www.ppcarp.cz

Sezona 2023

Říjnové návštěvy řeky Labe (Říjen 2023)

V měsíci říjen skončil na mnou navštěvovaném úseku řeky Labe legální lov nonstop, a tak jsem se rychle přeorientoval pouze na krátkodobý lov. K vodě jsem vždy mířil maximálně na 4 hodiny a cíl byl vždy jasný, udělat jakýkoliv záběr. Protože jsem poblíž lovného místa projížděl každé ráno do práce, tak jsem si jej i průběžně předkrmoval a na lov jsem většinou vyrážel později odpoledne po práci. U vody už byla sice tma, ale za to úžasný klid a i když byla poměrně zima, tak jsem si vždy nádherně odpočinul.

Vzhledem k časovým úsekům, jaké jsem vždy pro lov měl si myslím, že se mi poměrně dařilo a na prut jsem opět dokázal dostat několik krásných podzimních kaprů, z nichž nejtěžší měl rovných 16kg. Při lovu jsem nadále sázel na osvědčené nástrahy z předešlého měsíce a tedy booster 2S ve 20mm a novinka roku 2023 booster ICHIGO ve 20mm. Poslední víkend v říjnu jsem navíc ještě stihnul uzavřít rybářskou sezonu se svým synem, který si zdolal na místní tůňce krásného šupináče a oba jsme tak společný lov v roce 2023 uzavřeli úspěchem. Radost mého syna z ulovené ryby pro mě opět byla silným zážitkem. A právě tyto zážitky, jsou pro mě situace, kdy si naplno uvědomuji, o čem skutečně má být rybaření.

V této zprávě od vody shrnu i závěr letošního roku, protože v listopadu jsem se v první polovině měsíce dostal k vodě poměrně často. Bohužel se mi kaprařsky vůbec nedařilo a já se na krátkých vycházkách trápil nespočtem ulovených tloušťů. S kamarádem Tomášem jsem si tak odskočil na jedno ranní vláčení ze člunu, kde jsem alespoň částečně úspěšný byl. Ve druhé polovině listopadu jsem ovšem omarodil a sezóna tak pro mě předčasně skončila, jelikož prosinec už mi nedovolil, vlivem velkého pracovního vytížení a vysoké hladiny na řece Labi, k vodě vyrazit. I přesto jsem ale za letošní konec léta a podzim nasbíral cenné zkušenosti, objevil nová místa a těším se již nyní na nový rok, který bych rád rybářsky zahájil co nejdříve. Přeji všem skutečným rybářům mnoho úspěchů v novém roce a ať nám to všem pořádně jezdí.

\\ Pavel Jambik Bařina

Rybářská vycházka se synkem (Říjen 2023)

Trošku odlišnou vycházku jsem podniknul k vodě tentokrát v doprovodu svého čerstvě čtyřletého syna, kterého jsme letos u vody už párkrát měl a učím ho tak první „rybářské krůčky“. Tentokrát se ale musím přiznat, že jsem byl chvilkami až naměkko, jak byl šikovný.

Vybrali jsme si revír, který je místní organizace a přístupný pouze pro děti o víkendech. Po obvolání povolení od místního hospodáře jsme mohli vesele k vodě a já tímto ještě jednou moc děkuji místní organizaci, od které jsem dostal svolení na revíru se synem lovit.

Zvolili jsme jednoduchý lov se splávkem a kukuřičkou. Krásné dopoledne plné záběrů, kde synek střídavě lovil a „honil“ své auťáky, bez kterých bych ho asi ven ani nedostal. Nakonec si i pár kapříků zvládnul zdolat zcela sám a já měl tak roli pouze „podebírače“. Byli jsem z celé vycházky nadšení a oba pevně věříme, že letos ještě nějakou společnou vycházku k vodě stihneme.

\\ Pavel Jambik Bařina

Začátek podzimu na Labi (Září 2023)

Pokračování na novém místě jsem se rozhodl tentokrát uskutečnit i s přespáním a vzhledem k okolním rybářům jsem byl nucen se lehce posunout. Tentokrát ale jen o pár desítek metrů. Bohužel pravděpodobně stále velmi teplé počasí táhne k vodě pořád hodně „letních“ rybářů, kteří se ne vždy u vody chovají tak jak bych si představoval. Hlasitá hudba, zpěv, alkohol, nepořádek a vozový park zcela u břehu řeky se šílenými „stanovými městečky“. Prostě stále kolem nás tyto skupinky jsou a věřím, že i oni jednou pochopí, že rybařina je především o klidu a vztahu k přírodě a vlastně ulovení ryby samotné by měl být bonus, který se při tom úžasném relaxu povede.

Ale zpět k mému lovu. Ranní předkrmování jsem se začátkem školního roku musel ukončit, protože začala i školka a já tak musel převzít roli odpovědného otce, jelikož jsem chystal každé ráno mého synka do školky. Tato činnost mi ale zabírala tolik času, že jsem poté uháněl ihned do práce. Proto jsem vždy po příchodu k vodě ihned zakrmil „mým“ mixem bolilies Fish 50, zalité boosterem a zasypané methodmixem mušle. Na háčku jsem po delší době začal zkoušet samotné kuličky. Na jednom prutu booster boilie 2S ve 20mm a na druhém letošní novinku booster boilie Ichygo také ve 20mm. Záběry chodily pravidelně na oba pruty a já tak i tento měsíc dokázal zdolat několik hezkých kaprů. I tentokrát byl nejtěžší s váhou lehce pod 13kg.

\\ Pavel Jambik Bařina

Pozdní léto na Labi (Srpen 2023)

Nakonec až v měsíci srpen jsem se konečně dostal k mé oblíbené řece Labi. Zprvu jsem zkoušel rychlé noční vycházky mezi prací. Při těchto vycházkách se mi ale nedařilo udělat záběr a tak jsem se po delším váhání rozhodl změnit místo. Přesunul jsem se o několik set metrů níže na stejném úseku. Nové místo jsem si již delší dobu mapoval a byl jsem rozhodnutý zde jednou zkusit alespoň pár vycházek na odpoledne. Jak se později ukázalo, přesun místa byl správný krok.

Se změnou místa jsem se rozhodl, že si místo budu vždy ráno v den lovu lehce předkrmovat. K vodě jsem potom vyrážel odpoledne na 5 až 6 hodin. Hned první vycházky mě utvrdily v tom, že jdu správným směrem a já jsem se tak konečně mohl „pomazlit“ z krásnými labáky. Ti se nechávali většinou zlákat na kombinaci boostrované 2S ve 20mm doplněné plovkou 2S v 15mm. Krmil jsem zejména připraveným mixem boilie Fish50 zalité boosterem a zasypané methodmixem mušle. Nejtěžší ryba měla lehce pod 13kg a vzhledem k poměrně slušné aktivitě ryb na hladině při každé vycházce zde určitě budu pokračovat i následující měsíc. O tom ale zase někdy příště…

\\ Pavel Jambik Bařina

2.5 hodiny na řece (Srpen 2023)

Na začátku srpna jsem podnikl jednu rychlo výpravu na řeku Labe, kde jsem strávil pouze 2.5 hodiny. Hlavním cílem této opravdu velmi krátké výpravy bylo vyzkoušení nových prutů, které jsem si minulý týden konečně pořídil, po tom, co jsem si na květnové výpravě zlomil jednu „děličku“. Přestože celou dobu hustě pršelo, snažil jsem se pro kapry nachystat co nejvíce atraktivní nástrahy. Po zhruba hodině a půl jsem dostal krásný záběr na 20mm kuličku boosterovaného kořeněného tuňáka. Ikdyž se nejednalo o žádného „seniora“, měl jsem obrovskou radost, že jsem za tak krátkou dobu, dostal záběr a úspěšně navedl kapra do podběráku. Z akce prutů mám velmi dobrý pocit a rovnou jsem si na jeden z nich zdolal i prvního kapříka. Promočený, ale spokojený odjíždím domů opět plnit roli zodpovědného otce dvou dětí :-). Tak zase někdy příště …

\\ Petr Tombik Bařina

Červencový methodmix na pískovně (Červenec 2023)

Byly to téměř dva měsíce, co jsme naposledy nahodili. V červnu mě čekala má vlastní svatba a tak museli kapříci ustoupit a musel jsem být vzorný ve veškerých svatebních přípravách :-). Svatba se povedla, počasí bylo skvělé, hosté se bavili a já si se ženou celý den velmi užil. V červenci jsem tak mohl konečně zase přemýšlet, kam povedou naše další kroky na stopě kapřím krasavcům.

Využili jsme státních svátků a spolu s Pavlem jsme zajeli na pískovnu, kde jsme v minulém roce chytali pouze jednou a byli jsme tak hodně natěšení, co nás po tak dlouhé době čeká. Vsadili jsme na naší „lehkou“ kaprařinu, kde pouze s batůžkem a pruty vyrážíme na methodmixové dobrodružství.

Povedlo se nám ulovit několik kaprů v průměrné velikosti 55cm. Nástrahy jsme různě střídali. Byli jsme úspěšní na vařenou kukuřici, plovoucí boilie i na kombinaci panáčka. Užili jsme si dvě super rána, která nám opět ukázala krásy rybařiny, která pro nás rozhodně není o velkých kaprech. Skvěle jsme s Pavlem vše probrali 😀 a navíc souboje s některými kapry byly opravdu nebojácné a tak chvílemi ani adrenalin u této „lehké“ výpravy nechyběl. Petrův zdar a s další zprávou od vady zase někdy příště …

\\ Petr Tombik Bařina

Conti carp tour 2023 – díl II. (Květen 2023)

I já jsem se účastnil naší každoroční rybářské akce s pracovními kolegy. Jedná se o, dalo by se říci, již tradiční setkání s mým bratrem a pracovním kolegou Michaelem a Matějem. Na výpravu jsme se všichni moc těšili a většinu zimy o ní diskutovali na našem přátelském chatu. Týden před výpravou pro mě ovšem přišla špatná zpráva. Syn dostal neštovice a vzhledem k tomu, že tuto nemoc neprodělala ani moje žena, ani moje dcera, začala být výprava v ohrožení. Nakonec jsme ale všechno zvládli a díky lehčímu průběhu jsem na ryby přece jen mohl vyrazit.

Po příjezdu k revíru jsme si rozhodili místa a já stál před poměrně velkou vodní plochou, kterou jsem si k lovu zvolil. Měl jsem možnost prochytávat příbřežní partie, dálku, hloubky i mělčiny. Možná ale tohle byl můj problém, protože zprvu zvolená místa nebyla správná a vzhledem k tomu, že celá výprava trvala jen 48 hodin, přišel jsem o poměrně dost času při hledání míst nových, těch správných. Krmení jsem nijak nepřeháněl. Lovná místa jsem často měnil, a proto jsem se držel spíše plošného krmení partiklem a krmným boilies FISH50.

První záběr přišel až se stmíváním, kdy dostávám tři záběry rychle po sobě. Bohužel ani jeden se mi nedaří proměnit a tak první ryba na prut přichází až za tmy. Je z toho krásný jeseter 115cm/7kg. Do rána ještě proměním další záběry, z nichž jeden stál opět za to, když mám na podložce svého zatím nejdelšího jesetera 122cm/12kg. Veškeré záběry byly na kombinaci boostrované 2S s popup 2S 15mm. Probuzení do slunečného rána druhého dne mi tak dodává tu správnou energii k dalšímu lovu. Bohužel už ale nedokážu ryby správně lokalizovat a udržet na krmných místech. Proto jsem do třetího, již posledního, dne bez ryby. Krásná akce s pěknou přírodou byla pro mě sice o menším počtu ryb, ale svůj účel myslím splnila. Tak zase někdy se zprávou od vody.

\\ Pavel Jambik Bařina

Conti carp tour 2023 – díl I. (Květen 2023)

Květen je již 6 let obdobím, kdy se koná naše každoroční setkání u vody s partou přátel z práce. Ve čtyřčlenném složení to táhneme již od roku 2018 – DÍKY kolegové, kamarádi 😉. Tentokrát padla volba na malou pískovnu, kde byla šance, abychom chytali pospolu a mohli tak neustále „klábosit“ 😊 a o to především na této akci jde. Místo na kterém jsem se rozhodl lovit já, vypadalo velmi zajímavě. Měl jsem možnost prochytávat příbřežní partie v mělčí vodě, ale i hlubší místa kolem 6m. Čekalo nás 48 hodin rybářského dobrodružství a já celý natěšený ihned začal nahazováním namáčet své vlasce, neboť to byla má první letošní vycházka k vodě.

Jak to celé hezky vypadalo, tak špatně to celé začalo, po třetím náhozu pouze s olovem pro namočení vlasce, jsem se zachytil o nějakou vázku a tak jsem se na lodi vypravil „vyprostit“ mou montáž. A stalo se to, co se mi nestalo ještě nikdy. Mou neopatrností jsem si zlomil prut. Naštěstí jsem měl záložní děličku a mohl tak pokračovat v této výpravě. Opravdu snový začátek ☹. Na druhou stranu počasí nám celkem přálo, v noci bylo sice pár stupňů nad nulou, ale během dne bylo jasno a teploty mířily až k 18°C a tak jsem si nenechal chvíle u vody otrávit prvotním neúspěchem.

Montáže jsem zvolil pro mě klasické, na levý prut jsem nastražil jednu 20mm kuličku Boosterovaného boilie 2S – Scopex Squid a nahodil ho do hloubky kolem 3m. Na druhý, záložní, prut jsem nastražil montáž „na panáčka“ v kombinaci Boosterované boilies 20 mm Kořeněný tuňák – česnek/asa + Fuloro Pop Up Annans. Tento druhý prut jsem nahazoval do hlubší oblasti, kde se hloubka pohybovala okolo 6m. Na zákrm jsem jako vždy použil bezkonkurenční krmné boilie FISH 50%, na které nedám dopustit a doplnil jsem to celé vařeným partiklem kukuřice/řepka. První hodiny lovu záběr nepřicházel, ale naštěstí ještě první den večer jsem dostal krásnou jízdu na levý prut a mohl jsem tak zdolat svého prvního letošního kapra, který měřil krásných 74cm. Plný pozitivní energie jsem nahodil montáž zpět.

V dalších hodinách se mi podařil další kapr, ale ráno mi udělal velkou radost můj první jeseter v životě, který měřil 104cm a souboj s ním byl skvělý zážitek. To jsem ale ještě netušil, že mě odpoledne navštíví jeho starší bratr 😊. Po opatrném záběru na prut s montáží na panáčka začíná nenápadný souboj, který se ale rázem změnil v adrenalinové zdolávání 😊. Krátce po záseku totiž ryba vyskakuje nad hladinu a já tak spatřil obrovské tělo jesetera, který začíná velmi zdatně bojovat. Souboj naštěstí vyhrávám a Pavel mi tak podebírá druhého jesetera o délce 145cm a váhou 18.5kg. Pořizujeme krásné fotky ve vodě a spokojený pouštím jesetera zpět domů 😊. Poslední den ráno dostávám brutální jízdu na levý prut s boostrovanou 2S-kou a opět cítím, že se jedná o silnější rybu. Po 15-ti minutovém souboji vidím obrovského šupináče, který mi nedal nic zadarmo. Míry 100cm, 17kg byly třešničkou na dortu celé této výpravy. Na závěr ještě zdolávám jednoho kapřího dorostence a pak už jen to neoblíbené balení a hurá domu za rodinou. Tak snad zase příště, kolegové, kamarádi. I letos to bylo moc fajn. DÍKY.

\\ Petr Tombik Bařina

Dubnové tůně (Duben 2023)

Start letošní sezony jsem si zprvu představoval úplně jinak. Jednak byl plán začít s lovem již na začátku března, ale vlivem neustálých povinností, ať už spojené s péčí o nemocné děti, nebo těch pracovních, to bohužel nevyšlo. Další plán byl, že zahájím lov na řece Labi, ovšem zde byl dlouhou dobu problém s velmi vysokým stavem vodní hladiny a já si nevěřil na lov v tak silném proudu.

Nakonec jsem se tedy k vodě dostal až v měsíci dubnu a několikrát navštívil dvě tůně, které jsem si v předešlých letech velmi oblíbil. Rybí obsádka je tu zcela normální, tedy zejména násadový kapr a sem tam se dá ulovit i amur, lín či bílá ryba. Lov na těchto tůních již několikátý rok praktikuji výhradně s methodmixovým krmítkem, které mi přijde při krátkých vycházkách pro ryby velice atraktivní. K dalšímu zákrmu jsem používal vařený partikl kukuřici s řepkou, kterým jsem dokrmoval lovná místa.

Záběry nejprve moc nepřicházely. Proto bylo nutné obě vody prochytávat a ryby trošku hledat. Nakonec se mi to podařilo a já si konečně začal užívat aktivní jarní lov. Povedlo se mi ulovit několik hezkých, i když menších kaprů. Na těchto vodách pro mě ale hlavní roli hrál klid a příroda kolem, která je zde úžasná. Nyní už začíná příprava na naší každoroční akci se dvěma pracovními kolegy a já proto věřím, že se opět brzy ozvu s nějakou zprávou od vody.