www.ppcarp.cz

Sezona 2024

Červencová lehká kaprařina (Červenec 2024)

Ranní vycházku na naší oblíbenou svazovou pískovnu jsme se rozhodli společně s Petrem uspořádat začátkem července, kdy venku obvykle panují poměrně velká horka. My jsme si ale vybrali jedno ráno, kdy se teplota pohybovala pouze kolem 20 stupňů a obloha byla lehce pod mrakem s občasným mírným deštíkem. Na tuto vodu ideální počasí a to se nám také potvrdilo. Ryby spolupracovaly na jedničku a my jsme si tak mimo jiné hezky společně zarybařili. Jinak samozřejmě hlavní bylo, že jsme byli chvilku sami a mohli jsme pořádně podebatit 🙂 .

\\ Pavel Jambik Bařina

Jedna letní nočka na řece (Červen 2024)

Rychlou noční vycházku jsem se rozhodl podniknout pár dní před mojí první letní dovolenou. Vsadil jsem vše na jistotu a tak jsem vybral osvědčené místo, dva večery před lovem jsem si ho zakrmil a na háčku stále zkoušel jednu kuličku 24mm. No a vyplatilo se, i tentokrát se povedlo udělat několik záběrů a já se i tento měsíc radoval z ryby 10+.

U vody opět s Pavlíčkem. (Květen 2024)

Ve druhé polovině května jsem se rozhodl pokračovat na stále stejném místě na Labi. Ryby tu posledně dobře spolupracovaly a já opět cílil na těžší rybu. Stále stejná taktika, stále stejné nástrahy. Zejména potom Pandemie Kořeněný Tuňák ve 24mm fungoval perfektně. Dvě ryby přes 10kg byly, řekl bych úspěšným, zakončením květnových vycházek na řece.

Spojit příjemné s užitečným? I to byl „úkol“ na konec měsíce. A tak jsem využil toho, že Pavlíčka rybaření celkem baví, čili strávíme společný čas a ještě k tomu na rybách. Rozhodli jsme se proto zkusit dětské rybářské závody, které se konaly na rybníčku, kam s Pájou pravidelně chodíme a učím ho prvním rybářským krůčkům. Ryby nám tentokrát moc nepomáhaly a tak udržení Pájovo pozornosti, bylo poměrně složité. Nakonec jsme ale vše zvládli, ryby se nějaké chytly a tak si Pavlíček dokonce i nějakou tu cenu vysoutěžil. Bylo to fajn dopoledne a já tímto ještě jednou moc děkuji organizátorům za fajn akci.

\\ Pavel Jambik Bařina

Conti carp tour 2024 – díl II. (Květen 2024)

Rok se s rokem sešel a je tu zase čas na naší každoroční akci, kdy jezdíme společně s bratrem a našimi dvěma pracovními kamarády na vícedenní výpravu. Tentokrát padla volba na pískovnu s chatkou, kde jsem měli k dispozici veškerý komfort, včetně grilu, krytého posezení, WC a sprchy. To je ale celý smysl této akce, posedět, pohovořit, trošičku si společně zanadávat na pracovní povinnosti 🙂 a při tom si užít společné rybaření. Pro tuto výpravu jsem se rozhodl, využít svou sestavičku na lehčí kaprařinu. Rybí obsádka je tu sice vysoká, ale jedná se o ryby zejména od 6 do 9 kg. Rozhodl jsem se proto použít pruty „KORUM OPPORTUNIST XTND – 10′ 2.25lb“ s navijáky „KORUM Infernos SL GOLD 4000“.

Volba to byla myslím správná, neboť jsem si díky jejich lehkosti a pružnosti užíval každou rybu. Nakonec ryb bylo opravdu dost a společně s kolegy jsme si tak tuto akci naplno užívali. Třešničkou na dortu byl náročný ale úžasný souboj z posledního rána s krásným jeseterem, který mi celou sestavu naplno otestoval, měřil totiž 148 cm a vážil 16,8kg. Nakonec se i povedl jeden hezčí kapr s váhou 10+. Skvělá akce, skvělé místo se skvělými lidmi. Děkuji moc přátelé a těším se zase za rok.

\\ Pavel Jambik Bařina

Conti carp tour 2024 – díl I. (Květen 2024)

Každoroční akce Conti carp tour pokračovala i letos a to již posedmé. Je skvělé, že naše parta si drží tuto tradici a zase jsme se mohli potkat společně u vody. Zvolili jsme opět pískovnu, kde je možnost lovu pro 4 rybáře na jednom místě, abychom mohli plnit hlavní cíl tohoto každoročního setkání „kapři, pokec, pivo, gril a společná pohoda“ :-). Vyrazili jsme na dvě noci, tedy 48 hodin lovu a celá akce se velmi zdařila. Za 7 let společného kapraření se nám letos poprvé podařilo kvarteto, kde jsme všichni čtyři chytli v jeden čas alespoň jednoho kapra. Tuto raritu jsme si museli zvěčnit na památku ;-). Kapři spolupracovali celkem rychle po prvním zákrmu. Krmil jsem vařeným partiklem kukuřice/řepka, za pomocí spombovací rakety a šňůry EXTREMITY SPOD BRAID od Avid carp. Po každém náhozu jsem vždy „kobroval“ krmné boilie CHYTIL FISH 50%.

Přestože jsem nechytil žádného kapřího mohykána, byl jsem nad míru spokojený, jelikož záběry chodily pravidelně každému z nás a to je vždy nejdůležitější na takovéto výpravě. Pod háčkem mě „držely“ mé dvě, poslední dobou oblíbené, kombinace. 1x 20mm BOOSTED KOŘENĚNÝ TUŇÁK a na druhém prutu panáček v kombinaci 1x20mm BOOSTED 2S + 1x 15mm POP-UP ANANAS. Počasí bylo velmi příjemné, teploty šplhaly k příjemným 20°C a většinou bylo slunečno. S vychlazeným pivem, grilovaným masem a pravidelnými záběry se nešlo více přát :-D. Sečteno, podtrženo, vše dopadlo na jedničku. Tak zase za rok kolegové, kamarádi ;-).

\\ Petr Tombik Bařina

Odpolední vycházka na řeku (Květen 2024)

První letošní záběr na řece Labi jsem udělal při své druhé odpolední návštěvě. Na panáčka v kombinaci Kořeněný Tuňák + pop-up Ananas mi zabrala krásně stavěná jikernačka. V následujících týdnech se chystám na podobné popracovní vycházky i na dalších místech naší největší řeky. Petrův zdar

Zpět na Labi (Květen 2024)

V květnu jsem se rozhodl, že budu dál pokračovat své úspěšné labské tažení, ale zkusím se lehce posunout z původního místa. Přeci jen záběrů zde bylo doposud opravdu hodně, ale chtěl jsem již zkusit zacílit na těžší rybu. K vodě jsem se na začátku měsíce dostal celkem na tři večery, kdy jsem vždy lovil kolem 6 hodin. Krmící taktika zůstala stejná a na háčku pokračuji s Pandemií a Booster bolilies oboje ve 24 mm, příchutě 2S a Kořeněný Tuňák. I tato volba se ukázala jako správná. Znovu se mi dařilo dělat záběry a tentokrát jsem už jednu „big mamu“ ošálil a do podběráku navedl jedno labské tornádo s délkou 102cm a váhou 18,5kg. Nyní mě čeká dvoudenní rybářská akce s mými dobrými pracovními přáteli, ale o tom zase příště.

Ryby spolupracovaly perfektně a mně se i při takto krátkých vycházkách dařily dělat pravidelné záběry. Při první z vycházek mě přepadla silnější bouřka a já zrovna pořizoval fotku s jedním z říčních krasavců. Promočený jsem musel pár minut přečkat pod deštníkem a poté opět nahodit. Bouřka rybám evidentně „chutnala“, protože po ní se rozjel záběrový maraton, který skončil až v noci. Jezdili střídavě oba pruty. Pod háčkem jsem střídal Pandemie 24mm 2S, Pandemie Kořeněný Tuňák a Booster 2S 24mm.

\\ Pavel Jambik Bařina

Opravdový Apríl na řece (Duben 2024)

Apríl jak se patří se přihlásil o slovo v polovině dubna letošního roku. Po tom co se začátkem měsíce teploty stoupaly až ke 20 stupňům, se v polovině měsíce vše otočilo a teploty se chvilkama pohybovaly i kolem nuly. Já ale nelenil a opět jsem vyrazil na dvě kratší vycházky k vodě, kde jsem vsázel na osvědčený postup i místo. Stejně jako v předešlých vycházkách jsem si místo pár dní před lovem předkrmoval a snažil se udržovat aktivitu i mezi vycházkami.

Přiznám se, že jsem poprvé letos měl opravdu obavu, abych udělal záběr. Přeci jen teplotní skok to byl vysoký (více jak 15 stupňů). Nakonec ale vše dobře dopadlo a já zase nevyšel na prázdno. Dál mi skvěle jezdí pandemie 2S a Kořeněný tuňák, které dávám ve 24 mm samotné pod háček. Letos zatím všechno sedí perfektně a já se s koncem tohoto měsíce začnu přesouvat na jiná místa a cíl bude jasný, pořádná jarní „big mama“.

\\ Pavel Jambik Bařina

Noční vycházka na Labe (Duben 2024)

Uprostřed dubna se mi v hlavě zrodila myšlenka vyrazit k vodě na noc. Zvolil jsem proto variantu večerního lovu s přespáním do rána a než se pořádně rozední, odjet domů. V rámci přípravy jsem si důkladně navázal nové montáže. Celkově mě mělo čekat krásné počasí, jasno, slunečno a na duben poměrně teplo. K vodě to ale naopak přitáhlo další nadšence a tak jsem tuto vycházku trošku přišel o vytoužený klid, který jsem doposud u vody měl.

I tentokrát ale ryby perfektně spolupracovaly a pravidelně mi pípaly na mých prutech. Velké množství záběrů, v akci oba pruty, fungující nástrahy (Pandemie a Booster) mi zase pomohli k velkému počtu ryb, které se mi podařilo zdolat. Musím říci, že letošní rok se zatím daří snad vše „na co sáhnu“. Jediné co mi zatím chybí, je nějaká ta jarní „big mama“. I přesto jsem ale se začátkem sezony nadmíru spokojený a rozhodně jedu dál!

\\ Pavel Jambik Bařina

Začátek dubna na Labi (Duben 2024)

Začátkem měsíce dubna se mi podařilo dostat k vodě na dvě kratší vycházky. K vodě jsem se dostal vždy na cca 5 hodin a proto jsem se opět snažil soustředit zejména na záběry, než nějak selektovat velikost ryb. I tentokrát jsem si místo několik dní dopředu předkrmoval.

\\ Pavel Jambik Bařina

S Pájou u vody (Březen 2024)

Je tomu již více jak 4 roky, kdy se mi život zásadním způsobem změnil. I když zpočátku velmi náročné období, které se prostě muselo nějak vydržet a „přežít“, dnes pokračuje něčím úžasným. Mluvím o svých dvou dětech, konkrétně o tom starším z nich, tedy synovi, který mi v poslední době dává čím dál častěji otázku: „Tatínku, kdy zase půjdeme na ryby?“. A jak jsem psal v předchozí zprávě, naposledy tuto větu pronesl po mé vydařené velikonoční výpravě na řece. Neváhám tak ani minutu a hned odpoledne nasedáme do auta a vyrážíme k vodě.

Navštěvujeme chovný rybníček v našem okolí, kde máme po domluvě povolený lov se synem, jelikož místní rybářská organizace tuto vodu využívá právě k výchově mladých rybářů. U vody trávíme krásně slunečné odpoledne, a i tentokrát se nám daří. Na břehu končí dva kapříci a několik dalších druhů menších ryb. Ke konci k nám ještě dorazí z procházky žena s dcerkou a my se tak spokojeni přesouváme na dětské hřiště, na které se obě děti také moc těšily.

\\ Pavel Jambik Bařina

Velikonoce na Labi II. část (Březen 2024)

Druhý den výpravy si přispávám a pruty nahazuji až v 6:00. Slunečné, i když trochu chladné ráno, mě přinutí uvařit si ranní kávu a užívat si začátek příjemného dne ve svém křesílku. Připadám si jako jediný široko daleko. Nikde nikdo, jen já a voda, která doufám je plná ryb 😊. Při mém ranním rozjímání, mě vyruší razantní jízda. Rychle dostávám na podložku prvního ranního kapra a prut znovu nahazuji. Usedám do křesílka s tím, že si začnu připravovat snídani. Bohužel k tomu už nedojde a mě začíná. Pro mě dlouho nezapomenutelná ranní série záběrů, která defacto končí až kolem 14 hodiny.

Poměrně unavený, ale nadmíru spokojený si zvládám připravit oběd a na chvilku ulehám do spacáku. Pruty na pár hodin utichly a já tak před večerem dokrmuji obě lovná místa a pruty přehazuji. Po pár minutách začíná další série záběrů, která je přerušena nutností konce lovu ve 22 hodin. Ráno opět nahazuji až v 6:00. Velmi povedenou výpravu uzavírám dvěma ranními rybami a kolem 9 hodiny začínám balit.

Asi jedna z nejúspěšnějších výprav na řece, co se do počtu ryb týče, pro mě končí. Domů se vracím velmi spokojený a motivovaný k pokračování s taktikou, kterou jsem pro letošek zvolil. Při příjezdu dom, začínám vybalovat a můj 4letý syn mi povídá „Tatínku já chci ale taky na ryby“. Takže v tu chvíli je pro mě plán jasný. Vybalit věci, naobědvat se a vyrazit na místní dětskou vodu, kterou má synek z loňského roku moc rád. No a jak se mu dařilo? O tom zase někdy příště.

\\ Pavel Jambik Bařina

Velikonoce na Labi I. část (Březen 2024)

Velikonoce svátky, které díky dětem pro mě zase získaly na významu. Zároveň to ale již několikátý rok znamená 4 dny pracovního volna a já po úspěšném startu sezony přemýšlím, jak poprvé letos vyrazím s přespáním k vodě. Nakonec padá volba na cca 40hodinový lov rozložený přes dvě noci. K lovu volím stejné místo jako při prvních dvou vycházkách.

I tentokrát si místo pár dní před lovem předkrmuji krmným boilies FISH50 zalitého 2S boosterem. Při lovu mám potom v plánu dokrmovat, dle záběrů. Na háčku opět jedu pandemii kořeněný tuňák 24 mm a druhý prut booster 2S ve 20 mm.

Hned první večer se mi daří udělat rychle první záběry. Na podložce končí několik menších kaprů a já se začínám ujišťovat, že ryby na místě jsou a evidentně jim moje nástrahy chutnají. Ve 22:00 stahuji pruty a ulehám tak spokojený do spacáku s velkým očekáváním do dalšího dne.

\\ Pavel Jambik Bařina

Začátek sezony 2024 na Labi (Březen 2024)

Po náročných pracovních dnech a zimních měsících, jsem se těšil na první jarní vycházky. U vody bývá většinou ještě příjemný klid, slunce začíná svými paprsky příjemně hřát, příroda kolem se nádherně probouzí a celkově chvíle u vody mám brzy z jara asi nejraději. Proto jsem již v průběhu února skládal plány na zahájení sezony a pečlivě si připravoval jak vybavení, tak strategii krmení.

První vycházky k vodě jsem potom podniknul v průběhu března. Je to tu, konečně sedím na břehu mé milované řeky Labe. Užívám si klid a pohodu. Ryby se otáčejí a já pevně věřím v záběr. Lovné místo jsem si pár dní před lovem předkrmoval krmným boilies FISH50 zalité boosterem 2S. Na háčku letos prvně zkouším 24 mm pandemii kořeněného tuňáka a na druhém prutu potom ověřenou kuličku booster 2S ve 20mm. Záběr přichází pár minut po náhozu a já podebírám prvního letošního šupíka. Zbytek pětihodinové vycházky již berou jen tloušti. I přesto odjíždím domů spokojený a po 4 dnech se k vodě vracím. I tentokrát na pár hodin a opět proměňuji jeden záběr v zajímavého šupináče. Tyto dvě vycházky tak končím spokojený, že se mi vždy podařil záběr od kapra.