www.ppcarp.cz

Naše činnost bez prutů

Oprava přístřešku na boudě Grádo– (duben 2020)

Dlouho plánovaná oprava přístřešku na boudě Grádo, nás vlivem loňských bouřek letos neodkladně čekala v dubnu. Našim cílem byla kompletní výměna střešní krytiny přístřešku a zpevnění celé dřevěné konstrukce. Nejprve jsme ztrhli starou krytinu a celou konstrukci vyztužili novým pevnějším rámem. Dále jsme přidali výztuhy doprostřed všech nosných polí a položili novou střešní krytinu.

Ve druhé fázi nás čekalo přidání kotvících úhelníků pro pevnější uchycení všech nosných trámů. V místě kde se tyto trámy napojují na střešní rám jsme následně přimontovali další výztuhy. Tím došlo k celkovému zpevnění přístřešku a tak pevně doufáme, že teď nás již ani velká bouřka nepřekvapí a přístřešek jí bez problémů odolá.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Návštěva firmy CHYTIL s výletem na Novomlýnské nádrže – (červenec 2017)

V první polovině července jsem s Marťou podnikl týdenní dovolenou na Jižní Moravu. K mému štěstí byla Marťa pro, když jsem ji požádal, zda by den dovolené obětovala návštěvě firmy CHYTIL a další dva dny výletům kolem Novomlýnských nádrží. Proto jsem se s klukama z firmy dopředu domluvil, který den bych mohl dorazit. Volba padla na středu a tak jsme ve středu ráno vyrazili směr Staré Město. Kluci mě na firmě už očekávali a já se tak konečně mohl podívat na výrobu nástrah a návnad. Tato návštěva byla moje první od doby naší spolupráce, protože doposud jsem se s klukama osobně setkával pouze na výstavách. Proto jsem byl velice natěšen a plný očekávání. Návštěva stála zato a já jsem konečně rád, že vím jak a kde vznikají nástrahy a návnady které již skoro 8 let s Petrem používáme. Tímto bych chtěl klukům z firmy moc poděkovat za jejich čas a komentář k postupu výroby.

DSCN1742 DSCN1915

Po této návštěvě jsme se přesunuli směrem k Novomlýnským nádržím. Jedná se o soustavu tří nádržích vybudovaných v 70. až 80. letech 20. století, aby zamezily každoročním záplavám a zvýšily intenzitu zemědělské výroby. Tuto „gigantickou“ vodní plochu jsem již dlouhou řadu let chtěl navštívit, ale vzhledem k velké vzdálenosti od domova to nebylo možné. Dočkal jsem se až letos a byl jsem doslova fascinován tou obrovskou vodní plochou. Spodní dvě nádrže, tedy Věstonickou a Novomlýnskou se nám podařilo téměř celé objet na kole. Horní (Mušovskou) nádrž jsme objeli výletní lodí. Pevně věřím, že se mi někdy poštěstí si na jedné z těchto nádrží zarybařit i když od letošního roku jsou tam lovné podmínky značně omezené.

DSCN1858 DSCN1648

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Čisté břehy Polabí – (2.4.2017)

Akce s názvem „Čisté břehy Polabí“ pořádaná sekcí „Položená“ ve spolupráci s MO Čelákovice se konala na Čelákovickém úseku Labe a okolních tůní v neděli 1. dubna. Společně s Marťou jsme odložili plánovanou vycházku k vodě s prutama, vzali pracovní rukavice a šli přiložit ruku k dílu. Sraz byl u Čelákovické lávky ve 13:00. Po krátkém úvodu jsme byli rozděleni do skupin. Já s Marťou jsme dostali úsek Labe na druhé straně od lávky až po tůň Řehačka. Další skupiny si rozdělily úseky: čelákovický břeh Labe od lávky po plynový most, druhý břeh Labe od lávky po soutok s Jizerou, spodní úsek potoku Výmola, revír Grádo, tůně Hrad s Procházkovou a Řehačku s Kozím Chlupem.

17626663_1501299616548766_5077595743959289170_n 17757437_1501299629882098_2989571449057694352_n

Podařilo se nám posbírat velké množství odpadků, která byly ve spolupráci s povodím Labe a městem Čelákovice dále likvidovány. Zhruba v 17:30 jsme konečně dorazili do konce našeho úseku. Po náročné a vyčerpávající práci jsme si společně s kolegy z naší skupiny Petrem a Martinem dali vítězné pivko na Řehačce :-). Počet naplněných pytlů splnil náš cíl a tak jsme byli všichni spokojeni i když hodně unaveni.

17629844_10212486245736954_3784522287486481752_n 17434580_1397180790302131_2753008292640216669_o

Myslím, že se celá tato akce vydařila na výbornou a splnila svůj účel. Do příštích ročníků bych si přál jen větší účast a to nejen rybářů ale také například turistů, cyklistů a jiných skupin, které břehy našich vod jakkoliv využívají. Celkem se akce zúčastnilo 40 lidí a tak pevně věřím, že v dalších letech bude počet jenom narůstat.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Opravy na rybářské boudě GRÁDO – (únor a březen 2017)

Na začátku roku 2017 nás čekala spousta úprav a oprav na boudě Grádo, o kterou se společně s Petrem staráme pro MO ČRS Čelákovice. Nejprve bylo nutné vyměnit kuchyňskou linku. V letošním roce se nám už snad konečně podaří zrealizovat přívod elektřiny do boudy. Z toho důvodu jsme pořídili novou ledničku pro kterou jsme na míru upravili novou kuchyňskou linku tak aby vše v boudě pasovalo. Myslím, že tento úkol se nám podařil na výbornou. Po výměně kuchyňské linky jsme začali s instalací nových elektrorozvodů uvnitř boudy. Od původní elektroinstalace, která byla nevyhovující jsme udělali několik změn. Nové rozmístění zásuvek, zvětšení počtu zásuvek, výměna všech světel, rozvod světla pod pergolu a rozvod dvou zásuvek ven. Jedna pod pergolu a druhá pro světlo na WC. Po vyzkoušení vše fungovalo na jedničku a tak i zde byl úkol splněn.

DSCN1341 DSCN1346

Po loňské sezoně jsme bohužel objevili několik poničených věcí uvnitř boudy a tak jsme některé opravili a některé vyhodili. Zároveň jsme boudu uklidili a probrali od zbytečných věcí. Po vnitřních prací jsme se přesunuli ven, kde nás rovněž čekala spousta práce. Začalo se výměnou kouřovodu, který byl nahrazen novým nerezovým. Zároveň byl nový kouřovod upraven tak, aby zachytával dešťovou vodu do zátky, která se bude moci vyšroubovat a voda v ní vylévat. Neměly by nás tedy již trápit rezivějící trubky kouřovodu uvnitř a vně boudy. Asi nejnáročnější práce nás čekali s opravou kadibudky. Tu jsme kompletně opravovali přesně před rokem.

20170311_094749 20170312_111913 20170312_122106

Bohužel se v průběhu loňského roku začal sesouvat písek po bocích septiku, který se tak postupně promačkával až hrozilo jeho prasknutí. Museli jsme tedy septik kompletně vykopat. Poté jsme do jámy vložili předem připravené bednění s ochranou fólií kvůli vlhkosti a plesnivění dřevěného bednění. Následně jsme vložili septik nový, který byl navíc vyztužen plechovou klecí. Pevně doufáme, že nyní již k sesuvu nedojde a snad již bude nádrž dostatečně odolná proti promačknutí. Zároveň jsme do nové nádrže svedli odpad, kde jsme upravili sklon pro správný odtok vody z dřezu v kuchyňce.

20170312_122724 20170312_150027 20170312_153639

Po náročném dni při opravě WC jsme si opekli „buřtíky“ a kochali se blížícím se jarem. Náročný den zakončen krásným večerem. Nyní nám zbývají ještě natěračské práce na pergole, střeše boudy a WC. Zde ale čekáme na opravdu teplé počasí vhodné pro nátěr. Paralelně s těmito pracemi stále pracujeme a vyřizování povolení pro zákop kabelu na přívod elektřiny do boudy, což se nám snad nejdéle do konce června podaří dotáhnout do vítězného konce. I letos patří velké díky našemu taťkovi, který nám stejně jako loni byl nápomocen. Zároveň děkuji našemu staršímu bratrovi, který pomáhal s realizací elektroinstalace uvnitř boudy.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Rybářský veletrh FOR FISHING 2017 – (17.2.2017)

V polovině února jsem se jako každý rok vypravil na rybářský veletrh FOR FISHING v Praze Letňanech. I letos jsem byl plný očekávání a natěšen na novinky roku 2017. V doprovodu svého kamaráda Tomáše jsem si výstavu náležitě užil. Tato akce skutečně rok co rok graduje. Výstavu mám moc rád a jsem vděčnej, že se něčeho takového mohu zúčastnit. Letos jsem měl v plánu si osahat a vyzkoušet některé produkty, které se chystám pořídit do nové sezony. Dále jsem se s Tomášem domluvil, že navštívíme dvě přednášky s kaprařskou tématikou a den zakončíme setkáním s našimi spolupracovníky v oboru nástrah.

vystava vystava2

Výstava probíhala podle mých představ. Obě přednášky byly velmi přínosné a zajímavé. Na první jsme se dozvěděli nové informace ohledně správné taktiky krmení. Na té druhé potom jak správně lokalizovat a vybrat místo k lovu. Mezi přednáškami jsme postupně prošli všechny 4 výstavní haly a já si tak konečně mohl osahat například nové hlásiče, které mě velmi zaujaly. Při našem putování jsem potkal několik svých přátel a hlavně navštívil stánek firmy CHYTIL, kde jsem probral všechny detaily spolupráce na novou sezonu a prohlédl si jednu z novinek pro letošní rok bolies „Apač Indian Spice“. Dále jsem si odnesl tištěný chytil magazín, který nahrazuje katalog produktů, doplněného o zprávy od vody a praktické rady či informace.

magazin apač2

Domů jsme odjížděli velice spokojeni a nadšeni. Teď už ale začíná příprava na opravdovou sezonu, tu s prutama u vody. Tak snad brzy ve zprávách od vody.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Výlov rybníka Sluhy 2016 – (30.10.2016)

Opět jsem se vydal na výlov rybníka v obci Sluhy. Tentokrát jsem ovšem vyrazil sám bez Marti. Bohužel jsem kvůli jiným povinnostem pro MO Čelákovice, dorazil na výlov později a tak jsem asistoval zejména u třídičky a nakládky ryb. Musím říci, že v porovnání s minulým rokem jsem byl spokojen s organizací celé této akce.

noseni stika

Rybáři Čelákovice již několikátým rokem jezdí pomáhat při výlovu tohoto rybníka. Odměnou za to nám je nějaká ta rybka do našich revírů za přijatelnější cenu a zároveň i já jako jednotlivec jsem si mohl odnést rybu. Toho jsem využil a domu si přivezl kapříka na Vánoce, z čehož jsem měl radost, protože letos jsem od vody žádnou rybu neodnesl.

rybnik kade

Po výlovu pokračovali kluci z Čelákovic s vysazením vyloveným ryb do našich revírů. Zde už jsem ale z časových důvodů a jiných povinností neasistoval. Jsem velice rád, že mi letos vyšlo volno pro tento výlov a pevně věřím, že v dalším roce se povede akce minimálně stejně dobře jako letos. Zároveň tímto děkuji klukům z MO, kteří se výlovu účastnili a dělají tak naše revíry lepší a o rybu bohatší.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Rekonstrukce kadibudky na boudě Grádo – (březen 2016)

Začátkem měsíce března jsme se s Petrem pustili do rekonstrukce kadibudky na boudě Grádo, kterou máme s Petrem na starost. Hlavním úkolem byla výměna septiku, který byl malý a nevyhovující. Nejprve tedy bylo nutné nechat starý septik vysát. Poté jsme ho mohli vykopat a zakopat septik nový.

1 3 6
7 13

Při odstraňování staré kadibudky jsme zjistili, že byl uhnilý celý spodní rám. Proto jsme se rozhodli kadibudku převést k nám domů, kde jsme se společně s naším taťkou pustili do oprav. Kadibudku bylo nutné rozebrat a odříznout uhnilý spodní rám. Následovalo nastavení spodního rámu novými trámy. Poté se celý rám obrousil a začalo natírání.

24 34 41

Tady jsme se dostali asi nejvíce do časové tísně. Vzhledem k tomu, že přes den byly ještě stále nízké teploty, tak nátěr schnul dlouho. Proto se práce dost protahovala. Po nátěru rámu se začalo s obkládáním OSB deskami a stavbou sedící lavice.

46 20160320_123420 20160320_123538

Nakonec jsme natřeli i OSB desky, vyřízli díru pro prkýnko a napasovali vodící plech do septiku. Poté se celá kadibudka usadila na připravený rám z pražců a bylo hotovo. Musím říci, že zpočátku snadná věc nakonec ukázala spoustu problémů, které bylo nutné vyřešit aby se vše řádně dokončilo. A prvotní plán prací na jeden víkend se nakonec protáhl na zhruba 5 celých dní.

Chtěli bychom moc poděkovat našemu taťkovi, který nám celou dobu pomáhal.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Výlov rybníka v obci Sluhy – (24.10.2015)

Konečně jsem se dočkal a po několika odmítnutí z časových důvodů jsem se zúčastnil společně s Marťou svého prvního výlovu ryb. Výlov probíhal v sobotu 24.10. na rybníku v obci Sluhy. Rybářská organizace Čelákovice se tohoto výlovu pravidelně účastní a jako dík za pomoc je potom pro naše rybáře dovezena ryba za lepší cenu :-). Výlov probíhal ve čtyřech tažení. Mně se poštěstilo být u třech z nich. Při posledním tažení se ryby lovily ručně pomocí kesaru a musím říci, že to jsem si velmi užíval.

Doposud jsem znal výlovy jen z povídání a tak jsem byl hodně zvědav jak vše bude probíhat. Vyzkoušel jsem si stahování ryb do sítě, výlov ryb kesarem a třídění ryb po výlovu. Z mého pohledu zase nový zážitek, který jsem si náramně užil a pevně věřím, že mi takové akce časově vyjdou častěji. Marťa si užívala výlov zejména u kádě s jejím oblíbeným línkem a pomáhala také u třídičky.

Po skončení výlovu jsme potom rozvezli bílou rybu, kapra a lína do našich revírů a tak jsem byl konečně také u nasazování lína a to i s Marťou, která si nasazování lína moc přála. Jediná věc, která mě na celé akci dost zarazila, bylo chování některých místních „rybářů“. Chování k ostatním rybářům, kteří přijeli zdarma pomoct a chování k rybám samotným jsou prostě věci, které někteří Sluští rybáři absolutně neumí!!!

\\ za ppcarp Pavel Bařina

II. Nasazování candátka – (1.10.2015)

Ve čtvrtek 1.10. proběhlo vysazování cándáta obecného do místních tůních a do řeky Labe. Vzhledem k volnu jsem se této akce mohl zůčastnit a klukům trochu pomoci.

Krásné a slunečné odpoledne jsem si náležitě užil a musím říci, že vidět na vlastní oči nové rybí životy odplouvající do našich vod je prostě něco překrásného. Pevně věřím, že podobnou akce navštívím co nejdřívě znovu.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Carp tour Řehačka 2015 – (Červen 2015)

V pořadí již druhý (resp. třetí) ročník kaprařských závodů organizovaných rybáři Čelákovice se uskutečnil ve druhé polovině června na pískovně Řehačka u Lysé nad Labem. Závodů se účastnilo 13 dvoučlenných, nebo tříčlenných týmů. Spolu s Petrem jsme v závodech figurovali jako pomocníci hlavním organizátorům a rozhodčí pěti lovných sektorů. Závody se i letos povedly na výbornou a tak mi nezbývá nic jiného než poblahopřát klukům pořadatelům k pěkně zorganizovaným závodům, našim kuchařům (rodina Masáčkova) za výborné „dietky“ 🙂 a v neposlední řadě všem našim sponzorům, kteří do závodu přispěli nějakou tou cenou. Jmenovitě bych chtěl poděkovat firmě CHYTIL, která již podruhé dodala do závodů ceny v podobě návnad a nástrah. Všem vítězům gratulujeme a poražení nezoufejte, vždyť již za rok bude možnost opravy :-).

Rybářský kroužek Kapříci – (Jaro 2015)

S novým rokem jsem se rozhodl vypomáhat klukům z rybářského kroužku Čelákovice. Musím říci, že tato parta kluků a dětí mě velice zaujala jak svým nadšením, tak především přístupem. Smekám před lidmi, co něco takového organizují a jak jen to půjde budu se snažit jim vypomáhat. Jen doufám, že to z mé strany bude co možná nejčastěji 🙂 . Začátkem měsíce dubna jsme se společně vadali na revír Grádo, který Kapříci navštěvují nejčastěji. První vycházka byla pouze ve znamení bíle ryby. Při druhé vycházce se již dařilo přemluvit i několik krásných pstruhů duhových :-)…..snad příště přijde již nějaký ten kapřík.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

V. rybářský den čelákovické MO – (13.9.2014)

Již pátý ročník dne otevřených dveří naší rybářské organizace proběhl v polovině září na rybářské parcele v Čelákovicích. Tuto akci jsme si pochopitelně nenechali ujít, ale tentokrát ne jako spolupořadatelé a pomocníci, ale jako návštěvníci. V doprovodu našich věrných přítelkyň Marci a Marti s jejími neteřemi Nikolkou a Sofinkou jsme si užívali příjemné dopoledne. Den byl plný soutěží s rybářským zaměřením, ukázkou živých ryb, rybářského vybavení a rybolovu samotného.

Musím říci, že letošní ročník se obzvláště povedl a je vidět, že snažení naší MO se vyplácí. Domnívám se totiž, že letošní ročník měl určitě rekordní návštěvnost 🙂 .

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Nasazování candátka – (18.9.2013)

Konečně jsme si dokázali udělat čas a alespoň malou měrou jsme tak mohli pomoci našemu hospodáři s nějakou aktivitou v naší organizaci. Konkrétně se jednalo o nasazování candátka obecného do „našich“ tůní a také do řeky Labe. Velmi rádi jsme se této akce zúčastnili a to nejen proto, že jsme konečně po těch mnoha omluvenkách pomohli naší organizaci, ale také proto, že jsme nikdy nebyli součástí něčeho podobného a tak jsme se zase mohli seznámit s něčím novým a něco se přiučit. Pevně věříme, že i nadále bude z naší strany více možností, abychom dále mohli naší organizaci alespoň minimální měrou pomáhat.

\\ za ppcarp Petr Bařina

Rybářské brigády – (19.1.2013)

Jako každý rok jsme i letos, navštívili revír Řehačka, kde jsme pomáhali s pracemi u vody. Společně s našimi přáteli a dalšími pracovníky jsme přispěli svou „trouškou“ k tomu, aby byl celý revír vzorně připraven na novou, rybářskou sezonu. Hrozně rádi s bratrem navštěvujeme tyhle akce, protože je to vždy krásně strávené dopoledne u vody. Navíc se můžeme pochlubit tím, že jsme v lednu opékali buřty. Samozřejmě práce na této vodě ještě nějaká je a my se tam letos ještě určitě vypravíme, ale už teď jsem přesvědčený, že se určitě vše stihne připravit a sezona na tomto revíru bude opět úspěšná a pro všechny příjemným rybářským prožitkem.

Výlov Labe – (2.10.2012)

Dnes odpoledne jsem hned po škole, navštívil na rybářské parcele své kolegy z organizace při výlovu ryb z Labe, z důvodu opravy Čelákovických zdymadel. Bohužel jak já, tak bratr Pavel jsme nemohli výrazným dílem pomoci při této činnosti, tak že jsem alespoň na chvilku přišel pomoct pár ryb přeházet do hlavního toku Labe. Musím „smeknout“ přede všemi, kteří se této akce zúčastnili, protože práce, kterou za sebou zanechali byla neocenitelná, jelikož již od brzkých ranních hodin až do pozdních večerních stáli u vody a přehazovali ryby. Hrozně moc si cením takových lidí a jen mě mrzelo, že takových lidí není tolik, kolik by mohlo být. Samozřejmě i my s bratrem jsme tentokrát nepomohli tak jak by bylo potřeba, ale bohužel škola musí být na prvním místě. Pod tento text přidávám pár fotek krásných ryb, které na našem úseku plavou a já jsem jenom rád, že jsou v tak úžasné kondici a pevně věřím, že s kapříkem, se kterým jsem se vyfotil, se ještě minimálně jednou setkám, ale tentokrát už ne tak, že bych ho jen vyndal z kádě, ale že ho po krásném souboji na svůj prut „navedu“ do podběráku.

\\ za ppcarp Petr Bařina

Moderní rybář 2012 – (24.11.2012)

II. ročník rybářského veletrhu jsem navštívil na výstavišti Praha-Holešovice. Výstava byla opět velice zajímavá a atraktivní. Pořídil jsem si zase několik nových věcí potřebných pro lov a těším se až je v nadcházející sezoně poprvé vyzkouším.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

III. rybářský den čelákovické MO – (22.9.2012)

Tak jako minulý rok, jsme i letos navštívili s bráchou rybýřský den v Čelákovicích. Akce se zúčastnila velká spousta mladých rybářských nadšenců, z čehož jsme měli s bráchou velkou radost. Zaroveň jsme se s místními kapraři podělili o zážitky při lovu a vyměnili názory v oboru nástrah, kde jsme se zase dozvěděli zajímavé informace. Krásný sluneční den jsme si všichni bohatě užili.

Moderní rybář 2012 – (27.1.2012)

Naše další návštěva výstavy, se uskutečnila v Praze Holešovicích. Výstava svým provedením velmi podobná té v Letňanech, nás zaujala hlavně z toho důvodu, že jsme si zde konečně vyzkoušeli navijáky, které se chystáme na novou sezonu kupovat. Na základě toho jsme se rozhodli, jaké si přesně pořídíme.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Rybářský veletrh FOR-FISHING – (27.1.2012)

Již třetím rokem jsme se vydali na rybářskou výstavu v Praze Letňanech. Zhledli jsme novinky pro letošní rok a něco málo i dokoupili. Rybářský festival měl nejen bohaté zastoupení firem a jejich produktů, ale také byl doplněn zajímavými přednáškami s různou tématikou. Naší jasnou volbou byla přednáška „lov kaprů v krátkém časovém úseku“, kde jsme se dozvěděli spousty zajímavých rad. Další příjemností takových to akcí je fakt, že se potkáme s kamarády se kterými probereme jak minulou, tak nadcházející sezonu. Po této výstavě se začneme připravovat na novou sezonu, na kterou už jsme moc natěšeni.

II. Rybářský den Čelákovické MO – (24.9.2011)

Velmi rádi jsme přijali pozvání hospodáře MO Čelákovice p. Jindřicha, abychom na Dni otevřených dveří řekli své poznatky a dosud získané zkušenosti (ikdyž stále ještě malé ) o lovu kaprů na řece Labe. Celé dopoledne na rybářské parcele, kde se akce konala, probíhalo v krásném a teplém počasí a my s bráchou jsme si toto setkáni velmi užili. Ikdyž účast nebyla nikterak mimořádná, tak přesto musím říct, že to celé ROZHODNĚ stálo za to.