www.ppcarp.cz

Sezona 2020

Podzimní vycházky s vláčkou (Listopad 2020)

Z počátku jsem v tomto měsíci plánoval ještě hlavně kaprařinu. Vzhledem k náročným pracovním povinnostem, jsem se ovšem k vodě vždy mohl dostat jen na maximálně dvě hodiny. Proto jsem se rozhodl, kaprařinu s koncem října ukončit a pokračovat sezonu s přívlačí. Na tu jsem si v loňském roce pořídil nové náčiní a tento druh rybolovu mě doslova učaroval.

Můj cíl byl jasný. Zkusit nachytat zase nějaké okouny, kteří mi v létě krásně brali. Zároveň jsem ale střádal plány na ulovení nějaké větší ryby. Narychlo jsem tak ještě dokoupil větší nástrahy a zaměřil se na jeden úsek v hlavním toku Labe. No a dařilo se mi, řekl bych skvěle. Povedlo se mi totiž ulovit svého prvního bolena kolem 25 cm. Moje radost byla o to větší, že jsem během chvilky ulovil dalšího krásného bolena s mírou 54 cm! Na menší nástrahy opět krásně brali okouni. Užíval jsem si tak nádherný podzimní rybolov.

Ke konci měsíce jsem se ještě vydal s kamarádem Matějem na jednu svazovou pískovnu. Na tuto vodu jsem se hodně těšil, jelikož je údajně krásně zarybněná. Enormní tlak rybářů nás ale donutil lov předčasně ukončit. I tak se mi podařilo zdolat jednu menší štiku s mírou kolem 45cm. A vzhledem k tomu, že se jednalo teprve o mou druhou štiku v životě, měl jsem i zde velkou radost z pěkné ryby.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Dvoudenní výprava na pískovnu – díl II. (Září 2020)

I Letos jsem přijal pozvání našeho skvělého kamaráda Matěje na jednu privátní pískovnu kousek od mého bydliště. Tentokrát se mnou vyrazil i Petr, takže jsem se nemohl dočkat dalšího společného lovu. Stejně jako v loňském roce jsme lovili na ostrově. Letos bylo ale na lov vyhrazeno 48 hodin oproti loňským 24. Jelikož jsem místo znal, po příjezdu k vodě jsem nic moc nevymýšlel a pruty rozmístil stejně, jako na minulé vele-úspěšné výpravě.

Po nahození všech prutů rychle dokrmuji ke každému prutu několik kuliček boilies a jdu chystat tábor. Zhruba po hodině dostávám první záběr. K mému štěstí dostal záběr i Petr a my si tak užíváme první zdolávačku. Co víc si na úvod přát, než bratrský double :-). Do večera se mi daří zdolat ještě jednoho krásného šupíka. Před setměním všechny pruty přehazuji a ke každému prutu dokrmuji po 1kg boilies s partiklem řepka + kukuřice. Tento krmící cyklus opakuji každé ráno a večer. Dále pak po každém záběru dokrmuji několik kuliček kobrou.

Druhý den vstávám bez jediného nočního záběru a pruty mlčí i celé dopoledne. Dva pruty proto přendávám na nová místa a kolem oběda přichází záběr, z nového místa. Následně se rozjíždí série záběrů, která trvá až do následujícího dne přes celou noc. Nádherné rybaření se skvělými parťáky mi prostě dodává nejvíce relaxu a odpočinku. Večerní posezení u grilu a vykládání různých zážitků jen podtrhává vydařenou výpravu. Nakonec se mi podařilo zdolat 9 krásných ryb z nichž 5 mělo přes 10 kg. Největší kapřík šupináč měl 14,5 kg. Domů tak odjíždím nadmíru spokojený a hned další týden se začínám chystat na naší srdcovku, řeku Labe.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Dvoudenní výprava na pískovnu – díl I. (Září 2020)

Začátkem září jsme s Pavlem přijali pozvání na privátní pískovnu od našeho skvělého kamaráda Matěje. Matěj byl na pískovně celý týden, my jsme se s Pavlem domluvili, že zde strávíme 48 hodin. Přestože pískovnu znám, nikdy jsem na ní nechytal a proto jsem byl velice natěšený a věřil, že se mi podaří dostat nějakého velkého kapra na břeh.

Protože naše výprava trvala pouze dva celé dny, nechtěl jsem nic moc složitého vymýšlet. Tedy neměl jsem s sebou ani člun, ani tyčové bójky, které bych si na týdenní výpravu bezpochyby vzal. V poslední době velmi aktivně používám Marker Float KIT od Avid carp. Nejen, že se s tímto pomocníkem dá velmi přesně změřit hloubka pohodlně ze břehu, ale zároveň je možné si s tímto markerem označit lovné místo, „nakobrovat“ k němu návnadu a následně do této oblasti přesně nahodit. Po náhozu marker vytáhnu a záběr může přijít 😊.

Na zákrm jsem zvolil jistotu, tedy krmné boilie od CHYTILA a jako partikl mou oblíbenou kombinaci – vařená kukuřice, řepka a zálivka z melasy. Opět se mi tato taktika vyplatila a já jsem zažil parádní kaprařinu. Nejen, že byl na revíru úžasný klid a soukromý, ale kapři dokonale spolupracovali. I příroda je na této pískovně velmi pěkná, takže opravdu vydařená výprava. První záběr mi přišel chvilku po náhozu, kdy jsem zdolal šupináče 89cm, 11kg. Toho dne jsem dostal na břeh už jen jednoho kapra. Druhý den jsem zdolal celkem 4 kapry a především lysec ulovený ze 4m hloubky mi udělal neskutečnou radost. Po druhé v tomto roce jsem si totiž zvýšil osobní rekord kapra na privátní vodě. Kapr lysec 102cm, 18.7kg se nechal zlákat na 20mm hotovku Chiméra Red. Poslední den výpravy jsem zdolal druhého kapra 15kg+. Tentokrát šupináč 93cm, 16.7kg ochutnal 20mm mraženku Kořeněného Tuňáka s AMK česnek. Tento kapr mi dal neskutečně zabrat a trvalo mi dlouhou dobu, než jsem ho dostal na hladinu. Úžasný zážitek a úžasný souboj. Za 48 hodin jsem ulovil celkem 11 kaprů. Závěrem musím říct, že mě opravdu mile překvapilo, v jak dobrém stavu kapři byli. Někteří měli v tlamce vpich pouze od mého háčku a to vždy potěší o něco více. Dva kapři nad 15kg jen okořenili už tak vydařenou výpravu. Takže, určitě jsem zde nebyl naposled …

PPcarp team jede dál …

\\ za ppcarp Petr Bařina

Tropická noc na svazové pískovně (červenec 2020)

Koncem měsíce června jsem se s rodinkou vydal na cyklo/turistik dovolenou na Jižní Moravu do obce Pavlov. Již delší dobu jsem se chtěl do této oblasti podívat a letos to konečně vyšlo. Všechna tři jezera jsou nádherná a když jsem viděl u vody i kapraře, musím se přiznat, že mě pořádně svrběly prsty. Dovolenou jsme si užili na maximum a já už začínám střádat plány, jak se jednou na Pálavu vypravit i s prutama 🙂

Po návratu z dovolené jsem byl strašně nedočkavý a musel jsem vyrazit k vodě. I když mi počasí moc nepřálo, protože bylo celkem vedro, tak celý natěšený jsem po příjezdu k vodě táhl věci dvoukoláčkem na mé oblíbené místo. Měl jsem trochu smůlu, protože vedro bylo jen tu noc, kterou jsem se rozhodl strávit u vody. Ovšem píle se vyplatila, protože jsem na chiméru green, zdolal druhý den dopoledne krásného šupíka 72cm. Měl jsem neskutečnou radost, protože to bylo opravdu náročné a už jsem ani moc nedoufal, že kapra chytnu. Bylo už vedro a já byl ještě zklamaný po neúspěšném ranním zdolávaní. Nakonec jsem ale mohl do svého nového podběráku položit místního šupíka. Po rychlém focení, jsem vyčerpaný sedl do křesílka a jen si tak řekl „ani teplo ppcarp nezastaví“. PPcarp team jede dál …

\\ za ppcarp Petr Bařina

Letní toulky s šoulačkou a smáčkem (červen 2020)

Začal měsíc červenec a já přemýšlel kam se vydat k vodě. Od konce jara jsem ale měl vyhlídnuté jedno místo na slepém rameni Labe, kde jsem chtěl zkusit štěstí při lovu z hladiny. A právě červenec jsem nakonec vyhodnotil jako ideální měsíc a tak bylo jasno. Vytipované místo jsem jezdil pravidelně pozorovat abych si byl jist, kde přesně ryby jezdí.

Ryby se mi podařilo lokalizovat celkem rychle a pravidelně na stejných místech. Mohl jsem si tak vychutnat krásný letní lov, plný adrenalinový zážitků. Přiznám se, že pozorovat nastražený rohlík, který pomalu mizí pod hladinu je prostě úžasný zážitek. Tento způsob lovu si skutečně užívám naplno a daří se mi zdolávat krásné kapříky do 70 cm a menšího amura.

S blížící se druhou polovinou července se ovšem přesouvám na řeku Labe, kde víceméně vždy lovím jen kapry. Tentokrát je ale vše jinak a já i zde volím minimální množství náčiní v podobě lehkého UL proutku s několika smáčky v kapse. I zde se mi daří skvěle a já za poměrně krátké časové úseky chytám nespočet nádherných okounků. Měsíc červenec je u konce a já mám v hlavě zase lov říčních šupináčů. Jedno se ve mě ale začíná měnit. Je opravdu nutné se stále honit za velkou rybou? Vždyť právě uplynulý měsíc mi vlastně krásně připomněl skutečné kouzlo klidného rybolovu.

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Květnové návštěvy řeky Labe (Květen 2020)

V měsíci květnu se nám s Petrem dařilo dostat se k vodě několikrát na jednu noc. Navštěvovali jsme střídavě dvě místa na námi milované řece Labi. I přes velký tlak rybářů se celkem dařilo a výsledkem bylo několik pěkných a bojovných kaprů.

Taktiku jsme zvolili osvědčenou. Místa jsme si nijak nepředkrmovali, jen jsme vždy po příjezdu zakrmili ke každému prutu zhruba 0,5kg krmného boilies Fish-50 a poté vždy jen dokrmovali podle záběrů. Já v této sezóně testuji novinku od chytila „Scopex/Squid – 2S“ a právě při těchto vycházkách zaznamenala největší počet záběrů, což je určitě skvělá zpráva pro příští rok, kdy by mohla jít do prodeje.  Dařilo se mi chytat více ryb ale nedostal jsem se nad hranici 10kg, i tak jsme ale zdolal pěkné kapry a měsíc květen hodnotím jako úspěšný.

Petr měl tento měsíc ve znamení kvality oproti kvantitě. Podařilo se mu ulovit dva krasné sumce. Třešničkou na dortu a tečkou za měsícem květen byl jeho nový osobák na tomto úseku řeky. Mohutný šupináč s mírou 95cm a 15,5kg nám udělal obrovskou radost a snad to letos nebyl poslední takto krásný pupkáč…

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Conti carp tour 2020 – díl II. (Květen 2020)

Letos je tomu již tři roky, co nás se dvěma dobrými kamarády a kolegy z práce napadla myšlenka, každoročního společného lovu na soukromém revíru. Naše první výpravy byly na vody více zarybněné s cílem si hlavně zachytat. Letos nás ale čekala výzva. Zvolili jsme revír, kde není až takové množství ryb a nejeden zkušený rybář zde neuspěl, ale zato tato voda nabízí skutečně krásné a těžké ryby.

Zatím co kolegové lovili každý sám, já měl tentokrát lovné místo společně s Petrem. Bylo ve spodní straně pískovny a měli jsme pro sebe poměrně velkou plochu, kde se dalo hodně vymýšlet. Petr obsadil místo více do zátoky, já se tak snažil věnovat lovu na volné vodě. Jak už to tak na nových vodách dělávám, první noc putoval jeden prut přímo pod břeh a druhý zhruba 50m od břehu. Do rána jsem ale bez záběru, zatím co Petr už podebírá několikátou krásnou rybu. Proto svou taktiku měním a jeden prut přenáším zhruba 50m od našeho místa za Petra do úplného koutu pískovny. Druhý prut rozkrmuji zhruba v 90m vzdálenosti. Jako krmný základ volím kukuřici s řepkou a dokrmuji mixem krmného boilies. První záběr přichází relativně rychle po této změně a já mám na podložce první rybu a hned přes 10 kg. Je ve mně velká úleva z první zdolané ryby a radost, že zabral prut ze zátočiny. Druhý prut se začne hlásit až odpoledne.

O rybu chvilku po zvednutí prutu přicházím a mně začíná jedno obrovské trápení. Do večera se tento prut ozve ještě dvakrát a já zase obě ryby ztrácím. Spát odcházím naprosto zoufalý. Ráno měním veškeré návazce a pruty letí zpět na čerstvě nakrmená místa. Kolem oběda zdolávám další krásnou rybu ze zátočiny, ale prut z dálky mi dává co proto, když ve chvilce ztrácím zase několik záběrů. Po domluvě s Petrem se shodujeme na tom, že místo je ve velké hloubce za prudkou hranou a právě to asi hraje roli mých neúspěchů. Proto se rozhoduji změnit místo tohoto prutu, který posouvám do menší hloubky. Ze zátočiny se mi do večera daří zdolat ještě jednoho kapra. Druhý prut se z nového místa ozve až v noci. Je z toho má nejtěžší ryba výpravy. Krasně stavěný šupináč s váhou 13.5kg mi zlepšuje náladu a já tak spokojen uléhám do posledního rána. Ráno už jsem však bez záběru a tak trochu smolná a nešťastná výprava končí. Musím říci, že tato voda mě skutečně hodně školila, ale já jsem vlastně rád, že jsem tuto výpravu absolvoval. Dala mi spoustu nových zkušeností a věřím, že příště už bude trochu líp…

\\ za ppcarp Pavel Bařina

Conti carp tour 2020 – díl I. (Květen 2020)

Již potřetí jsme se vydali s našimi dvěma kolegy z práce na takový kaprařský team building, který se už celkem zaběhl a pevně doufám, že bude trvat i v letech následujících. Tentokrát jsme zvolili Klubovou pískovnu, která již není tak jednoduchá a není v ní takový počet kaprů, jako tomu bylo třeba minulý rok na pískovně Chovné. Co nás ovšem lákalo, byla velikost kaprů, kteří v této pískovně plavou. Je zde totiž možnost ulovit i kapra 20kg+. Pískovna o rozloze více jak 5ha má obsádku opravdu lákavou pro kapraře.

S Pavlem jsme si obsadili místo na západním konci pískovny. Už od začátku, kdy jsme provedli rezervaci místa, jsem byl nadšený, že budeme chytat právě na této straně, protože pískovna je zde nejužší a nabízí zde možnost pokládat montáže do jakési zátoky. A já mám taková místa rád a vždy je na stojatých vodách vyhledávám. Stejně tak příbřežní partie. No a přesně tyto možnosti se zde nabízely.

Po příjezdu na místo jsme dostali zprávu od předchozího rybáře na našem místě, že za 4 dny lovu chytil jediného kapra. Ovšem právě neúspěch předchozích lovících nás s Pavlem vždy nakopne, abychom to pořádně rozjeli, protože oba máme rádi výzvy.

No a výzva byla přijata, myslím, velmi statečně. Hned po dvou hodinách od prvního náhozu jsem dostal brutální jízdu na pravý prut ze „zátoky“, který jsem rozkrmil partiklem (kukuřice, řepka) a Krmným boiliesem od CHYTILA. Po krásném souboji mi Pavel podebírá prvního letošního kapra. Toho malého z dubna nepočítám :-). Ihned po podebrání jsem tušil, že máme v podběráku kapra 15kg+. Po vážení se má domněnka potvrdila. Mohutný šupináč 102cm, který vážil 18kg mi VYLEPŠIL MŮJ OSOBNÍ REKORD z mimosvazových revírů. Šupoš se nechal zlákat na 20mm mraženku Pitbulla Super Fish s AMK Oliheň. Ani nestíhám vstřebat tu obrovskou radost a dostávám záběr i na levý prut, který jsem nahodil jen kousek od břehu, též zakrmený partiklem, a krmkou od Chytila, kterou ještě vždy posiluji boosterem Chiméra RED. Když jsem i tohoto kapra dostal do podběráku, byl jsem štěstím bez sebe. „Jednoznačně máme v podběráku druhého kapra 15kg+“ říkám Pavlovi. Šupináč 96cm vážil 17kg a nechal se zlákat na 20mm mraženku Kořeněného Tuňáka s AMK česnek. Neuvěřitelný double, který rozjel opravdu vydařenou výpravu.
Ve stejný den ještě chytám dalšího obra, opět na Pitbulla Super Fish, lysce 91cm a 17.2kg. Tomu říkám slušný první den výpravy :-D.
Po delší době jsem se rozhodl pro mou léty ověřenou „klasiku“, tedy mé nejoblíbenější kuličky, 20mm mraženky, Pitbull Super Fish a Kořeněný Tuňák. Jejich vůně ihned po rozmražení, mi vždy připomene mé největší úspěchy. A i zde, po delší odmlce, kdy jsem chytal především na Chiméry, mě tyto kuličky podržely. Já je prostě miluju 🙂

Ukázalo se, že pravidelné dokrmování lovných míst byl základ úspěchu. Především musím vyzdvihnout krmné boilie od CHYTILA, které pracuje přesně tak, jak od krmky potřebuji. Záběry mi chodily celkem pravidelně a bylo vidět, že ani chladnější počasí, které nás z pondělí na úterý „přepadlo“, nemělo vliv kapry. I když, vlastně mělo. Brali totiž ještě více :-). Nakonec jsem za 72 hodin lovu nachytal celkem 13 kaprů a o jednoho jsem přišel při podebírání. Celkem jsem ulovil 3 kapry nad 15kg, a 4 kapry nad 10kg. No a ta „moje“ oblíbená „zátoka“? Přesně jako vždy, nejvíce záběrů jsem dostal právě z tohoto zákoutí.

PPcarp team jede dál …

\\ za ppcarp Petr Bařina

První jarní vycházky (Duben 2020)

Velmi náročné období z důvodu COVID-19 nám z pohledu rybaření celkem hraje do karet. Díky pozastavení všech fotbalových soutěží, máme nyní mnohem více volného času a tak můžeme konečně začít dělat naplno to, co máme tak rádi.
Naše první vycházky k vodě proběhly začátkem dubna. Navštívili jsme 4x svazové tůně, kde se nám ale nedařilo dle našich představ. Jediný úspěšně zdolaný kapřík se povedl mně. Pavel bohužel jediný záběr neproměnil a zůstal bez kapra.

V půlce dubna jsme se rozhodli, že začneme navštěvovat řeku Labe. Zvolili jsem místo, kde měl Pavel v minulých letech v jarních měsících celkem pěkné kapry. Na předem zakrmené místo jsme uspořádali 4 krátké (cca 4 hodinové) vycházky. Bohužel, ani na řece jsme na začátku nebyli úspěšní a jediná ulovená ryba (tlouště nepočítáme 😊) se nechala zlákat na Pavlovu nástrahu. Sumec velký měřil cca 90cm. Bohužel tyto 4 vycházky pro nás nepřinesly žádného kapra. Aktivita ryb nebyla v naší krmné oblasti taková, jakou bychom si představovali a proto jsme se rozhodli změnit taktiku a místo lovu.

Koncem dubna jsme tedy navštívili jiné místo na řece a rozhodli se změnit téměř vše co šlo. Tím nejzásadnějším rozdílem oproti prvním vycházkám na Labi bylo, že jsme nyní vyrazili k vodě vždy přes noc. Ukázalo se, že to bylo velmi zásadní rozhodnutí. Dalším velmi důležitým faktorem byla i mnohem větší aktivita kaprů, kteří se na hladině ukazovali pravidelně jak ve večerních, tak ranních hodinách. Zatím jsme podnikli dvě noční výpravy, ale tím to rozhodně v tomto období nekončí. Pavel ulovil dva pěkné kapry. První, menší, měřil cca 60cm a druhý, velmi bojovný šupináč, měřil 81cm a vážil 8.4kg. První kapřík zabral na novinku Black Panther od CHYTILA. Větší šupináč se nechal zlákat na teprve testované boilie pro rok 2021. Já jsem bohužel nedostal na břeh kapra, když jsem dva pěkné souboje prohrál. Náladu mi alespoň spravili dva pěkní sumci. První byl menší, cca 80cm a zabral na 20mm kuličku kořeněného tuňáka. Ovšem na pravý prut, kde jsem měl panáčka v kombinaci Chiméry Red a Fluoro pop-up, jsem po velmi náročném souboji zdolal sumce 117cm o váze 12.5kg. Musím říct, že takto krásný fousáč mi vynahradil můj kapří půst. Souboj to byl opravdu náročný a nakonec jsme pro sumíka museli do lodě, kterou nám zapůjčil kolega kaprař, který chytal kousek vedle nás. Tímto mu ještě jednou moc děkuju za pomoc.
Protože konec dubna už byl alespoň co do počtu záběrů úspěšný, tak i v následujících týdnech se budeme soustředit na stejný úsek řeky a já jsem přesvědčený, že nějaký kapří velikán se nám už brzy představí v objektivu našeho fotoaparátu.