www.ppcarp.cz

Sezona 2019

Svazová pískovna (Listopad 2019)

Znovu po čtyřech měsících jsem si udělal čas na krátkou dopolední vycházku na svazovou pískovnu, kterou jsem letos navštívil i v létě na týdenní výpravě. Musím říct, že jsem se již od předešlého večera strašně těšil, protože jsem na rybách delší dobu nebyl. Když jsem přijel k vodě, měl jsem zprávy od místních rybářů, že se jim předešlý den docela dařilo a tak jsem si říkal, že to určitě dnes brát nebude, jak už to tak zpravidla v rybařině chodí.

Naštěstí místo, které jsem v tomto již chladném počasí chtěl navštívit, bylo volné a hned po příchodu jsem zpozoroval aktivitu kaprů. To mě krásně namotivovalo a začal jsem pevně věřit, že dnes chytnu alespoň jednoho kapra. Zakrmil jsem cca 1.5kg boilie, které jsem si den před lovem namočil spolu s posilovačem. No a po dvou hodinách lovu se mi rozjel levý prut, nahozený právě na předem nadipovanou kuličku Pitbulla superfish. Krásný šupináč 72cm a pro mě další milník v rybařině, neboť v takto pozdní roční době jsem ještě nikdy kapra nechytil. Takže, co víc si přát ….

\\ za ppcarp Petr Bařina

Soukromá pískovna (Srpen 2019)

Další moje vycházka směřovala na soukromou pískovnu blízko mého bydliště. Jednalo se o velkou vodu s velmi členitým dnem. A protože jsem k vodě vyrazil pouze na 20 hodin, bylo nutné všechno rychle a správně připravit tak, abych z lovu vytěžil maximum. Dobře jsem si tedy dopředu promyslel taktiku, jak budu chtít rozmístit pruty, jak moc budu krmit a nahrubo si vytipoval plochu kde zmapuji dno. Po rozbalení všech věcí jsem vyjel na vodu a během 15 minut našel tři vhodná místa k lovu, kam se dalo pohodlně nahodit ze břehu. Už před lovem jsem byl totiž rozhodnutý, že se budu snažit chytat z odhozu, abych se nezdržoval zdlouhavými vyjížďkami na lodi.

Hned od prvního náhozu začala pravidelná série záběrů, která trvala po celou dobu lovu a já si tak užíval lov plný záběrů a krásných soubojů s místními kapry. Nakonec se mi podařilo zdolat několik kaprů přes 10 kg, a spousta menších kaprů.Krásný i když v noci velmi náročný lov jsem si tak užil na maximum ajsem proto moc rád, že se mi konečně podařilo vyrazit na tuto pískovnu, kam jsem se v předešlých letech chystal již mnohokrát ale vždy z toho nakonec sešlo.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová pískovna II (Červenec 2019)

Na této svazové vodě jsem chytal už jako malý kluk s dědou, pak také jako školák vždy o velkých prázdninách a také dnes, již jako dospělý otec od rodiny :-). Jízdy na kole na tento revír, který je od mého bydliště vzdálen cca 10km podél Labe, byly vždy plné očekávání a napětí. Dodnes jsou mé nejhezčí rybářské vzpomínky odkazovány právě na tuto vodu. Dnes je to už více než 11 let co jsem zde chytil svého prvního kapra. Tehdy měřil něco kolem 50cm. Ovšem v dnešní době začínám tuto bývalou pískovnu považovat za velmi kvalitní vodu nejen pro kapraře.

Po dvouleté odmlce jsem se znovu vydal na svazovou pískovnu na výpravu, která trvala celý jeden týden. Ihned po příjezdu jsem byl vyzván, abych zde chytal na boilie Decathlon, protože to je zde jistota. Ano téma „boilie z Decathlonu“ začínám slýchávat čím dál častěji. Ale mě ani na vteřinu nenapadlo, že bych na tyto kuličky chytal. Takže jsem samozřejmě nastražil své oblíbené boilie od Chytila a čekal na kapří dobrodružství.

Během celého týdne jsem střídal tři typy nástrah. Mraženou 22mm kuličku Kořeněného tuňáka, kterého jsem dipoval v Turbodipu Játra a dále obě Chiméry (hotovky 20mm), tedy red a green. Jak se ukázalo, volba těchto nástrah byla správná. Za celý týden jsem ulovil 28 kaprů (z toho 7 kaprů bylo nad 70cm), dalších 10 kaprů bylo silnějších než já a na závěr výpravy jsem chytil mého největšího amura na této vodě. Míry 88cm a 8.3kg ze mě udělaly nejšťastnějšího rybáře na celém revíru. Amur se nechal zlákat na Tuňáka. Největšího kapra jsem ulovil třetí den výpravy, krásný lysec měřil 82cm a vážil 9.5kg a zabral na Chiméru green. Všechny ryby jsem tahal v hloubce 1.5m až 2m a opět byla nejlepší místa poblíž dvou ostrovů. Ovšem to mělo negativní dopad na úspěšnost zdolaných kaprů, protože jsme vždy ihned po záběru musel ryby otáčet, aby mi nezajely do zarostlých břehů obou ostrovů.
Je ale úžasné se ohlédnout o 11 let zpátky a do současné doby. Ten „můj“ revír od mládí je najednou takto úžasná voda, která v sobě ukrývá i kapry nad 10kg. Zatím jsme tuto hranic nepokořil, ale slibuji, že už to dlouho trvat nebude :-).

\\ za ppcarp Petr Bařina

Svazová pískovna I (Červenec 2019)

Letošní nejdelší výpravu jsem podnikl společně s přítelkyní Martínkou a bráchou Petrem na svazovou pískovnu. Čekal nás týdenní lov ryb na krásné vodě, kde převážnou rybí obsádku tvoří kapři kolem 65 cm. Předpověď počasí nám slibovala ideální počasí na chytání ryb v tomto měsíci, a tak jsme se moc těšili jak si výpravu užijeme. Už před výpravou jsem byl s Petrem domluven, že já obsadím místo s menší hloubkou, on naopak s hloubkou větší. Hned od prvního dne se nám oběma poměrně dařilo a bylo dost záběrů. V polovině týdne ustály záběry v mělčině, proto i já jsem se přesunul na hloubku.

Hned moje druhá ryba výpravy znamenala osobní rekord na této pískovně v podobě šupináče s mírou 79 cm a 9 kg. Za ním následovalo ještě spousta dalších kaprů a několik amurů a moje „Carp Book“ se krásně plnila rybími úlovky 🙂 . Hodně povedený týden, který byl doprovázen pěknou a klidnou přírodou, nám přinesl spoustu krásných a společných zážitků.

Nakonec se mi podařilo ulovit tři kapry přes 75 cm, což je na této vodě velice slušný výsledek. Lovil jsem na obě chiméry (RED a GREEN), které opravdu skvěle a rychle fungovaly. První polovinu týdne jsem lovná místa krmil partiklem a kobroval vždy několik kuliček přímo k náhozu. Zbytek týdne jsem již jen kobroval bez partiklu. Hodně podařená výprava, kde nám vyšlo snad vše co mohlo a já pevně doufám, že se jednou na této vodě dočkáme kapra přes 10 kg. Těch tu zatím moc není, proto pro nás tato voda stále zůstává velkou výzvou a určitě se sem ještě v budoucnu vrátíme.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Červen 2019)

Během jednoho týdne jsem se dostal 4x na řeku Labe a kromě poslední vycházky jsem byl vždy úspěšný. Celý týden se nesl v duchu tropických dní a proto jsme se k vodě vypravil vždy až okolo sedmé hodiny večerní, kdy už byly podmínky o něco přívětivější. Vždy jsem vyrazil na 3 až 4 hodiny. Poslední dobou se snažím aplikovat častější vycházky na kratší dobu a nebýt u vody přes noc. Lov ryb nonstop ještě není povolen (a i když pak bude, tak je u vody akorát nepořádek a hluk) a zdolávání kapra za denního světla je pro mě vždy zábavnější a souboj si užiji mnohem víc. Sedět na křesílku a pozorovat, jak se příroda pomalu chystá na spánek je prostě nádherné. To vše mi právě tyto krátké vycházky umožňují.

Na řece jsem nevymýšlel nic světoborného, i když to nevymýšlím nikdy, protože to neumím 😊. Tedy na oba pruty jsem si připravil klasické potápivé boilie. Na jeden pruty jsme nastražil 20mm kuličku mraženky Pitbull Superfish, který vždy máčím v turbodipu Brusinka a na druhý pruty jsem nastražil stejně velkou kuličku hotovky Chiméry red. Nakonec jsem zdolal čtyři kapry, kteří vždy přesahovali hranici 70cm. Bohužel se mi nepodařilo pokořit hranici váhy 10+, ale to pro mě není zásadní. Kapři byli nádherní a souboje byly vždy „labské“, tak jak by to mělo být. Největší kapr byl šupináč 80cm, 8kg, který mi zabral na kuličku Pitbulla.
Uvidím v dalších týdnech jak budu dále pokračovat. V plánu mám nyní další podobnou výpravu, kde bych alespoň 3 – 4x za týden navštívil stejný úsek řeky, ale jiné místo. No a uvidíme, zda tam se nějaký kapří velikán nechá zlákat na mé sladkosti 😊

\\ za ppcarp Petr Bařina

Svazová řeka (Květen – Červen 2019)

Letos jsem na svou oblíbenou řeku vyrazil později, než jsem původně plánoval, jelikož mi první vycházka vyšla až v polovině května. K vodě jsem vždy vyrážel maximálně na tři hodiny. Proto jsem se snažil lovné místo průběžně krmit mixem Pitbulla s Tuňákem. Na prvním prutu jsem zkoušel tuňáka ASA s pop-up česnek, na druhém mraženku Pitbull Superfish s AMK oliheň.

Hned při první vycházce jsem si osobně vyzkoušel aktuální teplotu vody, když jsem při nabírání vody do vědra uklouzl po kamenech nohama do vody :-). Jako by celá tahle nehoda odstartovala sled špatných událostí. První tři vycházky jsme byl kromě jednoho tlouště a menšího sumce zcela bez záběru. Na dalších vycházkách jsem sice začal dělat záběry od kaprů, ale bohužel jsem na břeh dostal jen jednu rybu, kapra o váze 12.8 kg s délkou 83 cm!

Musím říci, že jsem na řece čekal trošku lepší začátek sezony. Vzhledem k omezenému času který jsem doposud měl, jsem byl ale nakonec nesmírně šťastný za krásného prvního letošního kapra z řeky, který navíc hned překonal hranici 10 kg.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová tůň (Červen 2019)

Začátkem června jsem společně s přáteli podnikl odloženou akci na tůň, kde se obvykle scházíme v den pálení čarodějnic. Letos jsme ale byli nuceni čarodějnice slavit jinde, a tak jsme k této vodě vyrazili až nyní.

Na prvním prutu jsem zkoušel hotovku Chiméra Red, kterou jsem házel před silně prorostlé Stulíkové pole. Zároveň jsem k tomuto prutu dokobroval cca 0,5 kg Chiméry Red. Druhým prutem jsem pomocí methodmixu a kukuřice Sweet Corn zkoušel prochytávat volnou vodu přede mnou.

Za poměrně krátkou dobu se mi podařilo udělat několik záběrů, které jsem proměnil v menší ale krásné kapry. Byl jsem moc rád, že jsem na tuto akci vyrazil a celkem hezky si zachytal. Labe mi totiž svoje poklady v letošní sezoně zatím tají a jediné co na něm vždy zaručeně chytím, je klíště.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Conti carp tour 2019 – díl II. (Květen 2019)

Na první letošní vícedenní výpravu jsem se vydal ve společnosti mého bratra Petra a mých dvou pracovních kolegů Matěje a Michaela. Celou akci jsme dopředu naplánovali na soukromý revír, který má větší obsádku ryb do 75 cm a jen několik kaprů přes 10 kg. Proto jsme pevně doufali, že se budeme hlavně bavit větším počtem záběrů. Z tohoto důvodu jsem první den na jednom prutu zvolil lov s methodmixovým krmítkem a pod háček dával čerstvě ukoulené mražené boilies „Mléčná Kukuřice“. Druhý prut jsem si rozkrmil na volné vodě zhruba 1 kg mraženkou Pitbull SuperFish s AMK Oliheň a pod háčkem zkoušel právě jednu kuličku Pitbulla doplněnou PVA.

Hned od prvního náhozu jsem začal dělat překvapivě více záběrů na „Pitbulla“. Proto jsem druhý den methodmix převázal a místo zakrmil Kořeněným tuňákem s AMK česnek/ASA. Nádherné rybaření plné záběrů a krásných kaprů se dařilo na jedničku, a já jen přemýšlel, jak zdolat nějakého místního velikána. Poslední večer jsem si při kontrole prutů všiml několika kaprů přímo pod břehem. V tuto dobu jsem na svých obvyklých místech neměl moc záběrů, proto jsem zkusil zhoupnout zhruba 2 m od břehu prut s Pitbullem. Tato taktika vyšla dokonale. Během dvou hodin jsem na tomto místě zdolal dva krásné kapry přes 10 kg 🙂

Myslím, že celá akce vyšla úplně ve všem a já jsem rád, že máme zase na co vzpomínat. Jsem si jist, že s našimi kolegy opět naplánujeme nějakou společnou výpravu, protože jak psal brácha ve svém příspěvku, kluci jsou bezva parťáci.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Conti carp tour 2019 – díl I. (Květen 2019)

Stejně jako minulý rok, i letos jsme se společně s dvěma kolegy z práce vydali na společnou výpravu za kapry. Výprava trvala tři dny a musím říct, že se povedla na jedničku s hvězdičkou. Nejen, že kluci jsou skvělí parťáci, ale i počasí a kapři spolupracovali. Navíc na celém revíru jsme byli pouze my čtyři, což byl neocenitelný benefit. Za tři dny lovu jsme nachytali spoustu kaprů. Já osobně jsem dostal na břeh 29ks, dva mi spadli a jeden záběr jsem seknul do prázda. Opravdu velké množství a přitom jsem nachytal ze všech nejmenší počet ryb 🙂

Celou výpravu jsem odchytal na dva druhy boilie. Pitbull Super Fish + AMK Oliheň, který jsem dipoval turbodipem Brusinka a druhým boilie byl Kořeněný Tuňák + AMK Česnek, který jsem dipoval turbodipem Játra. 16 karů jsem chytil na „Pitbulla“ a 13 na „Tuňáka“. Největší kapr, kterého jsem dostal do podběráku, měřil krásných 81cm a vážil 9.5kg. Byl to dlouhý šupináč, kterému zachutnala jedna 22mm kulička „Tuňáka“. Obě montáže jsem pokládal do hloubky cca 7 – 8 metrů.

Opravdu velmi povedený „teambuilding“, který určitě zase příští rok zopakujeme. Snad už nám tentokrát vyjde plán „A“, tedy dostat se na vodu, kde plavou kapři 15kg+. To bude jízda …

Závěrem bych rád poděkoval Matějovi a Michaelovi, za super společnost a také musím smeknout klobouk před Michaelem, jaký udělal pokrok oproti minulému roku. Díky Conti týme 🙂