www.ppcarp.cz

Sezona 2018

Svazová řeka (Říjen 2018)

Na prozatím poslední letošní kaprovou vycházku jsem se vypravil na konci října. Lovil jsem na místě, které již Petr nějaký čas prochytává, a tak jsem doufal v nějaký záběr. Na háčku jsem zkoušel čerstvé mraženky Pitbulla s olihní a Kořeněného tuňáka s popkou česnek. Zhruba za tři hodiny lovu se mi podařilo udělat tři záběry, z čehož jsem dva proměnil v krásné podzimní kapry. Větší měl 76 cm a 8,2 kg. Doufám, že se mi letos ještě podaří vyrazit k vodě, abych dostal na břeh nějakého dalšího podzimního kapříka…

\\ za ppcarp Pavel Bařina

I letos jsem zásadně odmítal lovit kapry na řece v období letních prázdnin. Důvod? Velký počet „letních“ (NE)rybářů, kteří bohužel ve většině případů vůbec nechápou o čem rybařina je. Hluk, nepořádek a totální nesžití se s přírodou. A tak bych mohl pokračovat. V létě se proto věnuji převážně rybaření na malých tůních, kterých mám naštěstí ve svém okolí dostatek, a jsou velmi kvalitně zarybněny. Konečně ale nastal říjen a tím také startuje má opětovná chuť lovit kapry na řece. Vydal jsem se zatím na pár hodin na dvě různá místa a pokaždé jsem byl úspěšný, i když kapři nebyli nikterak velcí. Ulovil jsem tři kapry 62cm, 65cm a 75cm a všem zachutnala jedna kulička Kořeněného Tuňáka nadipovaného v turbodipu mušle. Osvědčená kombinace, která opět nezklamala. Pevně věřím, že se v následujících dnech zlepší počasí a ochladí se, protože mám zatím také velkou úspěšnost tloušťů a to samozřejmě není nic cíleného. V dalších dnech se chystám řeku navštívit pravidelně a tak uvidíme, zda budu ještě více úspěšný než doposud a konečně se dočkám první letošní 10+.

Svazová řeka (Září 2018)

Konečně začal měsíc září a já jsem zase dostal chuť vyrazit k řece, abych se pokusil ulovit nějakého hezčího kapra. K vodě jsem se dostal na dvě kratší výpravy, přičemž pokaždé jsem navštívil jiné místo. Při první vycházce jsem navštívil místo, kde vím že je větší hloubka a věřil jsem v nějaký záběr. Bohužel jsem po cca 10 hodinách lovu záběr neudělal. Na další výpravu jsem se proto vrátil na místo, které již dobře znám. Jedná se o místo, kam se nemůže zajet autem, a tak je tu zajištěn absolutní klid od okolních rybářů.

Po delší cestě s dvoukolákem jsem dorazil na místo. Rychle jsem zakrmil a nahodil oba pruty. Na jednom prutu jsem zkoušel tuňáka s popkou česnek. Na druhém prutu samotnou kuličku chiméra green nadipovanou v turbodipu. Po zhruba hodině lovu dostávám první jízdu na panáčka a po kratším souboji podebírám krásně barevného lysce dorostence. Rychle ho pouštím a zpět nahazuji. Do rána se však nic neděje. Celou noc mě tak zaměstnává pouze mrazivá noc, na kterou jsem se tak nějak zapomněl vybavit. Ráno však konečně začalo vycházet sluníčko a já se konečně trochu zahřál. Do toho mi přichází razantní jízda opět na panáčka. Po chvilce podebírám krásného lysce s mírou 86 cm a váhou 12,2 kg. Po tomto záběru jsem lovil ještě zhruba dvě hodiny ale další ryba již nepřišla. Domů ale odjíždím nad míru spokojený.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazové tůně (Srpen 2018)

V průběhu měsíci srpna jsem se společně s bratrem Petrem rozhodl přerušit lov na řece a zkusit místní tůně, které jsou v letních měsících o dost méně navštěvované než právě řeka Labe. Od začátku letošního roku se při krátkodobém lovu na menších vodách snažím lovit s methodmixovým krmítkem. Proto i v tomto měsíci jsem se mu s jedním prutem věnoval. Z nabízených příchutí methodmixu se mi nejvíce osvědčila příchuť mušle/ryba a velice rád zalévám methodmix ještě boosterem.

S Petrem se nám podařilo dostat několikrát k vodě. I když jen na pár hodin, vždy jsme byli úspěšní. Braly sice menší ryby do 60 cm, ale v letních měsících je právě toto chytání tím, co nás nejvíce naplňuje. Tůně v našem okolí jsou velice krásné a příroda kolem nich v nás vždy vzbudí pocit klidu a skvělého odpočinku.

Přejeme všem pěkné léto a snad zase brzy ahoj se zprávou od vody.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Červenec 2018)

Po několika letech, kdy se mnou přítelkyně Martina jezdila na ryby spíše jako doprovod, jsem jí letos konečně zařídil povolenku k lovu ryb. Proto jsem pro ni rychle sehnal vybavení na lov kaprů a naplánoval první výpravu. Začátkem července jsme se společně vydali na mou oblíbenou řeku zkusit ulovit nějakou hezčí rybu. Doposud Marťa lovila hlavně na feeder, a tak měla nachytané spíše kapry do 60 cm. První výprava byla zkušební a trvala jen jednu noc. Lovili jsme od rána do odpoledne druhého dne a každému se nám podařilo ulovit jednoho menšího kapra do 60 cm.

Další výprava na sebe ale nenechala dlouho čekat a zhruba po 10 dnech jsme byli u řeky zpět. Tentokrát jsme si naplánovali lov na tři noci. Jelikož byly nahozeny celkem čtyři pruty, vzal jsem s sebou větší množství krmení. Taktika byla rozkrmit každému jeden prut a ke druhému prutu dokobrovat několik kuliček hotovek. Vzal jsem si s sebou cca 2.5 kg mraženek Pitbull superfish s olihní a 2.5 kg Kořeněného tuňáka s česnekem. K tomu jsem měl 4 kg halibut pelet zalité lososovým olejem. Krmil jsem dvakrát denně. První prut jsem házel podél břehu a dával jsem na něj Kořeněného tuňáka v kombinaci s pop-up česnek. Druhý prut jsem házel zhruba do půlky řeky a pod háčkem zkoušel jednu kuličku Chiméry green. Marťa házela jeden prut také podél břehu se švestkou a pop-up švestka. Druhý prut házela zhruba do 1/3 řeky a pod háčkem zkoušela jednu kuličku Pitbulla superfish obaleného v pastě.

Hned první ráno se nám podařilo každému ulovit jednoho krásného kapra. Mně se povedl šupináč 83 cm s váhou 9 kg. Marťa zabodovala šupináčem 85 cm 10.2 kg a tím pádem se jednalo i o jejího zatím nejtěžšího kapra! Bohužel další dny se začalo poměrně dost střídat počasí a přesto, že jsem doufal ve větší aktivitu ryb, byl opak pravdou. A tak jsme do konce výpravy udělali spoustu záběrů od dotěrných tloušťů. Já byl ale hlavně rád, že si Martínka chytla svou první větší rybu. Už teď se těším na další společné vycházky a snad se opět brzy ozvu s nějakou zprávu od vody.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Conti carp tour 2018 (Červen 2018)

Po měsíci a půl jsme se znovu s Pavlem a dvěma kolegy z práce vydali na soukromý revír Samkův rybník. Začátkem května jsme na tomto revíru byli na jeden den, abychom si revír trochu osahali. Tentokrát jsme se vydali již na tří denní výpravu. Celá výprava měla splnit tři aspekty. Popovídat si společně s kolegy rybáři z práce, také o něčem jiném, než jen o pracovních záležitostech, společně posedět u grilu a ještě si při tom zarybařit. Prostě takový Teambuilding. Tento revír obsahuje kapří obsádku menších rozměrů a kapři kolem 70cm jsou jedni z největších. Celý revír je velmi mělký a nikterak členitý. Nebylo tedy moc co vymýšlet a taktika byla spíše držet se příbřežních partií, kde se kapři velmi často ukazovali.

I na tomto revíru jsem zvolil podobnou taktiku nástrah, kterou používám na svazové řece. Tedy na jednom prutu jednu samotnou kuličku Kořeněného tuňáka nadipovaného v turbodipu mušle a na druhém prutu panáčka – chiméru red s fluo pop-up. Oba pruty jsem plošně zakrmil vařenou 3kg kukuřicí a každý den cca 0.5kg krmného boilie na každý prut. Pavel zvolil trochu odlišné nástrahy. Na jednom prutu měl boilie švestka s kukuřičkou sweet corn vanilka a v methodmixovém krmítku měl směs ryba/mušle. Na druhém prutu měl pop-up chiméra red s jednou potápivou kuličkou chiméra red. Každý den zakrmil jeden prut cca 1kg boilie chiméra red a prut s kukuřičkou zakrmil mixem kukuřice zalité betainovou zálivkou oliheň a zasypanou methodmixem robin red cca 2kg.

První den výpravy bylo celkem chladné počasí (cca 15°C) a po většinu dne pršelo. I tak se nám podařilo ulovit několik krásných místních kaprů. Další dva dny již byla obloha slunečná a teplota se vyšplhala až k 25°C. Hned první den se mi podařilo zdolat šupináče 70cm, který se nechal zlákat na kuličku kořeněného tuňáka. Další den se již kolegovi Michaelovi podařilo ulovit největšího kapra výpravy – šupináče 77cm. Já jsem následně vytáhl dva šupíky 66cm a 70cm. První zabral na panáčka a druhý opět na kořeněného tuňáka. Poslední den ráno se mi podařilo ulovit lysce 68cm, který zabral na panáčka.

I Pavel nakonec ulovil dva kapry atakující hranici 70cm. Největšího kapra ulovil druhý den. Krásný řádkáč měřil 68cm a zabral na ořezanou kuličku švestky s jedním zrnkem kukuřičky sweet corn vanilka. Druhý kapřík byl lysec 66cm, kterému zachutnala potápivá chiméra red s pop-up chiméra red. Celkem jsme ve čtyřech lidech ulovili více jak 50 kaprů a celá výprava tak byla velmi vydařená. Už teď jsme domluveni na podobnou akci na příští rok. Samozřejmě se vydamé zase na nějaký jiný revír, aby bylo stále co poznávat :-).

\\ za ppcarp Petr Bařina

Svazové vody (Květen – Červen 2018)

Opět jsem několikrát navštívil místo na řece, o kterém jsem psal v minulé zprávě. První vycházka dopadla na výbornou. Podařilo se mi za 4 hodiny lovu udělat 4 záběry, z čehož byli dva menší kapři a dva krásní sumci, jeden cca 70 cm a druhý cca 110 cm! Tentokrát jsem konečně udělal záběry i na chiméru green, kterou zkouším samostatně na háčku obalenou pastou chiméra green. Při dalších dvou vycházkách jsem ale vyšel na prázdno a zároveň vlivem teplého počasí, začal být kolem mého místa stále vetší pohyb „koupáčů“. Proto jsem se rozhodl místo začátkem června opustit.

Hned první víkend v červnu jsem se vypravil na bývalé rameno řeky Labe společně se svými kamarády z práce, kde jsem si rozkrmil jedno místo chimérou red a druhé místo prohazoval methodmixovým krmítkem s kukuřicí sweet corn na háčku. Podařilo se mi udělat dva pěkné záběry na chiméru. Byli z toho dva kapři. Větší měl 67 cm, tedy zatím největší kapr co jsem na tomto rameni chytil. Další vycházky se chystám spojit s Petrem a snad se nám společně bude dařit a již brzy přidáme další zprávu od vody.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Květen 2018)

Po necelých 14-ti dnech jsem se vrátil opět na svazovou řeku na 5-ti hodinovou večerní výpravu. V těchto dnech finišuji rekonstrukci bytu, a proto na ryby není času tolik, kolik bych si představoval. Poslední výprava nedopadla dobře a tak jsem nyní změnil místo a také taktiku.

Vše mi tentokrát vyšlo dokonale a já jsem prožil krásných 5 hodin na řece. Celkem jsem měl tři záběry. Bohužel jednoho kapra jsem vyříznul kvůli velké plovoucí větvi na hladině. První záběr jsem hned proměnil v krásného šupináče 72cm, který se nechal zlákat na kořeněného tuňáka s fluo pop-up. Druhého šupináče jsem vytáhl těsně před odjezdem a měřil úžasných 82cm a vážil 9kg. I jemu zachutnal tuňák s fluo pop-up. Po dlouhé době se mi podařilo zdolat na řece kapra, dokonce hned dva, takže tuto výpravu hodnotím velmi pozitivně. Už teď je tak jasné, že jsem zde nebyl naposled … 🙂

\\ za ppcarp Petr Bařina

Svazová řeka (Květen 2018)

V první polovině května se mi podařilo udělat 4 několikahodinové vycházky k řece. Rozhodl jsem se pokračovat v prochytávání úseku, na kterém jsem končil loni na podzim. Díky tomu, že zde nejde zajet autem k vodě, je tento úsek méně navštěvovaný a tak je tu poměrně klid. Místo jsem si každý druhý den předkrmoval zhruba 1 kg boilies mixu tuňák s chimérou green.

Na levém prutu jsem zkoušel tuňáka s popkou česnek. Na pravém prutu jsem zkoušel dvě kuličky chiméry green. Hned po první vycházce jsem zaznamenal úspěch a hezký start sezóny v podobě šupináče s váhou 10,4 kg. Během dalších vycházek jsem sice neudělal větší množství záběrů ale i tak, se na podložku podívala ještě jedna krásná ryba přes 10 kg, konkrétně lysec s váhou 10.7 kg. Obě ryby zabraly na tuňáka s popkou nahozený těsně pod břehem.

Na toto místo bych se chtěl zaměřit alespoň do půlky června s tím, že bych rád přidal větší množství záběrů a já pevně věřím, že se mi to podaří a já se tak již brzy ozvu s další zprávou od vody.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Samkův rybník (Květen 2018)

Po několika méně úspěšných vycházkách na tůně v okolí mého bydliště, jsem vyrazil na předem domluvenou jednodenní výpravu na soukromý revír. Společnost mi dělal bratr Petr a naši dva pracovní kolegové Matěj s Michaelem. Na této vodě jsem nikdy před tím nelovil, ale protože se sem chystáme v létě na několik nocí, brali jsme tuto návštěvu jako zkoušku a hlavně čas si pořádně popovídat mimo pracovní prostředí.

Rybník který jsme navštívili měl něco kolem 1ha, jednalo se tedy o poměrně malou vodu, kde průměrná míra kapra dosahuje něco kolem 60cm. Proto jsem se rozhodnul vyzkoušet na jednom prutu methodmix mušle/ryba spolu s podvázanou kukuřicí sweet corn. Na druhém prutu jsem zkoušel jednu kuličku chiméry green. Jako krmení jsem si den předem připravil cca 2 kg mixu boilies chimera green s tuňákem zasypané kukuřicí a zalité betainovou zálivkou oliheň.

Mým původním záměrem bylo zkoušet lov před sebou. Po tom co jsem ale zhruba po dvou hodinách udělal pouze jeden záběr, rozhodl jsem se methodmixový prut přesunout podél břehu k místu, kde byla menší zátočinka a rákosí. Chiméru jsem stáhnul zcela pod břeh. Tato taktika se již ukázala jako dobrá. Do konce dne jsem udělal zhruba 15 záběrů a na podložku dostal 11 kaprů. Největší měl sice jen 67cm, ale celkový lov a množství záběrů jsem si užíval. Zároveň jsem si pořádně vyzkoušel práci s methodmixovým krmítkem a byl jsem mile překvapen jak zábavný a akční může být díky tomu lov. Skvělá akce, která se vydařila na výbornou a já se již teď těším na léto, kdy se na tuto vodu vrátíme. Tentokrát, zde strávíme i několik nocí.

Svazová tůň (Duben 2018)

Poprvé v tomto roce jsem si udělal čas na krátkou výpravu na tůň Grádo. Pravidelně se s přáteli scházíme na tomto revíru a trávíme zde čas pálení čarodějnic. Je to vždy skvělá akce, která je doprovázena rybařením a samozřejmě grilováním. Letos tomu tak nebylo jinak a já jsem si i krásně zarybařil. Je skvělé, že za poslední tři roky se mi vždy v tento den podařilo na Grádě ulovit minimálně jednoho kapra. Tentokrát jsem chytil kapříky dva. První měřil 59cm a nechal se zlákat na Chiméru green, druhý byl cca o 5cm menší. Tomu zase zachutnala kulička fluoro pop-up s vanilkovou kukuřicí. Doufám tedy, že jsem tímto dnem zahájil sezónu a že se už budu dostávat pravidelně k vodě.