www.ppcarp.cz

Sezona 2014

Svazová řeka (Říjen 2014)

21.-22.10.2014

Díky volnějšímu týdnu ve škole, jsem se s Petrem vydal na řeku uprostřed týdne. Opět jsme si připravili mix boilies z tuňáka, pitbulla a švestky a to celé zalili vroucí vodou a fish proteinem. Tímto jsme po dvou hodinách uležení prokrmili místo, jelikož se nám toto krmení v posledních výpravách dobře osvědčilo. Na pruty jsme nastaržili opět pitbulla, tuňáka a švestku a doufali jsme v nějaký ten podzimní záběr. Nakonec se nám povedlo udělat 5 záběrů. Na břeh jsme dostali 3 ryby a to lysce 68cm, šupoše lehce nad 60cm a na závěr šupoše 63cm.

První dvě ryby zabraly na kořeněného tuňáka.Třetí kapřík se nechal zlákat na naší nově testovanou švěstku. Ráno se prudce ochladilo a my už nyní máme zbaleno a jsme připraveni na další tentokrát už pořádně chladnou podzimní výpravu, o které Vás budeme jistě brzy informovat.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Říjen 2014)

10.-12.10.2014

Zhruba na 40 hodin jsem se vydal s Marťou na „naší“ milovanou řeku. Vzhledem k tomu, že už nastává pravá podzimní atmosféra, doufal jsem ve velký počet záběrů. Lovil jsem na „Tuňáka s česnekm“ a na „Pitbulla Superfish“. Krmení jsem zvolil každý den zhruba kilo mixu z tuňáka a pitbulla zalitého dvě hodiny „masovým proteinem“ a horkou vodou. První záběr přišel celkem brzy po prvním náhozu. Bohužel pro mě jsem kapra po 15 minutovém boji vyřízl. I přes krásnou podzimní atmosféru jsem se ale dalšího záběru dlouho nedočkal. Přišel až druhý den těsně před stmíváním a byl z toho můj dětský sen v podobě Parmy obecné, která měřila krásných 65cm.

Nakonec jsem se dočkal i kapra. Zhruba 8 hodin před koncem lovu přišel mírný záběr, který se po lehkém přiseknutí změnil v jízdu. Po dlouhém a vytrvalém souboji jsem měl na podložce nádherného šupináče s mírou 92cm a váhou 14,7kg. Nádhera, během jedné výpravy se mi povedly dvě takto pěkné a jedinečné ryby:-). Nakonec jsem udělal 3 záběry, a i když si myslím, že to není na podzim moc, odjížděl jsem domů nadmíru spokojen. Martě se na feeder tentokrát povedl jen jeden cejn „lopaťák“ ale i tak si rybaření, jak sama říkala, náramně užila .

Svazová tůň (Říjen 2014)

3.-5.10.2014

Dlouho plánovanou průzkumní výpravu téměř do neznáma, jsem uskutečnil se svým dobrým kamarádem a bývalým fotbalovým spoluhráčem Honzou :-). Jednalo se o jednu tůňku, kde se domníváme, že není příliš mnoho ryb, ale každá chycená ryba stojí zato. Honza již jednou na tůňce lovil a tak mi trochu pomohl v přípravách. Mé očekávání, kdy jsem myslel, že za víkend uděláme každý alespoň 4 ryby, Honza rychle vyvrátil, když mi řekl, že budeme oba rádi za jeden kontakt s rybou. A nebyl daleko od pravdy, když se nám za celý víkend povedl jeden kapřík.

I tak ale výpravu hodnotím za úspěšnou, jelikož jsme jeli do neznáma na průzkum vody, která je prostě něčím jedinečná. Absolutní izolace od lidí, nádherná příroda a v neposlední řadě krásně černé ryby, které voda skrývá. Honzovi ještě jednou děkuji, že celou výpravu od začátku táhl a jsem si jist, že tímto jsme zde neskončili, ale naopak začali….

Svazová řeka (Září 2014)

26.-27.9.2014

Tentokrát s Marťou jsem se vydal zkusit přelstít nějaké podzimní kapříky, na naší milovanou řeku. Zpočátku se mi příliš nedařilo a ryby chodily spíše Marťe, když na feeder zdolala několik krásných kaprů, největšího 60cm. Dařilo se jí na kukuřici „sweet corn-vanilka“ a místo prokrmila zhruba 5kg kukuřicí s řepkou. Mně se začalo dařit až s příchodem tmy. Nakonec se mi povedli dva kapři a mohl jsem tak konečně vyzkoušet naší novou „vaničkovou“ podložku :-).

První kapr měl 67cm, druhý byl lysec s mírou 81cm a váhou 10,05kg. Velké překvapení pro mě bylo, když jsem zpětně dle fotek z minulých výprav zjistil, že onoho lysce jsem vytáhl na den přesně před měsícem, kdy měl 9,5kg. Je vidět, že kapříci už pěkně papaj :-). Na této výpravě jsem zvolil v prvním zákrmu zhruba 2kg boilies mixu (pitbull, tuňák a švestka), který jsem den předem zalil dipem „SKUNK“ a zasypal „Fish-proteinem“. Pak jsem jen dokrmoval vždy při náhozu zhruba 5 až 10 kuliček do nahozeného místa. Na háčku jsem měl tradičně Pitbulla s Tuňákem.

Svazová řeka (Září 2014)

22.9.2014

Společně s Pavlem jsme se vydali na 12 hodin ke svazové řece a opět se nám povedlo dostat nějaké ty záběry. Nejprve jsem chytil hezkého lysce 64cm (pitbull superfish) a za další hodinu jsem zdolal dalšího lysce 61cm (kořeněný tuňák), který byl krásně stavěný a pokud v řece vydrží, bude z něho jednou velká a těžká ryba. Za velmi chladného počasí jsme si krásně zarybařili a už nyní jsme namotivováni na další vycházku k vodě.

\\ za ppcarp Petr Bařina

Svazová tůň (Září 2014)

14.-16.9.2014

Po zhruba čtyřech měsících jsme se s Petrem vrátili zpět na tůňku, kde jsme si na jaře nádherně zachytali, především ale kapry „násaďáky“. K vodě jsme se tentokrát vydali celkem třikrát vždy odpoledne zhruba na tři hodiny a doufali, že se povede třeba i nějaká větší ryba. Naše taktika spočívala hlavně v silném krmení kukuřicí s řepkou. Nakonec se nám povedlo přelstít několik krásných kaprů a zejména Petrův lysec 69cm stál za to.

Nakonec potom, co Petr vlezl do vody, jsme kapra po zhruba 30 minutách přeci jen dostali na podložku. Opět se nám ukázalo, že i lov menších kaprů má své kouzlo a někdy umí pořádně překvapit.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (Srpen 2014)

25.-28.8.2014

Naše další výprava směřovala na místo, kde jsme již uspěli na jaře, a tak jsme chtěli vyzkoušet, jak budou ryby aktivní právě koncem srpna, který je nyní poměrně chladný. Výpravu jsme naplánovali na 4 dny a pevně jsme věřili, že bude minimálně stejně úspěšná jako ta jarní. Tentokrát bylo ale vše jinak. Na místě, kde jsme běžně téměř v jakémkoliv počasí v období jara a léta měli záběry vždy zhruba do 5 hodin od prvního náhozu se tentokrát nic nedělo. Celých 30 hodin jsme byli bez záběru a tak jsme s Petrem „sáhli“ ke změně v podobě partiklu (kukuřice s řepkou) a zároveň vzhledem k poměrně čisté vodě, jsme zkusili změnit návazce pomocí fluocarbonu „inkognito“ ,který jak se později ukázalo fungoval perfektně.

Byli jsme si vědomi, že tímto si na místo nalákáme jen menší rybu, ale věděli jsme, že by to mohlo přinést alespoň záběry od menších ryb, které by třeba mohly přilákat rybu větší. Proto hned dopoledne druhého dne krmíme kukuřicí s řepkou a zákrm doplňujeme zhruba kilem boilies. Už jsme asi nikdo nedoufali v záběr, když konečně po téměř dvou dnech záběr přišel. Byl z toho sice kapřík kolem 55cm, kterého zdolala bráchova přítelkyně Marci, ale jako vzpruha to bylo pozitivní znamení. Do večera uděláme ještě několik záběrů od menších ryb a tak ještě navečer prokrmujeme místo kukuřicí a třetí den ráno nasazujeme do boje zase jen boilies. Tato taktika se nám vyplácí, když třetí den konečně přicházejí záběry od větších ryb. Marci si konečně zdolává svého prvního většího kapra 78cm 9kg.

Nakonec dostáváme na podložku ještě jednu krásnou ryby těsně pod 10kg, jednu kolem 6kg a několik ryb do 5kg. Zajímavé bylo, že jsme zabodovali na osvědčené mraženky „tuňák“ a „pitbull“ a pelety tentokrát vyšly naprázdno. Zpočátku smolná výprava se nakonec vydařila a my se již nyní těšíme na podzimní kaprařinu na kterou jsme celý rok čekali.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (Červenec 2014)

4.-6.7.2014 (a 6.-8.7.2014)

Další výpravu jsem po úmorně dlouhém a nakonec úspěšném zkouškovém období naplánoval společně s Marťou na svazovou pískovnu blízko našeho bydliště. Po příjezdu k vodě jsem byl ovšem zaskočen a hodně znechucen spoustou rybářů a tak jsem po půl hodince váhání rozhodl přejet na nedaleké slepé rameno Labe. Na tomto rameni jsem vůbec poprvé chytal na boilie a zároveň na druhém prutu zkoušel osvědčenou klasiku na této vodě a tím byla kukuřice :). Marťa se vyřádila s feedrem, když se jí povedl krásný karásek a několik cejnů. Bohužel zřejmě kvůli panujícím vedrům se rybám moc nechtělo a mně se za zhruba 35 hodin lovu povedlo udělat pouze dva záběry. První byl na podvázanou kukuřici. Byl z toho pro mě po dlouhé době chycený amur, měřící krásných 81cm s váhou lehce pod 6kg.

Druhý záběr byl na švestku s plovkou, bohužel pro mě, ryba zajela do silných větví a vyřízla se. Domnívám se, že mohlo jít také o amura, nebo hezčího kapra :). V neděli jsem potom sám přejel na řeku, kde jsem totálně vyhořel, když se mi zhruba za 30 hodin lovu podařilo zdolat jednoho kapříka cca 50cm a tlouště :-), ale i to ke kaprařině patří a já už se teď těším na další výpravu.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (Duben 2014)

27.-30.4.2014

Konečně zhruba po roce společně s Petrem jsme se vydali na naší milovanou řeku. Povedlo se nám k vodě dostat v týdnu, v době pracovních dnů a také bylo stálejší počasí než na výpravě minulé. To vše hovořilo v náš prospěch a my jsme doufali, že si spolu zase pěkně zarybaříme. Vezli jsme s sebou novinky v podobě hotovek a pelet, které se ukázaly jako výborná zbraň. Zejména hotovka „švestka“ a „brusinka“, z pelet potom „RED FISH“, „halibut“ a „švestka“. Krmení jsme zvolili průměrné a pomocí masového proteinu od TS jsme si vytvořili atraktivní krmení.

Krmili jsme dvakrát denně (ráno a večer) po zhruba 0,75kg. To vše nám pomohlo k výbornému výsledku, když se nám podařilo za tři dny lovu zdolat 21 kaprů několik krásných cejnů a tloušťů. Výborný pro nás byl fakt, že nám nespadla ani jedna ryba. Největší a zároveň první letošní ryba pro Pavla z řeky byl kapr šupi 89cm 15,3kg, dále pak 8 ryb nad 70cm.

Krásné chvíle u vody a plno společných témat nám pokazili až najíždějící rybáři a tak jsme se po třech dnech sbalili a prchali domů. Pevně věřím, že takto úspěšná a společná výprava nebyla letos zdaleka poslední a moc se těšíme na další 🙂 .

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová voda (Duben 2014)

19.-21.4.2014

První letošní vícedenní výprava se nám konečně povedla uspořádat v době Velikonoc. Rozhodl jsem se společně s Marťou navštívit jedno místo na řece od kterého jsem si hodně sliboval. Bohužel, vzhledem k prodlouženým volným dnům bylo u vody velká spousta rybářských nadšenců a já jsem tak musel rychle jednat. Nakonec jsem se rozhodl, že pojedeme na místo jiné, kde bude klid od lidí. Tato volba se později ukázala jako špatná, protože za tři dny lovu se mi nepodařilo udělat jediný záběr. Výjimku tvořil jen překrásný tloušť 55cm, který zabral asi 15 minut po prvním náhozu.

Druhý den se rozhodla nahodit i Marťa a poměrně slušně mi to nandala, když za cca 3 hodiny lovu ulovila 2 krásné kapříky a o jednoho přišla. Bohužel aktuálně velký problém je narůstající počet víkendových rybářů a tak pokud to vyjde vyrazím společně s Petrem na ryby naopak v týdnu a snad se brzy ozvu jak se nám výprava povedla 🙂 .

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazové tůně (Březen 2014)

Březen 2014

Opět se hlásím se zprávou z našich jarních toulek. Tentokrát jsme navštěvovali v krátkém časovém sledu dvě místní tůňky. Letos není moc času a tak nám nezbývá než chodit k vodě maximálně na tři hodinky. Rozhodli jsme se, že jaro spíše strávíme s feedrama a zkusíme si užít krásné souboje se středně velkými kapry.

Tento plán nám úspěšně vyšel a my jsme celý březen zažili krásné chytání, kdy se nám podařilo zdolat zhruba 20 kaprů. I když se většinou jednalo o kapry „násaďáky“ občas se objevili krásné kousky v podobě černých netknutých kaprů, krásných karasů a cejnů „lopaťáků“.

Nyní už plánujeme první přípravu krmení pro lov kaprů na naší milované řece a tak pevně doufám, že již brzy budu moct psát zprávu právě od řeky.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová tůň (Březen 2014)

8.3.2014

Tak konečně i já společně s Marťou jsem se dostal poprvé v tomto roce k vodě. Vybrali jsme si vzhledem k časové omezenosti malou tůňku poblíž bydliště. Z počátku jsem měl naplánovanou jinou vodu, ale tu jsme vzhledem k nedostatku času a větší vzdálenosti od domova vzdal.

Možná to bylo rozhodující, protože za necelé tři hoďky se na břeh podívalo 5 kapříků. Marťa si tak poprvé vyzkoušela svůj nový proutek a poprvé také zcela sama zdolala krásné kapříky a musím říci, že se učí velmi rychle 🙂 . Samozřejmě všechny ryby byly vráceny vodě a my už se zase těšíme na další vycházku k vodě.

Svazová voda (Únor 2014)

16.2.2014

Poprvé v tomto roce jsem vyrazil kaprům naproti. Vyrazil jsem se svou přítelkyní Marcelkou a bohužel se nám nepovedlo udělat výrazný záběr a tudíž jsme se nedočkali našeho prvního letošního kapříka. Ovšem na krásně strávené neděli to nic neměnilo a oba jsme si to velmi užili. Už se moc těším až vyrazíme znovu k vodě a pevně věřím, že už se na nás nějaká rybka přijede podívat až na břeh 🙂 .