www.ppcarp.cz

Sezona 2012

Svazová voda – (listopad 2012)

Několik zhruba tříhodinových výprav jsem udělal společně s Marťou začátkem listopadu k řece blízko mého bydliště. Rozhodl jsem se zkusit další, nová, předem vytipovaná, místa a vyplatilo se. Na hotovky od TS se mi podařilo zdolat několik kapříků, z nichž největší měl 8,5kg.

Zároveň jsem se tento měsíc rozloučil s letošní kaprařskou sezonou a už teď se těším na tu nadcházející, která by pro mě měla začít úspěchem v podobě článku v jednom z kapřaských magazínů, ale o tom později v aktualitách.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda – (září 2012)

6.-7.9.2012

Po dlouhé době jsem se zase s prutama vypravil na „naší“ svazovku, tentokrát v doprovodu mé výborné kamarádky Marti. Vzhledem k chladnému počasí jsem doufal v kapří aktivitu. V co jsem ale rozhodně nedoufal, bylo, že tato výprava bude úspěšná v podobě osobního rekordu.K vodě jsem přijel na večer a mírně jsem zakrmil boilies mixem dipovaného ve skunku :-). Na pruty jsem nastražil kořeněného tuňáka s česnekem a pitbulla superfish s brusinkou.
Po zhruba 6 hodinách jsem měl razantní jízdu na tuňáka. Prut zdvihám z vidliček a začíná můj zatím největší souboj na této vodě. Po vyčerpávajícím 45ti minutovém souboji při kterém jsem spadl do vody jsem konečně podebral toho vysněného kapra, kterého jsem si tak moc přál. Okamžitě volám bráchovi, aby mi přijel rybu vyfotit. Rybu mezi tím měřím a vážím. Ručička váhy se zastavuje na 19,6kg a měřím 92cm. Neskutečná radost a já se konečně dostal nad 15kg. S radostí kapříka pouštím zpět do vody a opět nahazuji oba pruty.

Ani ne za tři minuty mám další jízdu opět na tuňáka. Tentokrát se mi ale ryba rozjede cca 100m po proudu a tak se vydávám za ní. Po chvilkovém boji o rybu přicházím. Znovu tedy nahazuji a zhruba za 2 hodinky mám další jízdu, tentokrát na pitbulla. Ryba opět odvíjí zhruba 100m vlasce ale mě se podaří jí dostat pod břeh z místa, kde lovím. Po 10min souboji o rybu opět přicházím. Ztráty obou ryb se doteď nedokážu vysvětlit, protože vše bylo tak jak má a myslím, že obě ryby mohli mít krásné parametry, protože bojovaly hodně silově. I přesto, že jsem o dvě (myslím si že pěkné) ryby přišel, odjíždím nadmíru spokojený domů. Martě jsem ráno vysvětlil, že teď už bude muset jezdit pořád….aby se mi vždy takto dařilo 🙂

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Klubová voda – Severní Čechy(srpen 2012)

19.-26.8.2012

Další naše výprava směřovala na sever Čech, kde už jsme byli minulý rok s Patrikem. Tentokrát s námi vyrazil starší brácha Martin s kamarádem Tondou. Zatímco kluci dorazili až v průběhu týdne kvůli práci, já s Petrem jsme u vody strávili celý týden. Hned po příjezdu jsme byli překvapeni malým tlakem rybářů, což také přispělo k vydařenosti výpravy.

K vodě jsme dorazili v dopoledních hodinách, ovšem nahazovali jsme až k večeru, neboť jsme důkladně zkoumali vodu a plánovali rozmístění nástrah. Rozhodli jsme se, že si každý rozkrmíme dva pruty a třetí hodíme pouze samostatně a dohodíme k němu několik kuliček kobrou. První záběr přišel zhruba po 12 hodinách. Pak záběry chodily celkem pravidelně, ale bohužel z 90% pouze v noci. Poslední dva dny ryby přestaly spolupracovat, zkusili jsme proto úplně přestat krmit, což nám přineslo úspěch poslední noc, kdy jsme téměř nespali a vytáhli 7 ryb.

Celkem jsme s Petrem udělali kolem 35 záběrů, vytáhli 22 kapříků a 2 krásné líny. Martin se vyznamenal rybami, kvůli kterým jsme ho pozvali s námi a to kaprem 15,5 kg a 13,3kg. Já jsem zdolal dvě ryby nad deset kilo a to 13,3 kg a 10,5kg Petr vytáhl největší rybu 9,5kg. Chytali jsme na: pitbulla s brusinkou, kořeněného tuňáka máčeného v mušli od TS a rybu/scopex.

I přes stále stoupající únavu a časté bouřky jsme si tento týden výborně užili a už teď se těším na příští rok, kdy opět uspořádáme takovou to „rekreační“ výpravu.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda – (srpen 2012)

8.-9.8.2012

Na začátku srpna jsem se svým „ chytiláckým“ kolegou a super kamarádem Mirasem, vyrazil na Labe blízko jeho bydliště. Hned po příjezdu k vodě mi Miras ukázal novinku, kterou testuje pro novou sezonu, boilie „banán“ a musím říci, že se máme na co těšit :). Za 10 hodin lovu se nám povedlo zdolat několik pěkných kaprů, největší cca 12kg a Miras se ještě vytáhl krásným sumcem. Moje ryby jsem zdolal na kořeněného tuňáka s česnekem a pitbulla Superfish s brusinkou. Vždy jsme krmili pouze kobrou několika kuličkami k montážím.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda – (srpen 2012)

3.-4.8.2012

Po delší době jsem se dostal na ryby společně s bráchou. Opět jsme vyrazili na jiné místo. Přibližně 10 hodin lovu přineslo tři záběry. Všechny byli na pitbulla superfish s brusinkou. Bohužel na břeh jsme dostali pouze jednoho dorostence lehce přes 60cm.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda – (červenec 2012)

21.7. – 23.7.2012

Na další výpravu na řeku jsme se vydal bez bráchy. Za zhruba dva celé dny lovu se mi povedlo zdolat 8 kaprů. Záběry přicházely celkem pravidelně. Bohužel co se týče velikosti, nedostal jsem se nad 70cm. I tak jsem si krásně zarybařil a užil neskutečný jízdy :-D. Všechny ryby byly uloveny na kořeněného tuňáka a pitbulla superfish.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda – (červenec 2012)

6.7. – 9.7.2012

Tři vycházky na jednu místní tůň, jsme společně s bráchou udělali během prodlouženého víkendu. Náš cíl byl jasný, vzhledem k tomu, že ročně bereme každý zhruba 2-3 kapříka na jídlo, chtěli jsme právě k tomuto vhodné kapříky nachytat. Užili jsme si nádherné rybaření, kdy jsme celkem udělali kolem 30 záběrů a nachytali asi 15 kaprů.

Povedli se nám i dva na tuto vodu moc krásní a to 63cm a 64cm (viz. foto-oba vráceni vodě). Kvůli jednomu jsme museli do vody, abychom ho rozmotali z větví a o pozornost okolních rybářů bylo postaráno :-).

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda – (červen-červenec 2012)

30.6. – 1.7.2012

Po několika neúspěšných vycházkách k vodě, jsem se rozhodl rozkrmit jedno místo na řece blízko mého bydliště. Krmil jsem partiklem (kukuřice + pšenice + řepka) zhruba 2-3kg denně. Po 3 dnech krmení jsem přidal barillo pelety (cca 0,5kg denně). Čtvrtý den krmení jsem se na místo konečně vydal i s prutama. Výsledek byl zcela nečekaný, když jsem vytáhl první letošní rybu nad deset kilo. V brzkých ranních hodinách, jsem měl krásnou jízdu na kořeněného tuňáka. Na podložku jsem dostal krásného šupoše 85cm 10,5kg.

Bohužel, na toto místo jsem jezdil ještě další čtyři dny, kdy jsem měl jediný kontakt s rybou (cejn cca 50cm). Poslední den mě zastihla silná bouře, která mi pod břeh navála nějakou velkou vázku a zamotala mi oba pruty. Místo jsem tak musel dočasně opustit. Určitě plánuji, že se na něj ještě vrátím, ale o tom někdy příště.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda – (červen 2012)

9.6. – 11.6.2012

Po skvěle zvládnutém zkouškovém období jsme museli urychleně vyrazit k vodě. Opět za doprovodu kamaráda Tomáše, který místní usek řeky zná dokonale. První záběr přišel na můj prut zhruba po sedmi hodinách lovu. Krásnou jízdu mi udělal 68 cm dlouhý „labák“. Přesně hodinu po nahození prutu, na který jsem zdolal prvního kapra, jsem dostal opět razantní jízdu, na jejímž konci byl krásný šupík 64cm. Další den, se ukázal Tomáš jako správný „domací“, když vytáhl na břeh opravdu „stilového“ lysce o míře 86cm a 14.5 kg. To nám samozřejmě s Pavlem udělalo obrovskou radost, protože jsme na vlastní oči mohli vidět, že i na tomto úseku jsou takto krásní kapři. Bohužel pro Pavla jsem pouze já pokračoval v „krasojízdě“, když jsem zdolal dalšího mlíčáka 71 cm. Všechny tři kapry jsme chytil na „kořeněného tuňáka“ + AMK česnek. Bohužel další záběr se mi nepodařilo proměnit a tak jsem už jen na závěr chytil malého lysce, který se tentokrát nechal zlákat na „pitbull super fish“ + AMK oliheň. Pavel zůstal ,k jeho smůle, za celou dobu bez jediného „potahu“ a proto asi nelze hodnotit tuto výpravu za úplně skvělou. Nic méně oba jsme byli rádi, že jsem byli konečně zase u vody.

\\ za ppcarp Petr Bařina

Svazová voda – (květen 2012)

6.5. – 9.5.2012

Poprvé v tomto roce se nám podařilo zdolat labské kapříky a to na místě, na které nás vzal náš skvělý kamarád Tomáš. K vodě jsme se dostali celkem dvakrát a vždy jen na pár hodin (cca. 5 hod.) a přesto jsme zdolali krásné kapříky. Píšu úmyslně kapříky, protože se jednalo opravdu o dorostence, kteří nepřesáhli 60 cm hranici. Nic méně bylo vidět, že ryby poslušně „papají “ jak naše návnady tak naše nástrahy. Myslím, že na tomto místě máme šanci na velmi pěknou rybu a věřím, že se tak stane co nejdříve.

\\ za ppcarp Petr Bařina

Svazová tůňka – (24.3.2012)

Letos jsem poprvé sám vyrazil k vodě. Vzhledem k tomu, že jsem se rozhodl navštívit malou tůň nedaleko mého bydliště, na které jsem do té doby nikdy nerybařil a časově jsem měl jen něco málo přes hodinu, bral jsem tuto návštěvu jako poznávací pro příští krátkodobé výpravy.
K mému překvapení se mi podařilo udělat dva záběry, z nichž jeden byl proměněn. Jenže bohužel po krátkém a prvním letošním souboji mi při podebírání prasknul vlasec a kapřík (odhadem kolem 55-60cm) byl pryč. Na tuto vodu se již brzo vrátím a pevně věřím, že budu mít více štěstí.