www.ppcarp.cz

Sezona 2021

Ranní vycházka s methodmixem (Říjen 2021)

Plný odhodlání jsem vyrazil na nové místo svazové pískovny, na kterém jsem ještě nikdy nechytal. Po minulém nezdaru, kdy jsem na této vodě přišel o většího kapra kousek od břehu, jsem trochu „poladil výbavu“, vzal lepší navijáky se silnějším vlascem a věřil v odvetu. Nové místo jsem zvolil záměrně, neboť již při poslední vycházce na této vodě jsem právě v oblasti, kam jsem se nyní vydal, vypozoroval velkou aktivitu ryb.

Jelikož lov s methodmixem mám v této sezóně na prvním místě, tak jsem i nyní zvolil tuto metodu lovu. Chytil Methodmix s příchutí Mušle/Ryba doplněný krátkými návazci s Rozpustným boilie a kukuřicí a opět vše fungovalo na jedničku. Hned po 5 minutách prvního náhozu jsem zdolal malého kapříka, který neodolal lahodnému Rozpustnému boilie Chiméra RED. Rychle vracím kapříka zpět do jeho obydlí a po hodince mám další krásnou jízdu od místního školáka :-).

Ovšem odveta nakonec přišla na samotný závěr, kdy jsem po pomalé jízdě přizvedl prut a kapr si začal pěkně odvíjet vlasec z mého navijáku. Tentokrát jsem už byl ale lépe technicky připravený 😉 a po krásném souboji podebírám většího kapříka 68cm, který mi udělal na této pískovně velkou radost a vlastně je to na methodmixovou montáž můj letošní největší kapří krasavec :-). Nezdar z minulé vycházky, byl tedy napraven. Krásné mlhavé ráno, které se v mžiku proměnilo v ještě hezčí slunné říjnového dopoledne bylo třešničkou na už tak vydařené výpravě. Petrův zdar a spolehněte se, že ppcarp jede dál … ;-).

\\ Petr Tombik Bařina

Rybářský víkend s rodinkou (Září 2021)

Rybaření je moje vášeň a prostě styl, který mě naplňuje. Poslední roky se ale něco mění. Rybářské kempy, bivak vedle bivaku, auta, karavany a zase auta. Tohle všechno je důvod, proč mnou tolik milovaná řeka Labe začíná dostávat trhliny v mé oblibě. Proto když se přede mnou objevila možnost, víkendového rybaření ve druhé polovině září, vybral jsem k lovu bývalé rameno řeky Labe, kde naopak rybářů každý rok ubývá a právě to je důvod, proč mě tato voda stále více láká.

Tentokrát v doprovodu mé ženy Martínky a synka Pavlíka jsme vyrazili zkusit přemluvit nějaké šupiny. Počasí slibovalo ideální předpověď pro zářijový lov a já se tak moc těšil na klid a kouzelnou přírodu, která nás celý víkend čekala. Jako krmení jsem používal mix vařené kukuřice, methodmix (mušle/ryba) a kukuřičné pelety. Na háčku jsem zkoušel plovoucí boilies 2S a druhý prut Chiméru Red.

Celkově to byl vydařený víkend, který jsme si myslím všichni užili a i nějaký ten kapřík se nakonec podíval na břeh. Rybaření s rodinou bylo zase něco nového a vidět synka jakou má radost z ulovených ryb bylo prostě krásné. Moc se těším na další vycházku a snad zase brzy s nějakou zprávou od vody ahoj.

\\ Pavel Jambik Bařina

Letní pokračování na pískovně – díl II. (Srpen 2021)

Další čtyřdenní pokračování na pískovně bylo velmi odlišné od toho květnového. Tentokrát jsme zvolili lov na menším ostrově, kde jsme měli k dispozici hloubky od 3 do 8m. Bohužel počasí bylo tentokrát proti nám a celé čtyři dny nás doprovázely deště a studený vítr. Tedy nejen, že jsme si museli přibalit teplé oblečení ale ještě k tomu nám i občas zmokla ta naše krásná těla.

Ovšem, pokud chce člověk dělat kaprařinu, musí zvládnout dokonole jednu vlastnost – NEVZDÁVAT SE. A my se snažíme toto plnit. Ihned po příjezdu na ostrov jsem měl v hlavě jak rozmístím tyčové bójky. Jednu jsem položil do nejhlubšího místa pískovny, tedy 8m. Druhou jsem zkusil do 4m hloubky s tím, že dle záběrů budu s bojkami dále pracovat. Být na rybách aktivní je základ úspěchu. Ke každé bójce jsem rovnou poslal 5kg partiklu, 2kg CHYTIL pelet a 1kg krmného boilie od CHYTILA. Takto jsem zakrmoval vždy dvakrát denně po celou dobu lovu.

První záběr přišel cca 4 hodiny po náhozu a byl jím pěkný lysec s váhou téměř 10kg. Druhý den ráno jsem udělal hned tři záběry v krátkém sledu po sobě, kde největší kapr měřil 86cm a vážil 11kg. Do této doby chytám kapry pouze na 20mm kuličku 2S boosted s pop-up ananas. Tato kombinace mi již v květnu přinesla na této vodě několik kaprů nad 15kg. Další chvíle byly velké trápení a musel jsem počkat až na poslední den výpravy, abych chytil toho NEJ kapra. Úžasný tmavý šupináč, kterého jsem musel zdolávat z lodě měřil 94cm a vážil téměř 13kg. Tentokrát se nechal zlákat na 20mm Chiméru RED, kterou jsem navíc obalil novinkou obalovacím těstem Chiméra RED, abych těm fešákům pořádně dopřál. Přestože váha tohoto kapra nebyla přes 15kg, měl jsem obrovskou radost. Tento kapr byl doslova vymodlenej. Celkem jsem ulovil 9 kaprů a jednoho malého jsem u břehu ztratil. Velmi náročná výprava, která mi ale opět ukázala, že ne vždy je pravidlem ulovit množství velkých kaprů. Nyní mám čerstvě zlomený ukazovák na levé ruce, takže si budu muset na nějakou dobu od kaprů odpočinout. I tak do podzimu času dost, takže PPcarp jede dál …

\\ Petr Tombik Bařina

Letní pokračování na pískovně – díl I. (Srpen 2021)

4 dny letního lovu nás čekaly na pískovně, kde jsme již lovili na jaře tohoto roku. Tentokrát jsme se těšili na letní pohodičku v pěkném počasí opět s našimi kamarády z práce. Bohužel většinu výpravy nás doprovázelo spíše podzimní počasí a teploty se pohybovaly jen někde kolem 17 stupňů. Pravděpodobně právě počasí mělo vliv na to, že záběrů nebylo zpočátku mnoho a pokud ano, spíše od menších ryb.

Na této vodě se může lovit na tři pruty, proto jsem zvolil lov se dvěma pruty u bójky v hloubce 7 metrů, kde jsem si pravidelně krmil větším množství partiklu doplněného peletami. Třetí prut jsem prohazoval spíše v blízkosti břehů a taktéž ho dokrmoval partiklem s peletami. Po záběru jsme vždy dokobroval zhruba 3 hrsti krmného boilies FISH 50. I na této vodě jsem zkoušel novinku 2S s pop up 2S a právě na ní jsem měl nejvíce záběrů. Později jsem tuto kombinaci ještě obaloval do pasty 2S. Druhá nejvíce úspěšná nástraha byla moje klasika Tuňák s pop up česnek.

Poměrně větrná a deštivá výprava se nakonec celkem vydařila. Ulovil jsem sice jen kapry do 10 kg, ale záběry začaly postupně přibývat a my jsme jen litovali, že 4. den, kdy se konečně umoudřilo počasí a záběrů bylo nejvíce, jsme museli začít balit a odjet domů. Tak snad zase někdy příště u vody kamarádi…

\\ Pavel Jambik Bařina

Léto ve znamení methodmixu díl II. (Srpen 2021)

Mé letní rybaření na „lehko“ pokračovalo i v srpnu, kdy jsem vždy vyrážel k vodě i s Pavlem. Tentokrát jsem se přesunul na menší svazovou tůň, kde jsem nikdy před tím nechytal.

Je to menší revír, který je ale velmi dobře zarybněn. Dařilo se nám chytat jak kapry, tak i amury. Opět jsem vsadil na metodu s krmítkem, kde pomocí CHYTIL methodmixu lákám ty mlsouny 😊. Pod háčkem opět kukuřička, která je v kombinaci s methodmixem na takovýchto tůní opravdu silnou zbraní.

Celé léto na tůních pro mě bylo velmi úspěšné. Nestalo se mi, abych zůstal bez záběru a celkem jsem nachytal více jak 25 kaprů. Opravdu skvělé chytání a skvěle zvolená metoda, kde velmi atraktivní CHYTIL methodmix nezklamal. Ať to jezdí a nemějte obavy, ppcarp jede dál … :-).

\\ Petr Tombik Bařina

Léto ve znamení methodmixu (Srpen 2021)

Se začátkem srpna jsme se s Petrem rozhodli navštívit novou svazovou vodu. Naše volba padla na menší tůň s rozlohou 1,5 ha, kde jsme měli informaci, že se nachází spíše menší ryby. Chtěli jsme ale využít krátký volný čas k aktivnímu lovu a tak právě tato voda dostala zelenou.

Lov na methodmix s podvázanou kukuřicí jsme si opravdu oblíbili, protože se ukazuje, že je to univerzální metoda na krátkodobý lov. I zde jsem proto nevymýšlel nic nového a držel se právě tohoto způsobu lovu. Ryby braly opravdu krásně a my jsme si tak užívali jednoduchý lov plný záběrů.

Nakonec se nám podařilo ulovit několik desítek menších kaprů a amurů. Opět krásně strávené chvíle u vody mi zpříjemnily můj volný čas a moc se těším na další vycházku, třeba opět na tomto místě.

\\ Pavel Jambik Bařina

Toulky na pískovně aneb zpět na místě činu (Červenec 2021)

I v druhé polovině července jsem pokračoval v návštěvách tůně, kde jsem byl při předchozích návštěvách úspěšný. Tentokrát mě vždy doprovázel i Pavel a mohli jsme tak probrat vše důležité :-).

Nevymýšlel jsem nic nového. Pouze jsem o něco zkrátil návazce a koupil si novou termosku na kávu ;-). Opět se mi dařilo chytat větší spektrum rybích druhů a o to více zajímavá každá vycházka byla.

Nakonec jsem během července nachytal více jak 15 kaprů a každé ráno si užíval naplno s ulovenými kapry. Nestalo se mi, abych byl nějaké ráno bez záběru. To považuji za skvělý výsledek, protože v minulosti tomu tak na tomto revíru nebylo. Nyní je čas se posunout dál a zažít nové výzvy a nová dobrodružství. Třeba už na příští přísně tajné kapří akci :-), ale o tom zase až někdy příště. Petrův zdar a nezapomeňte, že ppcarp jede dál … 😉

\\ Petr Tombik Bařina

Konečně na Labi (Červenec 2021)

Teprve první letošní vycházku na řeku Labe jsem podniknul až ke konci července. Vybral jsem si místo, kde jsem v předešlých letech měl v letních měsících několik úspěchů. Po příjezdu jsem klasicky zakrmil ke každému prutu zhruba 1kg krmného boilies Fish50. Pod háček jsem nastražil boostrované boilies 2S s pop-up 2S. Druhý prut byl nastražen s boostrovaným tuňákem a pop-up česnek. Nakonec se mi za přibližně 9 hodin lovu podařilo udělat jediný záběr v podobě krásně kulatého lysce.

Další volný čas jsem věnoval jedné tůňce, kterou jsem objevil při projížďce na kole se svým synem. Voda mě naprosto učarovala svou přírodou. Nikde ani živáček jen pískot ptáků a občasné šplouchnutí ryb. Proto jsem neváhal a hned při první příležitosti sbalil svůj „sondovací vercajk“, tedy prsačky, proutek na šoulačku, rohlík do kapsy a vyrazil k vodě. Díky prsačkám jsem se dokázal probrodit skrze husté a vysoké kopřivy až k vytipovanému místu pro lov. Po vodě jsem rozházel několik kousků rohlíku namočeného v CSK turbodipu a čekal co se bude dít.

Ryby z počátku moc nespolupracovaly a já tak dlouho hledal, kde přesně jsou. Po zhruba hodině pozorování hladiny, jsem konečně objevil několik kaprů hledajících na hladině nějaké to sousto. Neváhal jsem a poslal jim tam nastražený rohlík. Hodně opatrné ryby mě nejprve dost školily. Nakonec jsem ale dokázal proměnit jediný záběr v krásného dorostence. Na toto místo se v nejbližších dnech určitě vrátím a zkusím zase trošku jinou taktiku. Tak snad brzy s nějakou další zprávou od vody.

\\ Pavel Jambik Bařina

Červencové toulky na pískovně II. (Červenec 2021)

V měsíci červenec se mi podařilo uskutečnit několik krátkých vycházek na svazovou pískovnu kousek od mého bydliště. Místo jsem vybral v úseku, kde je hloubka do 1,5 metru. Doufal jsem, že v těchto letních měsících bude právě tento úsek správný.

Taktiku pro lov jsem zvolil methodmixové krmítko s podvázanou kukuřicí sweet corn. Každé místo jsem prokrmil cca 0,5kg vařené kukuřice spolu s methodmixem Mušle/Ryba. Záběrů bylo opravdu hodně, a i když braly jen menší ryby, byla to krásná zábava. Podařilo se mi ulovit několik kaprů, línů i cejnů.

Závěrem bych chtěl říct, že vzhledem k době, kdy je u vody stále větší počet rybářů, si každým lovem více a více uvědomuji, že pro mě největší smysl rybaření má klid, pohoda a krásná příroda. Proto mě v tuto chvíli právě tento typ lovu uspokojuje a já se sem brzy opět vrátím.

\\ Pavel Jambik Bařina

Červencové toulky na pískovně (Červenec 2021)

Po delší době jsem nelenil a podnikl několik ranních vycházek na tůň, kterou považuji za domovskou :-). Ranní chytačka je úžasná chvíle, kdy vždy s obdivem pozoruji, jak se celá příroda probouzí. No a když se k tomu ještě rozezní moji „flajzárci“, tak to nemá chybu.

Tak jako během jarního chytání, jsem i nyní vsadil na „lehkou“ výbavu, tedy batůžek, dva pruty do ruky a hurá na ně. S sebou jsem měl kromě vařené kukuřice i novinku od Chytila, rozpustné boilie, které je na tyto krátké vycházky, jako dělané. Kulička začne velmi brzy pracovat a záběr tak většinou přijde během chvilky. Samozřejmostí tohoto stylu rybaření, je v mém podání i methodmix. Já mám nejraději příchuť Mušle/Ryba od Chytila.

Kromě krásných kapříků jsem nachytal i spoustu pěkný cejnů a dokonce i lína, kterého jsem nikdy na této tůni nechytil, nebo si to alespoň už nepamatuji 🙂 Letos si to na tůních opravdu užívám. A to ne jen díky novým prutům Korum Opportunist XTND. Petrův zdar a myslete na to, že ppcarp jede dál … 😉

\\ Petr Tombik Bařina

Květnové odpoledne na tůni (Květen 2021)

Pouze hodinový lov jsem podniknul na bývalé rameno řeky Labe. Na dlouho plánovanou vycházku se šoulačkou jsem se dopředu důkladně připravoval. Měl jsem vybrané místo, kde bylo nutné lovit z vody v prsačkách. A právě tento způsob lovu, mi zaručoval něco nového, pro ryby nepoznaného.

Pouze dipovaný rohlík v CSL turpodipu „Belachan-maso“ stačil k tomu, abych si užil nádherné odpoledne. První záběr přišel téměř okamžitě a já zhruba po 2 minutách lovu přisekávám prvního šupináče. Krásný a poměrně dlouhý souboj končí mým úspěchem v podobě silného šupináče. Rybu pomocí partnerky rychle dokumentuji a vracím vodě. V klidu si vše znovu připravuji a vyrážím zpět do vody. Brzy dostávám další razantní záběr. Opět silný souboj zvládám dotáhnout do vítězného konce a v podběráku končí další šupináč. Vyhrazená hodina lovu se pomalu blíží ke konci a já tak zkouším poslední nához. Zhruba po 5 minutách sekám poslední rybu. To ovšem ještě ale netuším, že mám na háčku skutečnou třešničku na dortu, této vydařené vycházky. Krásně stavěný šupináč s mírou 75cm a váhou 6.5kg mi zvedá osobák na této tůni.

Skutečně bojovné a krásné ryby mi potvrdily správnost mé taktiky a já tak odcházel domů nad míru spokojený. Vzhledem k velikosti vody a ulovených ryb, které se mi podařilo v tak krátkém čase ulovit, řadím tuto vycházku k těm nejvydařenějším. Budu na ní proto dlouho vzpomínat. Už teď se nemohu dočkat až se sem zase vrátím a bude to brzy 🙂 …

\\ Pavel Jambik Bařina

Conti carp tour 2021 – díl II. (Květen 2021)

Každoroční setkání našeho „pracovního“ týmu pokračuje i v tomto roce. Tentokrát jsme s kolegy Matějem a Michaelem vyrazili na pískovnu, kde jsme takto společně lovili poprvé. Vybrali jsme taková místa, abychom lovili kousek od sebe. To je při tomto našem „Teambuildingu“ prioritou. Samozřejmě priorita číslo dvě jsou i kapři 😊.

Výpravu jsme již tradičně uskutečnili na 72 hodin a tento rok nám počasí přálo o něco více než vloni. Celé tři dny panovalo slunečné a teplé počasí, takže o spáleniny kůže nebyla nouze 😊. Bohužel přestože pro nás bylo počasí příznivé, ukázalo se, že kapři s tím v první polovině naší výpravy měli problém. Za prvních 24 hodin lovu ulovil jediného kapra kolega Michael.

Přestože jsem všechny své pruty pečlivě rozmístil do různých hloubek od 3 do 7 metrů, nebyl jsem schopný udělat záběr. Jenže já nerad prohrávám a tak jsem druhý den chodil celé dopoledne kolem jednoho místa, které bylo neobsazené kousek vedle nás. Je to místo, kde jsou mělčiny kolem 0.5m a já cítil, že tady to bude to právé. Jakmile jsem zahlédl v mělčinách po delším důkladném sledování kapry, neváhal jsem. Ihned jsme s Pavlem změnili taktiku a nahodli každý jeden prut právě do těchto mělčin. K zákrmu jsme vsadili na osvědčenou krmku od CHYTILA v kombinaci s vařeným partiklem kukuřice řepka. V tomto nevymýšlíme nic světoborného a postupujeme téměř vždy stejně.

Tato změna místa byla nakonec klíčová, protože po 6 hodinách jsme prolomili kapří půst a začal jeden záběr za druhým. Krásný kapr z mělčiny byl zejména dlouhý šupináč 101cm, 16.2kg, který neodolal novince 2S boosted 20mm s pop-up anans 15mm. Dlouhý souboj z lodě, kdy jsem kapra podebral snad na 4 pokus naštěstí dopadl dobře a já po adrenalinové zdolávačce usedl do lodě a byl jsem šťasný, že to dobře dopadlo.

Poslední noc jsem dokázal přemluvit kapry i na mém původním místě a prakticky celou noc jsem neusnul. Ulovil jsem zde i nejtěžší rybu naší výpravy lysce 93cm, 17.5kg. I on si smlsnul na novince 2S boosted s pop-up ananas. Každou hodinu jsem měl záběr a já si tak užíval kaprařinu plnými doušky.
Nakonec jsem z celkového počtu 15-ti kaprů, ulovil 5 kaprů nad 15kg, tedy pro mě parádní skóre.

Závěrem si nemohu nechat pro sebe, menší osobní selhání 😊. Poslední kapr, kterého jsem ulovil nese název Inkognito, protože když jsem kapra po dlouhém souboji podebral, tak jsem položil podběrák na břeh tak, aby kapr zůstal ve vodě a šel o kousek dál do stojanu abych odložil prut (kapra jsem hned odháčkoval v podběráku). Jenže když jsem se vrátil k podběráku a zvedl ho, tak jsem to udělal tak nešťastně, že jsem část podběráku nechal volně otevřenou ve vodě a v tu chvíli si kapr v poklidu a zvesela odplul 😊. No a já mohl jen přihlížet, jakou školáckou chybu jsem udělal. Kapr měl určitě více jak 10kg. Ale co, i to k rybařině patří a vlastně tyhle zážitky jsou pak ty, kterým se později nejvíce zasmějeme.

\\ Petr Tombik Bařina

Conti carp tour 2021 – díl I. (Květen 2021)

Dlouho plánovaná výprava směřovala na pískovnu, kterou jsme několikrát navštívili již v předešlých letech. V doprovodu našich dvou pracovních kolegů Michaela a Matěje jsme s Petrem na pískovně strávili 4 poměrně teplé dny. Byli jsme hodně natěšení a plni očekávání. Bohužel první dny ale nebyly vůbec dobré.

Pomocí partiklu kukuřice s řepkou jsem si rozkrmil několik míst v hloubkách od 4 do 7 metrů. Dále jsem místa průběžně dokrmoval mixem krmného boilies FISH50 s Kapřími peletami. Počasí ovšem přálo spíše mělčím místům, jelikož všechny dny panovalo hodně teplé počasí. A právě to byl velký problém prvních dvou dnů, kdy jsme byli se záběrama víceméně na nule. Rozhodli jsme se proto přemístit dva pruty do mělčiny, kde jsme vypozorovali velkou aktivitu ryb. A právě tento krok se ukázal jako klíčový. Začali jsme totiž dělat pravidelné záběry z těchto mělčích míst.

Na háčku jsme zkoušeli Chytil novinky, boosterované boilies hotovky. Kuličky, které nás hodně zaujaly, fungovaly velmi dobře. Moje TOP kombinace byla 2S s pop up 2S a kořeněný tuňák s pop up česnek. Krásné chvíle u vody, které byly doprovázeny hodně záběry a pěknými kapry jsme si užívali na maximum. Na konci jsme tak odjížděli domů spokojeni a plni krásných zážitků.

\\ Pavel Jambik Bařina

První jarní toulky na tůni (Duben 2021)

Tak jako Pavel, jsem i já letos začal trochu jinak, než v předešlých letech. Labe jsem odložil, koupil si nové pruty Korum Opportunist XTND 10ft, 2.25lb a vyrazil na lehkou rybařinu, jako jsem to dělával ve svých začátcích. Krásné na tom je to, že mě i tento způsob lovu neskutečně naplňuje. A je mi úplně jedno, že nechytám velké kapry. Jednoduše, pro mě o tom rybařina není a nemám ji tak postavenou. Chci se hlavně bavit a užívat si to.

Pro jarní lov je ideální živá nástraha v podobě červů. Samozřejmě jsem neopomněl na novinky z jidelního lístku CHYTILA. S sebou jsem si do batůžku přibalil rozpustné boilie, fluoro pop-up, method mix a také vařenou kukuřici. No a výpravy to byly úžasné.

Nachytal jsem nejenom spoustu kapříků, ale také nějaké líny a dokonce jednoho krásného karase. Ideální začátek sezóny, který mě namotivoval dále. Tak tedy, brzy se opět ozvu s porcí nových řádků z kaprařského dobrodružství.

\\ Petr Tombik Bařina

Jarní zahájení sezony (Duben 2021)

Letošní sezonu jsem se rozhodl zahájit na jedné tůni nedaleko mého bydliště. V plánu jsem měl jednoduchý lov s methodmixem a živou nástrahou. Tuto vodu jsem znal z dřívějších let a tak trochu jsem se vrátil ke staré dobré a ověřené klasice. Nakonec se mi podařilo udělat zhruba 6 vycházek a lov stál skutečně za to.

Při každém příchodu k vodě jsem místo vždy prokrmil methodmixem s červy a cca 0,5kg kukuřice. Na háčku jsem zkoušel method feeder peletu kukuřice/med s 12mm pop-up scopex. Na druhý prut jsem dával červy. První vycházka byla spíše o prvotním znovu-seznámení s vodou a podařil se mi jediný záběr. Další návštěvy už ale byly úspěšnější.

Nakonec jsem si užíval krásné jarní rybaření v doprovodu kaprů, línů a cejnů. Nádherný start sezony jsem si opravdu krásně vychutnal. Nyní už začíná příprava na první letošní výpravu za kapry velikány a snad se na jejím konci budu moc opět přihlásit se zprávou od vody.