www.ppcarp.cz

Sezona 2017

Svazová pískovna (Říjen 2017)

Po neúspěšné výpravě na Labi, na které jsem byl minule s Pavlem, jen se o tom zapomněl ve výpravě níže tak trochu zmínit :-), jsem si chtěl spravit chuť na svazové pískovně. Na této pískovně se mi letos celkem daří a vlastně vždy, když mi to někde nejde, tak tady většinou ano. Můj plán byl jasný, v neděli ráno se v klidu prospat a vstávat až kolem 7 hodiny ranní. V tuto roční dobu již nepovažuji za nutné, být u vody co nejdříve, neboť devátá hodina dopolední v říjnu, je pro mě stejná jako pátá hodina ranní v červenci. Předpokládám, že ryby to mají podobné a tak jsem se nikam brzy ráno nehnal. Musím říct, že jsem byl po 14-ti dnech u vody a nesmírně jsem si to užíval. Krásně jsem si odpočinul a nakonec jsem u vody vydržel až do půl druhé, což jsem vůbec neměl v plánu. U vody bylo celé dopoledne NÁDHERNĚ a podzimní příroda u této vody je pro mne jedna z nejhezčích. Nejkrásnější na tom všem bylo to, že se mi kolem jedné hodiny odpolední podařilo vytáhnout říjnového kapra šupináče 67cm. Šupinatý krasavec zabral na brusinku, kterou jsem do vody nahodil až kolem poledne, když jsem se rozhodl, změnit taktiku lovu. Ukázalo se, že tento krok byl klíčový. Krásný úlovek, který jen podtrhnul nádherně strávený čas u vody.

PS: Vodníku z ostrova, nebyl jsem zde letos naposled!!!!!

Svazová řeka (Září 2017)

Další výpravu se mi podařilo uskutečnit na tři dny a dvě noci. Opět jsem zvolil místo, kam se nesmí zajíždět autem. Těsně před výpravou jsem konečně dokončil renovaci mého dvoukoláku a tak nebylo nutné si ho půjčovat od bratra. Příchod k vodě byl pro mě opět nádherný. Široko daleko nebyla ani noha a tak jsem se radostně vrhl do příprav lovného místa.

Místo se mi před touto výpravou dařilo skoro tři týdny pravidelně krmit. Proto jsem byl plný očekávání a věřil, že záběrů bude dost. Po rozbalení všech potřebných věcí jsem nahodil a zakrmil zhruba 2 kg mraženého boilies Chimera Green. Následně jsem měl v plánu dokrmovat po každé rybě. Bohužel už od prvního náhozu začaly mé nástrahy atakovat hejna nenasytných tloušťů a mně tak začalo jedno velké trápení.

První den se mi podařil jediný záběr od kapra. Bohužel jsem o rybu u břehu přišel ve stulíkách. Do druhého dne jsem vytáhl snad 20 tloušťů. Proto jsem začal velmi omezovat krmení a upravil návazce tak, aby boilie bylo dále od háčku. Druhý den kolem 12 hodiny dostávám krásnou jízdu. Prut přisekávám a po hezkém souboji podebírám pěkného lysce. Po zvážení zjišťuji, že má 11.5 kg a já si uvědomuji, že mám v ruce mého zatím největšího lysce vytaženého z této řeky. Mám obrovskou radost a začínám věřit, že se místo konečně rozjezdí. K mému zklamání už do dalšího dne nepřichází žádný záběr od kapra, zato tloušti neustále berou. Z tohoto důvodu se rozhoduji třetí den výpravu předčasně ukončit. Po příjezdu domů jsem si naplánoval alespoň týdenní pauzu, ale nyní už je čas zase vyrazit…

Svazová řeka (Září 2017)

Po delší době jsem si začátkem září našel chvilku času a vypravil se na dvě vycházky k řece. Tentokrát jsem se ale rozhodl začít trochu jinak. Zvolil jsem si úsek, kde se nesmí v délce cca 3 km jezdit autem. Zároveň jsem zkusil místo týden dopředu předkrmovat. Krmil jsem vždy k večeru zhruba 1 kg čerstvých mraženek Chimera Green a Pitbull Superfish. Místo, které jsem zvolil pro chytání, jsem nikdy předtím nenavštívil. Byl jsem tedy hodně zvědavý, jak moje taktika zafunguje. Poprvé jsem se k vodě dostal na pouhé dvě hodiny. Po příjezdu k vodě jsem rychle rozbalil pruty. Na levý jsem nastražil hotovku Chimera Green a na pravý hotovku Pitbull Superfish. Hned po náhozu začali oba pruty bombardovat tloušti. Během první půlhodinky jsem vytáhl hned 4. Byl jsem zoufalý a přemýšlel jsem co budu dělat. Nakonec jsem zkusil posunout vlas s boilie pod háčkem a skutečně to zafungovalo. Od tloušťů byl klid a tak jsem pevně věřil, že přijde nějaký kapřík. „Jooo“, vykřikuji, když konečně slyším levý prut v brutální jízdě. Po krátkém souboji podebírám prvního kapra 73 cm s váhou 7.8 kg. „To je slušná ryba“, říkám si. Kapra rychle fotím a pouštím. Ani si neosuším ruce a rozjíždí se druhý prut s Pitbullem. Po chvilce podebírám druhého kapra s délkou kolem 65 cm. Poté už se blížil čas odjezdu, a tak jsem vše zabalil a odjížděl domu nadmíru spokojen.

Při druhé vycházce se mi podařilo u vody strávit jednu noc. Lovil jsem od 19 do 10 hodin. Pruty jsem opět rozložil jako při poslední krátké vycházce. Rychle stavím bivak a večer v klidu usedám k šálku kávy. Při popíjení kávy si najednou začínám uvědomovat jak může být u vody krásně a klid. Byl jsem opravdu rád, že jsem se rozhodl navštívit úsek, kam se člověk nedostane autem. Je sice nutné veškerou výbavu donést ručně či na kole ale ten klid u vody za to stojí. Do půlnoci záběr nepřichází a tak ulehám ke spánku. Po hodině spánku se ozývá levý prut s Chimerou. Zdolávám prvního menšího kapra. Prut rychle nahazuji zpět a místo lehce dokrmím. Do rána se mi na tento prut podaří udělat ještě další tři záběry z toho dostávám na podložku dva kapry. Po ranní snídani rychle balím a odjíždím domů. I druhá vycházka dopadla na jedničku a já již nyní plánuji čas na další.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová tůň (Červenec-srpen 2017)

Stejně jako Petr, jsem se i já společně s Marťou vydal na týdenní rybářskou dovolenou k vodě, kterou jsme všichni společně navštívili přesně před 4 roky. Jak již Petr psal ve své zprávě, obsadil místo, ze kterého šlo dohazovat k oběma ostrovům. Já vybral místo, kde jsem sice dohodil pouze k jednomu ostrovu, ale za to vím, že zde ryby v létě berou celkem pravidelně. Jak se později ukázalo, mé místo bylo co do počtu záběrů asi nejlepší, i když o větší rybu jsem za celý týden nezavadil. Pojďme ale od začátku.

Předpověď počasí nevypadala pro rybaření vůbec dobře. Na celý týden byly hlášeny tropické teploty a to po chladném týdnu nevěstilo nic dobrého. Proto jsem se rozhodl začít krmit partiklem (v mém případě vařená kukuřice s řepkou) a lovit na podvázanou kukuřici „Sweet Corn“. Chtěl jsem zjistit, jak vůbec budou reagovat menší ryby. Taktika ukázala, že menší ryby jsou při chuti, protože já hned první ráno udělal několik záběrů. Proto jsem do dalších dnů strategii poupravil tak, aby byla šance i na větší rybu. Na první prut jsem stále dával kukuřici „Sweet Corn“ a střídal položenou se splávkem. K tomuto prutu jsem krmil hlavně partiklem a dohazoval několik kuliček boilies směsi z mraženek. Na druhém prutu jsem začal zkoušet mražené boilies „Švestka“ a krmil už jen mraženkou „Švestka“ bez partiklu.

Tímto se mi částečně podařilo selektovat menší ryby na druhém prutu, i když ani na tento prut jsem nezdolal rybu přes 70 cm. Nakonec se mi ale podařilo na boilies „Švestka“ zdolat několik hezkých kaprů přes 65 cm, přičemž největší měl 69 cm a to je již na tuto vodu hezký úlovek. První prut jsem celý týden střídal se splávkem, který mě na jaře tolik učaroval. Musím říci, že i když se na tento prut tahaly pouze menší ryby do 60 cm, souboje s nimi stály vždy zato. Proto jsem byl celkově s výpravou spokojen.

Marťa si první dny hrála s menším splávkem a bavila se lovem bílé ryby. Zhruba v polovině týdne už ale přešla na položenou. Na místě, které jsme krmili pouze halibut peletami zalité lososovým olejem, se jí podařilo udělat poměrně dost záběrů. Na háček dávala taktéž halibut peletu. Její největší kapřík měřil 65 cm a byl jím krásný řádkáč. Celkově se nám na břeh podařilo dostat 15 kaprů, 6 karasů a spousta cejnů. Z výpravy jsme tak domu odjížděli spokojeni a příště už zase zpět k řece.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová tůň (Červenec-srpen 2017)

Jsou tomu již 4 roky, co jsem naposledy strávil více jak jeden den na naší překrásné svazové tůni, kterou považuji již za kaprařskou. Jedná se o bývalou pískovnu o velikosti cca 12ha a  dá se zde ulovit kapr nad 10kg. To byl také můj cíl pro tuto výpravu. Společně s Marcelkou jsme své pruty rozmístili do mělčin poblíž dvou ostrovů, které na této pískovně jsou, a právě okolí ostrovů je považováno za TOP místa pro lov větších kaprů. Kolem ostrovů je tvrdé písčité dno, a proto zde kapři velmi rádi plánují své „toulky“ za hledáním potravy. Postupem času se ukázalo, že právě tato taktika byla správná, protože záběry jinde než poblíž ostrovů nebyly tak četné. Všude jinde je silná vrstva bahna, které svým zápachem dokáže totálně „přebít“ vůni boilies.

Výprava byla velmi náročná, protože bylo nutné každý den v půlnoci vytáhnout všechny pruty a nahodit je opět až druhý den ve čtyři hodiny ráno. Bohužel rybářský řád je neúprosný a tak jsme museli každý den před čtvrtou hodinou ranní přerušit spánek a jít nahodit všechny pruty. Tato pískovna je krásná v tom, že se téměř nestane, abychom zůstali v ranních hodinách bez záběru. To ale způsobuje velkou nespavost a během dne pořádnou únavu 🙂 ale co, ti kapři za to stojí. Celý týden panovala opravdu tropická vedra, takže rána a večery byly zcela zásadní pro lov kaprů. Proto jsem nechtěl nic vypustit a společně s Marcelkou, jsme opravdu každý den poctivě vstávali a své pruty ve 4 hodiny ráno nahazovali. Výsledkem bylo celkem 15 kaprů a minimálně dalších 6 záběrů, které jsme „neproměnili“.

Marcelka chytila svého největšího kapra na této pískovně lysce 67cm na jednu kuličku Pitbulla superfish 22mm nadipovanou v turbodipu Brusinka. Bohužel den před tímto lyscem měla již u břehu krásného šupináče, který by určitě atakoval hranici 10kg, ale těsně před podebráním se kapr dokázal z háčku osvobodit. Ale i to ke kaprařině patří. Já jsem mimo jiné chytil dvě krásné ryby, kterých si na této vodě nesmírně vážím. Obě ryby byly chyceny na jednu kuličku 22mm Chiméra Green nadipovanou v turbodipu játra. Dva krásní šupináči měli míry 88cm, 9kg a 75cm, 7kg. Větší z nich byl uloven 5 minut před půlnocí. Menší šupináč zabral kolem 6. hodiny ranní. Několik dalších kaprů mělo přes 60cm, což je na tuto svazovou pískovnu velmi dobrý výsledek. Pátý den výpravy jsem měl krásnou jízdu a cca po 15 vteřinách měla jízdu i Marcelka a tak jsme si poprvé mohli užít společné zdolávání a nakonec i společné focení.

Celá výprava se povedla na výbornou a kaprařinu jsme si s Marcelkou velmi užili. I když jsem nenaplnil cíl v podobě ulovení kapra 10+, tak jsem se i po čtyřech letech dokázal k této hranici přiblížit. Poslední tři dny mě jen mrzelo, že jsem dostával záběry pouze já. Marcelka měla pouze jeden a ten neproměnila. Snad tedy příště budou záběry chodit pravidelně i na Marcelky krásný prut s jejími milovanými třpytivými kamínky.

Svazová řeka (Červen 2017)

Během července se většinou rybaření na řece moc nevěnuji. Důvodem je velký tlak letních rybářů. Přesto jsem se letos rozhodl uskutečnit i v tomto, pro mě neoblíbeném měsíci, několik výprav. Každou vycházku jsem se snažil měnit místa. Po příjezdu k vodě jsem zakrmil ke každému prutu čerstvou mraženkou. Na háček jsem opět dával dvě kuličky 20 mm hotovky Chimera green a krmil mraženkou Chimera green. Na druhém prutu jsem dával 1 kuličku hotovky Pitbull a krmil mraženkou Pitbull. Záběrů sice nebylo moc, ale každou vycházku se mi podařilo alespoň jednu rybu zdolat i když se jednalo o menší ryby do 65 cm. Aktuálně se připravuji na letní výpravu na svazovou pískovnu blízko mého bydliště. Ale o tom zase někdy příště.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Koncem června se mi podařilo udělat ještě jednu vycházku k řece. Vzhledem k velkému tlaku rybářů na místech, kde jsem doposud lovil, jsem se rozhodl navštívit zcela nové místo. Na tomto místě jsem ještě nikdy předtím nerybařil. K vodě jsem se dostal až ve večerních hodinách. Rychle jsem tedy připravil oba pruty, zakrmil cca 1 kg mraženek „Pitbull + Tuňák“ společně s 1 kg „Halibut“ pelet zalitých lososovým olejem a zasypaných „Fish“ proteinem. Na háček jsem stejně jako posledně nastražil samotnou hotovku „Pitbull“ a na druhý prut dvě 20 mm hotovky „Chimera green“. I přesto, že jsem místo neměl nijak před krmené a u vody jsem strávil cca 8 hodin lovu, se mi podařilo dostat na podložku krásného kapra s váhou kolem 7 kg a mírou 75 cm, který tentokrát zabral na „Chimeru“.

Svazová řeka (Červen 2017)

Letošní sezona pro mě na řece začala poměrně pozdě. Důvodem byl lov se splávkem na tůních, který mě doslova pohltil a zaujal na tolik, že jsem s ním strávil celé jaro. Koncem května jsem se ale konečně vydal na řeku. Vytipoval jsem si místo, kde jsem během dne zahlédl v pobřežním stulíkovém poli několik krásných kaprů. Pro Lov jsem zvolil kombinaci plovoucího boilie s potápivým (na panáčka). Na jeden prut jsem připravil „Chimeru green“ s pop up „Chimera green“ a na druhém „Tuňáka“ s pop up „Česnek“. Rozhodl jsem se krmit jen menším množstvím vždy k náhozu. Domníval jsem se, že ryby nebude nutné na místo dostat velkým množstvím návnady, protože ryby na místě viditelně byly. Bohužel jsem při prvních třech krátkých vycházkách vyšel zcela naprázdno. Kapři se navíc začali třít a proto jsem si dal týden volno.

DSCN1529 DSCN1544

Po týdenní nucené pauze jsem zvolil nové místo s větší hloubkou. Jednalo se o místo, které velmi dobře znám. V předešlých letech jsem zde na konci jara ulovil několik pěkných kaprů. Tentokrát jsem se rozhodl v krmení trochu přidat. Jako krmící základ jsem zvolil halibut pelety zalité lososovým olejem. Ke každému náhozu jsem navíc dokrmil zhruba půl kilem boilies. Na háček jsem na jednom prutu nastražil samotnou hotovku „Pitbull“ a na druhém prutu jsem zkoušel dvě 16 mm kuličky „Chimery green“. Po dvou krátkých vycházkách se konečně zadařilo. Dostal jsem na břeh dva krásné kapry. První byl lysec 76 cm s váhou 8 kg. Druhý kapr, byl šupináč s mírou 86 cm 10,4 kg. Oba záběry přišly na „Pitbulla“. Konečně jsem dokázal udělat záběry a ještě k tomu byl za jedním z nich kapr přes 10 kg.

02_Supi_86cm_10_4kg DSCN1578

Aktuálně začala sezona dravců a řeka se tak plní velkým počtem sumcařů. Proto se nyní chystám poznat úplně nová místa a pevně věřím, že budu úspěšný a brzy se zase ozvu se zprávou od vody. Úspěšný lov všem.

Svazová řeka (Červen 2017)

Na začátku června jsem se společně s Marcelkou vypravil na nové místo na Labi, které jsme si pár dní dopředu připravili. Přibližně tří hodinová výprava se vydařila na výbornou, protože Marcelka zabodovala a cca hodinu po náhozu vytáhla svého letošního prvního kapra a našeho prvního letošního kapra z Labe. Moc hezky zbarvený šupináč, kterého Marcelka suveréně navedla do podběráku, měřil krásných 74cm. Labský šupík se nechal zlákat na kuličku Kořeněného tuňáka nadipovaný v brusince. Oba jsme měli obrovskou radost, že hned při první výpravě na novém místě se podařil tak krásný kapr. Nakonec jsme domu odjížděli až za úplňku a přiznám se, že přestože jsme druhý den brzo ráno oba vstávali do práce, tak se mi od vody vůbec nechtělo. Už se těším na další kaprařinu na „Našem“ novém místě.

\\ za ppcarp Petr Bařina

Svazové tůně (Duben 2017)

Každý rok si říkáme, že budeme více rybařit na Labi. A každý rok to dopadne stejně. Na Labe jezdíme, ale ne tak často, jak si na začátku roku naplánujeme. Jenže máme k tomu vážný důvod. V okolí našeho bydliště se nachází hned několik překrásných tůní (bývalých labských meandrů), které prostě nemůžeme opomíjet. Ba co víc, poslední roky na nich trávíme větší část jara, než na Labi. Je to jednoduše řečeno srdcová záležitost, protože již jako malí školáci jsme na tyto tůně jezdili po škole a o letních prázdninách jsme snad nedělali nic jiného. Úžasný na tom všem je i fakt, že se blýská na lepší časy, co se týče počtu odnášených ryb od vody a díky tomu se pak může zadařit i na malé tůni velký kapr. Já osobně mám z těchto tůní největšího kapra necelých 10kg, ale za velké považujeme každého kapra, který má více jak 60cm. S Marcelkou v poslední době chytám tak, že máme jeden prut na boilies a druhý na vanilkovou kukuřici. Tato kombinace skvěle funguje. Vanilková kukuřice je naši oblíbenou „tůňovou“ nástrahou, ale i na boilies již děláme pěkné záběry.

1 3

V dubnu jsem společně s Marcelkou navštívil dvě tůně a na obou jsem byl úspěšný. Nejprve jsem chytil pěkně „pupkatého“ lysce, který měřil rovných 60cm. Měl jsem obrovskou radost, protože se jednalo o prvního kapříka v tomto roce. Záběr přišel na bolies CHIMÉRA GREEN. Bohužel tuto výpravu následně ukončila velká nepřízeň počasí. Druhého krásného kapra, jsem chytil na jiné svazové tůni, kde jsem trávil s Marcelkou krásné odpoledne s následným večerním grilováním s přáteli. Zde jsem měl čtyři záběry a všechny na vanilkovou kukuřici. Bohužel dva zůstaly neproměněny, ale pak se zadařilo. Nejprve jsem zdolal karase a následně kapra šupináče 63cm. Na této tůni je to pro mě největší kapr, kterého jsem zde chytil.

Pavel začal svou sezonu na tůni, kde jsem já zdolal výše zmiňovaného kapra 63cm. Na sezónu 2017 si pořídil nový proutek s navijákem určený pro lov se splávkem. A právě lov na splávek ho doslova pohltil, protože hned po první vycházce vyndal z pouzdra druhý prut a dále jezdil už jen s tím novým. Jeho cílem byla zejména stulíková pole, která jsou teprve v růstu a tak je zde při trošce šikovnosti dobrá šance na ulovení kapra. K vodě jezdil vždy na cca 1 hodinu. Pro krmení používal „methodmix“ společně se slazenou kukuřicí. Na háček dával taktéž slazenou kukuřici „sweetcorn“ společně s barevným červem. Dařilo se mu skutečně dobře, protože i za tak krátkou dobu dokázal vždy zdolat alespoň jednoho kapra. Největší měl krásných 61cm. Začátkem jara si tak Pavel krásně zarybařil a to i přesto, že jezdil k vodě pouze s jedním prutem.
Doufáme, že na dalších výpravách bude mít více štěstí i Marcelka s Marťou. Jen stále nevíme, zda to bude spíše na Labi, nebo na „těch našich“ kouzelných svazových tůní.