Po příjezdu k vodě jsem byl lehce zaskočen množstvím rybářů a tak jsem se musel nakonec usadit na místě, na kterém jsem původně lovit vůbec nechtěl. Nakonec se ale právě tento moment stal klíčovým. Položil jsem jednu H-bójku cca 40 metrů od břehu do nejhlubší partie rybníka, kam jsem později nahodil jeden prut já a jeden Marcelka. Třetí prut jsem nahodil do příbřežní partie, kde již z minulých let vím, že právě zde záběry chodily. Vnadil jsem vždy ráno a večer Halibut peletami namočené v lososovém oleji a mraženým boilie mixem z mraženek Pitbull, Tuňák a švestka, který jsem zalil vroucí vodou s tekutým posilovačem. Tuto vnadící taktiku jsem aplikoval po celou dobu výpravy. Po náhozu jsem vždy „dokobroval“ pár kuliček boiliesu, které bylo zároveň na háčku.

TOP1 CAMERA

První záběr přišel cca po 12 hodinách na KOŘENĚNÉHO TUŇÁKA s česnekem, na kterého se nechal zlákat šupináč, který vážil 8kg. Následně jsem ještě vytáhl dva kapry pod 10kg. Poté ovšem začala bodovat Marcelka. Na PITBULLA SUPER FISH s olihní zdolala 3 krásné kapry: 10.2kg; 11kg a 12kg. Vzhledem k tomu, že až do této doby měla Marcelka svého největšího kapra necelých 10kg, naše radost z těchto krásných kaprů nebrala konce, neboť vlastně třikrát překonala vlastní rekord. Já jsem hned druhý den cca ve 2 hodiny ráno zdolal překrásného lysce 14.2kg 88cm. Tento kapr mi zabral na nové boilies CHIMÉRA GREEN, které letos zkouším prvně a zatím funguje více než skvěle, protože jsem na něj chytil ještě další kapry, mezi nimiž byli i dva nad 10kg (10.5kg a 11.5kg). Marcelka přidala ještě 1 kapra 10kg, 77cm, opět na PITBULLA SUPER FISH a následně ještě 3 kapry kolem 8kg.

IMG_20160727_183416 TOP2

Celkem jsme za 120 hodin lovu zdolali 18 kaprů a jednoho lína 47cm. 7 kaprů bylo nad 10kg. Marcelka vytáhla největšího kapra šupináče 12kg 85cm na PITBULLA SUPER FISH s olihní a já jsem ulovil největšího kapra, lysce 14.2kg, 88cm na boilies CHIMÉRA GREEN. Všechny ulovené ryby přesáhly hranici 75cm, což je na tuto menší klubovou vodu úžasné.

CAMERA IMG_20160725_174927

Vzhledem k tomu, že se nejednalo o „přerybněný“ revír, musím říct, že celá výprava byla nad míru úspěšná. Okolní rybáři neměli takové množství záběrů jako my s Marcelkou, takže i tento aspekt nám dodával pocit dobře odvedené práce. Už teď se s Marcelkou moc těšíme na další krásné chvíle s kapřími krasavci.

\\ za ppcarp Petr a Marcelka Bařinovi

Svazová tůň (Červenec 2016)

Po dvou celodenních výpravách na řece Labi, kde jsme nedostali žádný záběr, jsem se rozhodl, že společně s Marcelkou navštívím opět mou srdcovou svazovou tůň. Přípravu jsem nechtěl podcenit, protože špatná nálada z poslední výpravy na Labi byla celkem velká. Již večer před výpravou jsem si doma pečlivě promyslel taktiku a navázal nové návazce s menším háčkem vel. 8. Po dlouhé době hodlám na této tůni chytat na boilies. Většinou totiž chytám na vařenou kukuřici.

CAMERA CAMERA

Druhý den vstáváme v půl 4 ráno a vyrážíme k vodě. Moje vytipované místo je naštěstí volné a tak neváháme a rychle vybalujeme. Minulý týden jsem si koupil nové hlásiče, takže Vám nemusím asi moc říkat, jak jsem se těšil, až je vyzkouším. Naštěstí kapříci mi to umožnili a já po cca hodině klidu zdolávám prvního kapříka na boilies švestka. Delší šupináč měřil cca 60cm. No hezky mi to nový Flajzar ohlásil . Bohužel dalšího kapříka už jsem, toho dne, nechytil. Marcelka se také dočkala a vyrovnala skóre, když jsem ji podebral šupináče cca 50cm.

Po dvou dnech jsme se opět brzy ráno vydali na stejnou tůň ovšem na jiné místo. Toto nové místo bylo volné, což je skoro zázrak a tak jsem ihned kývl na Marcelku, že půjdeme právě tam. Neuběhla ani čtvrthodina a já už zdolával prvního kapříka. Na boilie Chiméra jsem po chvilce navedl Marcelce do podběráku šupíka 57cm. Bohužel chvíli po tomto kaprovi mi jeden upadl krátce po záseku. Naštěstí jsem po dvou hodinách dostal další záběr, a tak jsem si mohl znovu užít krásný souboj na volné vodě. Kapříka jsem ani neměřil a rychle vrátil zpět (odhadem měl cca 50cm), protože když jsem kapra pokládal na podložku, dostala razantní jízdu také Marcelka. Měl jsem obrovskou radost, že i tento den si může Marcelka zdolat kapříka. Zásek a zdolávání bylo v jejím podání jako vždy bravurní, a tak jsem bez problému zvedal po chvilce podběrák z vody, ve kterém už byl šupináč 53cm.

Musím říct, že přestože jsme chytali pouze malé kapříky, tak mi toto velmi pomohlo k další motivaci na Labi, na kterém chystám podzimní kapří galeje  Krásná dvě rána, krásní kapři, krásná přítelkyně vedle mě a k tomu výborná svačina a káva. No, jednoduše skvělá ryBAŘINA.
PS: na této tůni jsem rozhodně nebyl letos naposled 😉

\\ za ppcarp Petr a Marcelka Bařinovi

Svazová řeka (Červen 2016)

Zhruba v polovině července se mi podařilo udělat další výpravu na řeku. Tentokrát jsem vyrazil společně s bráchou Petrem. Po minulém úspěchu jsem se rozhodl navštívit stejné místo a doufal v podobné množství záběrů.

DSCN0842 DSCN0853

Po příjezdu k vodě jsem opět zkoušel vůbec nekrmit a rychle nahodit do pobřežního stulíkového pole. Tato taktika se vyplatila, protože zhruba za hodinu jsem zdolával slušného kapra, kterému zachutnala hotovka chimera green. Byl z toho krásný šupináč s váhou lehce pod 10kg.

Pavel - kapr šupi 84cm, 8.5kg

Před setměním jsem pruty stáhnul, zakrmil cca 1kg boilies mixu z mraženek pitbull, tuňák a švestka zalité fish proteinem a pruty přehodil více na volnou vodu. Záběr jsem již ale neměl. Petrovi se rozjel prut ještě před setměním. Bohužel pro něj rybu po chvilce vyřízl.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Červen 2016)

Konečně se mi letos podařilo vyrazit na mou oblíbenou řeku. Celé jaro jsem byl plně vytížen rekonstrukcí bytu a tak až nyní přišla řada na pořádnou kaprařinu. Rozhodl jsem se navštívit místo, kde z předchozích let vím, že se ryby ukazují v období tření. Místo jsem si nijak nepředkrmoval. Po příjezdu k vodě jsem vypozoroval velký rozruch ve stulíkovém poli. Proto jsem se rozhodl lovit přímo uprostřed stulíků, než přijde tma. Bohužel i přesto, že nad mou nástrahou proplouvalo hodně ryb, záběr se nedostavil.

DSCN0827 DSCN0830

Po setmění jsem pruty přemístil a nahodil několik metrů za stulíkové pole. K tomu jsem již přihodil i cca 2kg připraveného krmení složené s boilies pitbull, tuňák a švestka, zalité fish proteinem a horkou vodou. Na jednom prutu jsem nově zkoušel dvě 16mm kuličky boilies chiméra green. Na druhém potom hotovku pitbulla doplněného plovkou švestka. Zhruba za půl hodiny přišel první záběr na chiméru. Na břeh dostávám svého letošního prvního kapra z řeky. Jeho míry jsou 77cm 9,5kg. Krásný začátek říkám si.

Další záběry na sebe nenechaly dlouho čekat a já si tak užívám nádhernou kaprařinu. Podaří se mi ještě dostat do podběráku jednoho kapra na chiméru a dva na pitbulla. Domů tak odjíždím nad míru spokojen. Moc se těším na další výpravu, která snad bude velmi brzy.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová tůň (Květen 2016)

květen 2016

Letošní rok nám zatím moc času na rybaření nepřináší, protože nejdříve jsem řešil bydlení já s Marcelkou a nyní kompletně rekonstruuje byt Pavel, tudíž je o programu na každý víkend již v dostatečném předstihu postaráno. I tak jsme si společně s Marcelkou našli postupně dvě odpoledne na svazové tůni, kterou máme oba moc rádi, protože je tam krásná příroda a občas tam jde najít i chvilku klidu – na rybaření samozřejmě ;-). Počasí nám přálo, neboť jsme chytali na mém nejoblíbenějším místě na tomto revíru, kde je ovšem nutné teplé počasí z důvodů mělčin.

CAMERA CAMERA

To se nám naštěstí vyplnilo a svítilo sluníčko po celou dobu našeho „pobytu“ u vody. Ryby braly a my jsme obě odpoledne vždy nějakého kapříka vytáhli. První odpoledne chytila překrásného šupináče Marcelka 65cm a já jsem chvilku po ní vytáhl kapra 55cm. Později jsme ještě o další dva kapříky bohužel přišli. Další odpoledne už jsme neměli štěstí na „naše“ místo, které bylo obsazené, ale i tak jsem vytáhl jednoho menšího kapra okolo 50cm.

20160506_190921 CAMERA

Obě odpoledne byla krásná a musím říct, že už se modlím, abychom Pavlův byt dokončili a mohla začít opravdová kaprařina na naší srdcové řece Labi.

Svazová tůň (Duben 2016)

30.4.2016

V rámci dne „pálení čarodejnic“ jsme se s Marcelkou a našimi přáteli vypravili na revír MV v Čelákovicích a protože se jednalo o naší první vycházku v tomto roce, oba jsme si moc přáli dostat na břeh nějakého kapříka. K našemu překvapení se to povedlo jak mně, tak později i Marcelce. Oba jsme si chytili prvního šupináče. Délky obou kapříků byly okolo 50cm. Vanilková kukuřice jim zachutnala natolik, že jsem ještě já o jednoho dalšího kapříka přišel. Bratr Pavel a kamarád Tomáš chytali pouze na feeder a i oni si pár bílých ryb chytili. Byl to krásný večer, který jsme zakončili grilovaným masíčkem a opékáním špekáčků tak, jak to má v tento den být.