www.ppcarp.cz

Sezona 2015

Svazová řeka (Prosinec 2015)

21.12.2015

Během prvního dne vánoční dovolené jsem vyrazil na mou oblíbenou svazovou tůň. Po příjezdu k vodě jsem si uvědomil, že jsem si doma zapomněl stojan na pruty, který je na místě, které jsem měl vytipované k lovu, dost závažný problém, protože má betonové podloží. Musel jsem tedy improvizovat a pruty umístit do nepříliš stabilně umístěných vidliček. Bohužel počasí mi moc nepřálo a celý čas strávený u vody mě „doprovázel“ déšť. Během výpravy jsem na hladině několikrát zahlédnul aktivitu od kaprů, a proto jsem se snažil měnit místo náhozu dle aktivity ryb na hladině. Bohužel i tak se mi nepodařilo dostat záběr a domů jsem odjížděl s těžkou prohrou 🙂 I tak jsem si celou dobu u vody užíval a musím říct, že klid, který všude kolem panoval, neboť jsme byl na celé tůni zcela sám, byl k nezaplacení. Snad na ty kapří kamarády vyzraji někdy příště.

\\ za ppcarp Petr Bařina

Svazová řeka (Listopad 2015)

2.-4.11.2015

Dlouho plánovanou podzimní výpravu jsem podnikl společně s Petrem na řeku. Prvotní plán byl na řece strávit 4 dny. Po příjezdu k vodě jsme zakrmili partiklem (kukuřice + řepka) zhruba 4kg. Poté jsme ke každému prutu dohodili několik čerstvých mraženek. Na háčku jsme zkoušeli tuňáka s plovkou česnek, pitbulla s plovkou švestka a švestku s pastou švestka. První záběr na sebe nenechal dlouho čekat.

Petrovi přišel zhruba po 4 hodinách záběr na pravý prut, kde měl nastraženého pitbulla. Kapra jsme po vyfocení rychle vrátili zpět a těšili se na další podzimní záběry. Bohužel se nám za další dva dny nepovedl udělat jediný záběr od kapra. Zkoušeli jsme různé hloubky, různě prezentovat nástrahy a přesto se záběr nedostavil.

Nakonec jsme se rozhodli kvůli nízkým nočním teplotám (-5 °C), výpravu ukončit o den dříve. A to i proto, že informace od našich kamarádů na stejném úseku řeky také nebyly pozitivní. Tak snad příště…

Svazová tůň (Říjen 2015)

28.10.2015

Na pár hodin jsem se společně s přítelkyní Marcelkou vydal na svazovou tůň, kde jsme chtěli uvolit nějaké „žluté“ kapříky, kteří se už budou připravovat na zimu. Zima nebyla tak nesnesitelná a tak se nám u vody velmi líbilo. Po zhruba hodinovém relaxu jsem po krásném záběru zdolal prvního kapříka lysce 60cm. Netrvalo to ani moc dlouho a Marcelka mi podebírá dalšího lysce 64cm, který už byl o něco těžší, než ten první.

Nakonec jsem dostal záběr i na druhý prut, kde jsem zdolal šupíka 53cm. Bohužel Marcelka zůstala bez záběru, ale i tak jsme oba odjížděli domů spokojení a s pocitem krásně stráveného svátečního dne u vody.

\\ za ppcarp Petr Bařina

Svazová řeka (Říjen 2015)

9.-11.10.2015

Další říjnovou výpravu se nám podařilo uskutečnit ve společnosti našeho staršího bráchy Martina. Po příjezdu k vodě jsme místo silně zakrmili partiklem (kukuřice+řepka) a na každý prut dohodili několik kuliček boilies. Na háčku jsme zkoušeli kořeněného tuňáka s plovkou česnek, pitbulla s plovkou švestka a švestku s plovkou švestka.

Hned první večer se nám zadařilo, když se Petrovi podařil menší kapřík na pitbulla a mě krásný šupík 82cm 12,8kg na čerstvou mraženku švestka s pop up švestka. Další den jsme opět zakrmili partiklem a dohodili několik kuliček boilies. Těsně potom co jsme zakrmili, přišla Petrovi razantní jízda na pitbulla a po 10 minutách se mu na podložce válela jeho první letošní ryba přes deset kilo, konkrétně šupík 86cm 12,5kg. Zbytek dne byl bez záběru. Ten přišel až když se setmělo. Mně se opět na švestku povedl menší, ale krásně stavěný a silný šupík kolem 65cm.

Petr se opět vytáhl, když dostal na břeh zatím našeho nejtěžšího lysce ze svazových vod s mírou 84cm 11,5kg. Třetí den už záběr nepřišel a my museli dopoledne balit a chystat se na cestu domu. Celkem zajímavá výprava, když se podařili tři ryby nad 10kg, ovšem smolná pro Martina, který zůstal bez záběru….Tak snad příště brácha 🙂 .

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Září – říjen 2015)

30.9.-2.10.2015

Uprostřed týdne se mi podařilo vypravit cca na 48 hodin k vodě. Vzhledem k minulé celkem vydařené vycházce jsem se rozhodl vrátit na stejné místo. Opět jsem zakrmil mixem z pitbulla a tuňáka zalitého fish proteinem. Na háčky nastražil tuňáka s pop up česnek a pitbulla s pop up švestka. Za zhruba 12 hodin lovu se mi podařil jediný záběr. Bohužel jsem o rybu poblíž břehu přišel. Rozhodl jsem se tedy, přestěhovat a zkusit štěstí na úplně novém místě, které mám již delší dobu vytipované. Cestou jsem se stavil doma a vzal si čerstvé mraženky pitbull a tuňáka.

Po příjezdu na místo jsem zakrmil na každé místo zhruba 40 kuliček čerstvého boilies. Na pruty nastražil opět tuňáka s pop up česnek a pitbulla s pop up švestka. Zhruba za hodinu přišla krásná jízda na pitbulla, který opět ukázal, že je na velké ryby ideální. Po krásném a trochu adrenalinovém souboji jsem dostal na podložku první letošní rybu přes 10kg. Přesněji šupoše 91cm 14kg.

Do konce výpravy se mi podařil ještě jeden menší kapr 69cm na tuňáka. Pevně věřím, že letošní smůla, kdy se mi nedařilo dostat větší rybu, je prolomena 🙂 .

25.-27.9.2015

Na celý víkend se mi podařilo uskutečnit další výpravu na řeku v doprovodu Marti. Tentokrát jsem zvolil jiné místo než na poslední vycházce. Po příjezdu k vodě jsem již tradičně zakrmil zhruba kilovým mixem z mraženek pitbull + tuňák zalité masovým proteinem. Tímto jsem krmil vždy k večeru a pak už jen dokrmoval pár kuliček k náhozu. Na první prut jsem nastražil tuňáka doplněného plovkou česnek, na druhý prut pitbulla s plovkou švestka. Za zhruba 48 hodin lovu se mi podařilo udělat 7 záběrů. Na podložku jsem pak dostal 5 kaprů, z nichž největší měl 76cm 9,2kg.

Další výprava, která byla poměrně štědrá na záběry, ale bohužel opět jsem se nedokázal přehoupnout přes hranici 10kg. Už nyní se ale chystám na další výpravu a věřím, že to konečně přijde.

11.-13.9.2015

Na další výpravu jsem se vypravil zhruba na 40 hodin. Tentokrát jsem vyrazil sám. S sebou si vzal čerstvé mraženky tuňáka a pitbulla. Po příjezdu k vodě jsem na každý prut zakrmil zhruba 0,5kg mraženek. Na jeden prut jsem nastražil tuňáka + PVA s nakrájeným tuňákem. Na druhý prut jsem dal pitbulla + pop up švestka. Celou výpravu jsem se hodně trápil spoustou záběrů od neúnavných tloušťů.

Nakonec se mi podařilo udělat jediný záběr od kapra konkrétně šupík 71cm. Po této poměrně smolné výpravě jsem se rozhodl příště zkusit nové místo, a tak pevně věřím, že se zadaří o něco více…

4.-5.9.2015

Zhruba na 20 hodin se mi společně s Marťou podařilo uskutečnit výpravu na mou milovanou řeku. Počasí se konečně umoudřilo a k tomu pofukoval mírný vítr proti proudu, což mi vždy značí, že by ryby mohly brát. Po příjezdu jsem místo plošně rozkrmil cca 2kg mixem boilies „tuňák“ + „pitbull“ namočeného 2 hodiny v masovém proteinu. Na první prut jsem nastražil ořezaného „tuňáka“ a na druhý hotovku „švestka“ s popkou „švestka“. Po zhruba 10 hodinách jsem místo dokrmil dalším kilem namočeného mixu.

Podařilo se nám udělat celkem 5 záběrů, z čehož jsem dostal na břeh tři kapry, všechny na „tuňáka“. Největší ryba měla 78cm 9,7kg. Pevně věřím, že příště se už letos konečně přehoupnu přes hranici 10kg 🙂 .

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Srpen 2015)

1.-2.8.2015

Další výpravu na řeku jsme uskutečnili na 24 hodin začátkem srpna. Tentokrát ve společnosti našich přítelkyň a staršího bráchy Martina. Vydali jsme se na nové místo a tak jsme byli plni očekávání. Po příjezdu jsme již tradičně zakrmili cca 2kg mixem boilies tuňák + pitbull zalitý horkou vodou s fish proteinem. Na háček jsme nastražili totéž, tedy mraženku pitbull a tuňák. I přes nepříznivé teplé počasí se nám podařilo udělat několik záběrů. Mě se podařila největší ryba výpravy, která měla 80cm a 8,65kg.

Martě se povedl krásný kapřík na nedaleké tůňce a tak jsme odjížděli poměrně spokojeni, i když doufáme, že příště bude záběrů o něco více, tak snad brzy ahoj…

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Klubová voda – Severní Čechy (Červen 2015)

24.-28.6.2015

Hned na pět dní se mi podařilo uskutečnit výpravu na jednu klubovou vodu v doprovodu své přítelkyně Marti. Cílem byl hlavně odpočinek po úmorném učení na magisterské státnice, které nekonec dobře dopadly :-P. Na výpravu jsem si nechal od kluků připravit mraženku pitbull a tuňák s česnekem.

Dále jsem si připravil halibut pelety s lososovým olejem a partikl složený z kukuřice s řepkou. Každý den jsem krmil ráno a večer vždy cca 2kg partiklu, 2kg pelet a 1kg boilies.

První ryba se povedla zhruba po 5 hodinách lovu. Bohužel pro mě jsem o rybu při podebírání nešťastným způsobem přišel. Za celou výpravu se nám podařilo zdolat 9 kapříků, jednoho krásného lína a o další 4 ryby jsme přišli.

Na hačku se mi tradičně osvědčil pitbull s plovkou švestka, kořeněný tuňák s česnekem. Nově jsem ale zkoušel hotovku švestka s plovkou švestka a byl jsem mile překvapen jak tato nástraha rychle fungovala 🙂 .

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová tůň (Květen 2015)

8.-10.5.2015

Potom co se Petr rozjel za rybami společně se svou přítelkyní, jsem se i já rozhodl uskutečnit několik kratších vycházek k vodě. Vzhledem k méně času jsem navštívil bývalé rameno jedné řeky, vždy k večeru cca na 2,5 hodiny. Bohužel pro mě jsem všechny vycházky absolvoval sám, jelikož Marťa byla pracovně vytížena. Jako krmení jsem použil kukuřici s několika kuličkami mraženky „Švestka“. Na jednom prutu jsem zkoušel „Red-fish“ peletu s pop-up „Švestka“ a na druhém prutu kukuřici. Na oba pruty bylo poměrně dost záběrů v pravidelných, zhruba půl hodinových, intervalech od kaprů, z nichž největší měl 62cm.

Po několika ztracených rybách ve stulíkách jsem jeden prut ze dna stáhnul a nahradil ho splávkem. Na něj se mi dařilo dělat téměř každých 15 minut záběry od menších kaprů, karasů a cejnů. Nádherný čas strávený v krásné přírodě a se spoustou záběrů jsem si náramně užil a už nyní se těším na další vycházky, snad už zase společně s Marťou 🙂 .

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová tůň (Květen 2015)

8.-10.5.2015

Po delší době jsem se konečně spolu se svou přítelkyní Marci dostal k vodě. Chytali jsme vždy cca tři hodiny každý den od pátku do neděle. Počasí bylo krásné a kapři nám krásně brali. Já jsem dostal na břeh celkem šest kapříků a několik mi jich ještě buď spadlo během zdolávání, nebo jsem je nezasekl.

Marcelce se první dva dny nedařilo žádného kapříka zdolat až ke břehu, ale záběry měla krásné. V neděli se konečně usmálo štěstí i na její krásný nový prut, který si v sobotu večer celý umyla, aby prý nebyl po dešti špinavý 🙂 . Nakonec vytáhla dva hezké kapříky něco málo přes 50 cm.

Velmi jsme si oba užili všechny tři dny u vody. Pevně věřím, že se za nedlouho opět na ryby vypravíme a že budeme minimálně tak úspěšní, jako na těchto krátkodobých vycházkách.

\\ za ppcarp Petr Bařina

Svazová řeka (Květen 2015)

3.5.2015

Další výpravu na řeku se mi podařilo uskutečnit začátkem května. Po změně místa jsem byl plný očekávání a také jsem trochu doufal, že se mi letos už konečně povede větší ryba. Po příjezdu k vodě jsem lehce zakrmil. Tentokrát jsem ovšem zvolil sladký zákrm v podobě několika kuliček mraženky švestka. Po zhruba 10 hodinovém lovu se mi podařily udělat 4 záběry, z nichž dva byly proměněny v kapra.

Nejprve přišel šupík 63cm, později lysec 65cm. Vzhledem ke krátkosti vycházky jsem zvolil lov na rychle fungující pelety a troufám si říci, že se osvědčily velmi dobře. Oba záběry přišly na RED FISH peletu 15mm. I když se nechytla větší ryba, odjížděl jsem domů spokojen a nadšen z dalších říčních soubojů.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Duben 2015)

24.-26.4.2015

První vícedenní výpravu se mi podařilo uskutečnit ve společnosti mé přítelkyně Marti ve druhé polovině dubna. Místo, které jsem si vybral pro lov, jsem měl částečně vyzkoušené z předchozích 5 zhruba tří hodinových návštěv vždy k večeru. Z tohoto důvodu jsem dopředu nijak nepředkrmoval.

Po příjezdu k vodě jsem místo prokrmil připraveným mixem mraženky pitbulla s tuňákem naloženého dvě hodiny v horké vodě společně s masovým proteinem. Tímto jsem krmil dvakrát denně zhruba v půl kilových dávkách. Na háčku se mi nejvíce osvědčila hotovka kořeněný tuňák s pop-up česnek.

Po zrhuba 40ti hodinovém lovu se mi podařilo udělat 5 záběrů, z čehož byli tři kapři, největší měl 73cm. Ikdyž se nepodařila ryba přes 10kg byl jsem spokojen a výpravu jsem si užil. Stále mě ale zaráží a zároveň odrazuje od další návštěvy tohoto místa chování některých mých „kolegů“, které je někdy opravdu nepochopitelné až nechutné. Bohužel i to k rybařině v dnešní době patří a vím, že stále ještě existují místa, kde se tomuto vyvaruji a už se na jejich návštěvu moc těším 🙂 .

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazová řeka (Duben 2015)

14.-17.4.2015

Konečně se mi podařilo dostat se na pár hodin k mé milované řece. Čtyři dny jsme vždy k večeru na cca 3 hodinky navštěvoval nové místo, které jsem si vyhlédl již v dřívějších letech, ale až letos na něj přišla řada. Bez jakéhokoliv předchozího předkrmování jsem vždy na místě rozhodil dva pruty s hotovkami pitbull superfish + pop up švestka a kořeněný tuňák + pop up česnek. Vždy jsem dohodil pár čerstvých koulí mraženého pitbulla. Podařilo se mi ulovit několik menších kaprů do 65cm.

I tak jsem byl ale spokojen a již nyní se na toto místo chystám znovu a snad vyjde i nějaká nočka 🙂 .

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Svazové tůně (Březen a Duben 2015)

Březen a začátek dubna 2015

Po dlouhé odmlce se opět hlásíme. Sezóna pro nás letos začala začátkem března, kdy jsme podnikli několik krátkých vycházek na místní svazové tůně. Bohužel se z počátku moc nedařilo a chytala se spíše bílá ryba. Ke konci měsíce březen se situace mírně zlepšila, když se podařil i nějaký ten kapřík 🙂 .

Vzhledem k blížícím se státním zkouškám ve škole budou minimálně do léta hlavním cílem stále místní tůně, kde pečlivě zkoušíme nové minipeletky, methodmixy aj. A tak se na naši milovanou řeku pravděpodobně dostaneme až ve druhé polovině roku. Kaprařina ale nemusí být vždy jen o rekordních kaprech a třeba právě místní tůně skrývají nějaký ten kapří poklad…. 🙂